کد خبر: 845211
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
رئیس پلیس‌ راه استان اردبیل:
رئیس پلیس‌ راه استان اردبیل گفت: رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی رانندگان مهمترین علت تصادفات و حوادث رانندگی در استان است که بانوان استان توجه و دقت بیشتری به رانندگی و قوانین و مقررات دارند.

سرهنگ سیدحجت فتاحی در جلسه بررسی تصادفات رانندگی سال گذشته در اردبیل اظهار داشت: براساس آمارهای ثبت شده سال قبلی از تصادفات و حوادث رانندگی در سطح استان، 68 درصد این حوادث در روز و 32 درصد در شب اتفاق افتاده است.

وی رعایت نکردن سرعت مطمئنه را از سوی رانندگان مهمترین علت تصادفات و حوادث رانندگی در استان دانست و بیان کرد: بانوان استان توجه و دقت بیشتری به رانندگی و قوانین و مقررات دارند به طوری که در سال گذشته تنها 24.5 درصد از خودروهایی که تصادف کرده‌اند رانندگان زن داشته‌اند.

رئیس پلیس‌ راه استان اردبیل روزهای دوشنبه را کم‌حادثه‌ترین و روزهای جمعه را پرحادثه‌ترین روزها از لحاظ تصادفات رانندگی برشمرد و گفت: 55 درصداز تصادفات رخ‌داده در استان در محورهای اصلی بوده و 40 درصد نیز واژگونی خودرو عامل تصادفات و حوادث بوده است.

فتاحی با بیان اینکه بیشترین متوفیان تصادفات رانندگی در گروه سنی مولد 21 تا 40 سال با 44.5 درصد و گروه سنی 20 سال به پایین با 28 درصد بوده‌اند، تصریح کرد: براساس آمارهای ثبت‌شده 72 درصد از تصادفات رانندگی در استان مربوط به افراد بومی و 28 درصد مربوط به افراد غیربومی است.

وی با اشاره به رابطه مستقیم سطح تحصیلات با رعایت قوانین و مقررات تصریح کرد: رانندگانی با مدرک دیپلم بیشترین میزان تخلفات رانندگی و رانندگان با مدرک دکتری کمترین تصادفات را داشته‌اند که این امر بیانگر دقت بیشتر افراد تحصیل‌کرده با مقررات راهنمایی و رانندگی است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل در مورد تصادفات در محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز اظهار کرد: امسال 3 مورد تصادف با 3 کشته در استان داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 8 مورد تصادف با 9 مورد فوتی بوده است، شاهد کاهش 67 درصدی تصادفات فوتی در استان در نوروز 96 بوده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر