کد خبر: 845157
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با علف های هرز در 6 هزار و 618 هکتار از مزارع غلات گندم و جو استان سمنان انجام شد.
عباس مشیریان افزود: با نظارت مهندسان جهاد کشاورزی استان سمنان ، عملیات مبارزه در مزارع آبی گندم و جو استان در اواخر فصل زمستان سال گذشته آغاز شده است و این طرح ادامه دارد.
وی بیان داشت: از این مقدار مبارزه با علف های هرز چهار هزار و 428 هکتار آن مربوط به مزارع گندم و 2 هزار و 190 هکتار مربوط به مزارع جو استان سمنان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مزارع گندم و جو در مجموع هزار و 247 هکتار مبارزه شیمیایی بر علیه علف های هرز نازک برگ، 500 هکتار بر علیه علف های هرز پهن برگ و چهار هزار و 871 هکتار مبارزه توام اجرایی شده است.
مشیریان افزود: با سپری شدن فصل زمستان و شروع فعالیت آفت سن غلات و بالا رفتن تراکم در متر مربع این آفت عملیات مبارزه شیمیایی تا کنون در بیش از 20 هکتار در مزارع گندم و 10 هکتار از مزارع جو انجام شده است‌.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تمام مزارع از سوی کارشناسان حفظ نباتات مستقر در مراکز خدمات و مدیریت شهرستانها حتی در ایام تعطیلات رصد شده و اطلاع رسانی جهت مسائل فنی مربوط به سمپاشی انجام شده است.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی است، از یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی در استان سمنان 734 هزار تن تولیدات زراعی است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار حوزه جهادکشاورزی دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر