کد خبر: 845123
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
هجمه دولتي‌ها به انتقادهاي مجري برجسته تلويزيون از مديريت اقتصادي کشور
مهران مديري که در استندآپ‌هاي برنامه دورهمي تا به حال چند نوبت به ضعف ‌مديريت‌‌هاي دولتي انتقاد کرده است، بار ديگر وعده‌ها و رونق ادعایی اقتصادي دولت را به سخره گرفت.
نویسنده: محمدصادق عابديني
 
مديري در بخشي از برنامه جمعه شب دورهمي گفت: «آدم ديدم از بس رونق اقتصادي خوبه، فرش منزلش را هم فروخته است. خلاصه تا رونق اقتصادي خوب است، بفروشيد. همه در حال خريد و فروش هستند.»
 
مديري چند روز پيش هم در برنامه‌اش خطاب به حضار گفت: «اگر انرژي‌ها مثل چهار سال قبل و زمان انتخابات بود، الان بوي نفت بيشتري توي سفره‌ها مي‌پيچيد و مردم جنوب حداقل دو، سه روز در سال از آسمان آبي سهمي داشتند.»
مجري برنامه دورهمي زماني که معصومه ابتکار، معاون رئيس‌جمهور را به برنامه‌اش دعوت کرده بود در بخشي از گپ‌و‌گفت با وي از ابتکار پرسيد: «به عنوان معاون رئيس‌جمهور، چرا هيچ اتفاقي نمي‌افتد؟»
 
مديري سپس توضيح داد که منظورش از اين سؤال اين است که چرا هيچ اتفاقي در اوضاع اقتصادي مردم نمي‌افتد؟ سؤالي که معصومه ابتکار نيز درستي آن را تأييد کرد.
مديري مجري برنامه‌اي شبانگاهي است که قرار هم نيست برنامه‌اي چالشي با رويکرد سياسي يا اقتصادي باشد. برنامه‌هاي انتقادي تلويزيون که به صورت کارشناسانه و براساس آمار‌هاي اقتصادي عملکرد دولت را نقد مي‌کنند، معمولاً از شبکه‌هاي سراسري مانند شبکه اول و دوم سيما پخش مي‌شوند، اما مخاطبان عادي برنامه‌هاي تلويزيوني و کساني که حوصله بحث‌هاي سنگين سياسي و آمار‌هاي پيچيده اقتصادي را ندارند، همين که مجري محبوب‌شان با بيان طنز همان حرف‌هايي را که آنها دوست دارند، مي‌زند خوشحال مي‌شوند. مخاطبان استندآپ‌هاي مهران مديري در برنامه دورهمي چه افرادي كه در استوديو برنامه هستند و چه بينندگاني که از طريق شبکه نسيم اين برنامه را مشاهده مي‌کنند، از آنچه بيان نقد‌هاي اجتماعي بر بي‌تدبيري‌ها و کاستي‌هاست، احساس رضايت دارند.
 
به‌رغم اينکه مردم از نوع بيان مشکلات جامعه از سوي مهران مديري راضي هستند، جريان سياسي حامي دولت اين نقد‌ها را برنتافته و در فضاي مجازي به مديري حمله مي‌کند. نمونه‌هاي متعددي از برخوردهاي قهر‌آميز كاربران فضاي مجازي با صحبت‌هاي انتقادي مهران مديري در برنامه «دورهمي» در شبكه‌هاي اجتماعي مشاهده مي‌شود كه در آن كاربران انتقادهاي مجري دورهمي را همسويي با نامزدهاي رقيب رئيس‌جمهور در انتخابات پيش رو معرفي مي‌كنند و حتي وي را به هواداري از برخي جناح‌هاي سياسي متهم مي‌نمايند؛ اتهاماتي كه با توجه به سابقه هنري مديري بي‌پايه بودن‌شان روشن است اما در جنگي نيابتي هواداران فضاي مجازي دولت تلاش مي‌كنند با توهين‌هاي خود مجري برنامه دور‌همي را وادار به عقب‌نشيني از مواضع انتقادي‌اش كنند. مهران مديري که هجدهم فروردين‌ماه وارد 50 سالگي شد، يک استثنا در تلويزيون است، کسي که چه در زمينه اجراي برنامه‌هاي تلويزيوني، چه کارگرداني و بازيگري طنز توانسته استانداردهاي تلويزيوني را جا‌به‌جا کند و کارهايي توليد کند که جزو بهترين‌هاي طنز اجتماعي بعد از انقلاب تلويزيون به شمار مي‌آيند.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
عبدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
2
5
آقای مدیری شما یک وظیفه اجتماعی بزرگ در مقابل مردم داری که فارغ ازجناحها ودسته های سیاسی بایستی درد ورنج وغمهای مردم؛فسادها؛رانتها وتصمیمات بد واشتباه سیاسیون را بی پرده بیان کنی شاید یک کوچولو خجالت بکشن؛واین قدمی باشد برای اصلاح بی سرو سامنیها.خداروشکر تا حالاخوب عمل کردی امیدواریم در ادامه نیز موفق باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
2
2
آقای مدیری خدا خیرت دهد
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
2
1
واقعا آقای مدیری یک هنرمند محبوب ودوست داشتنی اند که با نقدهاشون نشون دادند از جنس مردمند ومردم رو لمس میکنند البته دولتی ها باید ناراحت باشند چون بارها نشون دادند که انتقاد پذیر نیستند واز بالا به مردم نگاه میکنند.
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
2
1
شیخ حسن ناجوری که از رو نمی رود !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
3
هنرمند !!!!!!!!!!!!!!!!؟ یا ......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
1
جناب مدیری خداوند به شما عمر باعزت بدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
1
جنا ب مدیری شاید شما تهرانیها حداقل یک فرش یا کارتن زیر پا داشته باشید که بازهم جای شکرش باقیست ولی عده ای ازشهرستان تمام دارایی خود را به دولت روحانی دادند تا برایشان یک مسکن 60یا 70متری بسازد که اکنون همین افراد دربیخ گوش شما درهمان گورستانهای پایتخت بصورت خانوادگی بسر میبرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
1
جناب مدیری از وضعیت اسف بار در مناطق محروم هم چیزی بگید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
1
روحانی بخاطر وطن ... ونابودن ساختن تولید داخلی وازبین بردن اشتغال ونابودسازی غنی سازی 20درصد وبتون ریختن درقلب راکتور آب سنگین اراک نه تنها باید رد صلاحیت بلکه باید محاکمه گردد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار