کد خبر: 845049
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
رسانه‌های سوئد از بازداشت نفر دومی خبر داده‌اند که احتمال می‌رود با حادثه روز جمعه در استکهلم در ارتباط باشد.
مهر: شبکه تلویزیونی «اس‌وی‌تی» سوئد به نقل از منابع نزدیک به پلیس گزارش داد که یک فرد مظنون دیگر در رابطه با حمله شب گذشته در یکی از محله‌های شمال استکهلم بازداشت شده و تحقیق از این دو نفر در جریان است.

عصر روز گذشته فردی در یکی از خیابان‌های پر رفت و آمد مرکز استکهلم با کامیون، شماری از عابران را زیر گرفت و پس از برخورد با یک فروشگاه متوقف شد.

دادستان استکهلم بامداد امروز شنبه گفته مردی که نخست‌وزیر سوئد، بازداشت او را تائید کرد مظنون به انجام عملیات تروریستی و قتل است و ماموران تا روز سه‌شنبه فرصت دارند او را بازجویی کنند.

مطابق گزارش‌ها، پلیس و نیروهای امنیتی سوئد به حالت آماده باش درآمده‌اند و حضور آنها اطراف ساختمان‌ها و مکان‌هایی که می‌تواند هدف حمله تروریستی قرار گیرد در سرتاسر کشور محسوس است.

در همین حال کنترل مرزهای سوئد نیز شدت گرفته است. به گفته‌ دفتر نخست وزیر سوئد در ۱۰ روز آینده خروج از مرزهای سوئد تحت کنترل شدید خواهد بود.

از سوی دیگر رفت و آمد در ایستگاه مرکزی راه آهن استکهلم که برای چند ساعت متوقف شده بود، تحت تدابیر شدید امنیتی تقریبا به حالت عادی درآمده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حادثه‌ مرگبار استکهلم را بر عهده نگرفته است. گرچه میان این حادثه و حمله‌های تروریستی در برلین و جنوب فرانسه که توسط افراطیون نزدیک به گروه تروریستی داعش انجام شده شباهت‌های زیادی وجود دارد.

به نوشته دویچه وله، تروریست‌های داعش بارها از هواداران خود خواسته‌اند از کامیون به عنوان سلاح استفاده کنند و در شهرهای مهم اروپایی دست به عملیات بزنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار