کد خبر: 845154
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
مدير كل امور اقتصادي و دارايي استان:
مدير كل امور اقتصادي و دارايي خراسان رضوي گفت: در این استان ثبت نام سه میلیون و 984 هزار و 404 نفر در طرح توزیع سهام عدالت نهایی شده و سهامدار تلقی می‌شوند.

دکتر سيد مهدي رمضانی در خصوص تعداد افرادی که در استان سهام عدالت گرفته‌اند و سهامدار محسوب می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد افراد متقاضی در خراسان رضوی که ثبت نام آن‌ها در طرح توزیع سهام عدالت نهایی شده و سهامدار تلقی می‌شوند،‌ سه میلیون و 984 هزار و 404 نفر است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 459 هزار و 562 نفر در مشهد ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: سهم مشهد از تعداد سهامداران سهام عدالت در استان معادل  36.6 درصد است. همچنین تعداد دو میلیون و 524 هزار و 842 نفر که معادل 63.4 درصد است، در سایر شهرستان‌های استان سهامدار قطعی سهام عدالت هستند. 

مدير كل امور اقتصادي و دارايي خراسان رضوي با بیان اینکه سود سال 95 و سنوات بعد پس از اتمام سال مالي شركت‌ها و تشكيل مجامع آن‌ها و مشخص شدن سود متعلقه، صرفا متناسب با ارزش نهایی سهام پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: ارزش نهايي سهام از طريق  پرداخت مابه‌التفاوت تا سقف یک میلیون تومان که از طريق مراجعه به سامانه www.samanese.ir  قابل افزايش است. این سامانه تا 31 شهریور سال جاری فعال بوده و در دسترس قرار دارد.

رمضانی افزود: سهامدارانی که تاکنون به سامانه مراجعه و نسبت به تکمیل فرایند فوق اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت و تکمیل فرایند پرداخت كه كاملا اختياري است، ارزش نهایی سهام خود را که مبنای سود قابل پرداخت خواهد بود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون سهام عدالت طرحی 10 ساله بوده و در سال 94 خاتمه یافته است، تصریح کرد: بر این اساس نباید سودی به خزانه واریز شود، بلکه باید سود سال 95 و سنوات بعد، پس از برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر و طی شدن فرصت قانونی آن به حساب سهامداران پرداخت شود.

مدير كل امور اقتصادي و دارايي خراسان رضوي بیان کرد: کلیه سهامداران سهام عدالت استان که فرایند ثبت نام ایشان در سنوات گذشته تکمیل شده از سود سهام  شركت‌ها درسال 95  و سنوات بعدي بهره‌مند خواهند شد.

رمضانی در خصوص اینکه چه تعداد از سهامداران سهام عدالت سود سهام یک میلیون تومانی و چه تعداد سود سهام 500 هزار تومانی می‌گیرند، عنوان کرد: بر اساس مقررات موضوعه، افرادی که از طریق معرفی نهادهای حمایتی از جمله مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) و مددجویان سازمان بهزیستی سهامدار سهام عدالت تلقی می‌شوند و در مرحله اول به منظور برخورداری از تخفیف 50 درصدی در ارزش سهام ثبت نام شده‌اند، مشمول دو دهک اولیه درآمدی هستند و و ارزش نهايي سهام آن‌ها همان يك ميليون تومان خواهد بود که تعداد این افراد در استان 656 هزار و 197 نفر است.

وی ادامه داد: مابقی سهامداران که سه میلیون و 328 هزار و 207 نفر می‌شوند به نسبت ارزش نهایی سهام خود، بسته به اینکه در پایان سال 95 در خصوص افزایش ارزش سهام خود اقدام کرده باشند یا خیر، از سود سهام عدالت بهره‌مند خواهند شد.

مدير كل امور اقتصادي و دارايي خراسان رضوي با اشاره به اینکه تاکنون در خراسان رضوی و در مجموع یک میلیون و 408 هزار و 31 نفر سود دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد 387 هزار و 113 نفر از میان ثبت نام کنندگان مرحله اول یعنی مددجویان نهادهای حمایتی و یک میلیون و 20 هزار و 918 نفر از میان سهامداران سایر گروه‌های ثبت نام شده هستند.

رمضانی در خصوص اینکه آیا امکان ثبت نام جدید برای دریافت سهام عدالت وجود دارد، اظهار کرد: تعیین تکلیف سهام سهامداران فعلی در اولویت کاری دولت قرار دارد و  فعلا مراجع ذیربط مجوزی برای ثبت نام جدید صادر نکرده‌اند. امید است در آینده نزدیک و پس از تعیین تکلیف و ساماندهی سهامداران موجود و بر مبنای مجوزی که از سوی مراجع ذیربط صادر خواهد شد، ثبت نام از سایر متقاضیان انجام شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار