کد خبر: 844937
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
مدیرکل منابع طبیعی سمنان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: پنج هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی سمنان با مشارکت بهره‌برداران زیر کشت باریجه قرار می‌گیرد.
علی‌نقی حیدریان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار داشت: منابع طبیعی بستر توسعه پایدار و عرصه‌های وسیع آن زیربنای تولید و اشتغال است و منابع طبیعی می‌تواند در بهبود شرایط اقتصادی کشور نقش ایفا کند.
حیدریان اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال و به جهت پایداری اشتغال و تولید، طرح ترسیب کربن (توانمندسازی جوامع روستایی با مشارکت مردم) و همچنین طرح حبله‌رود (مدیریت آب و خاک در عرصه‌های منابع طبیعی توسط مردم) در سطح بسیار گسترده در استان سمنان اجرایی می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: طرح توانمندسازی جوامع محلی در چهار نقطه از استان سمنان (قهاب صرصر از شهرستان دامغان، منطقه طرود و خارتوران از توابع شهرستان شاهرود و منطقه فرومد و کلاته‌های شرقی از توابع شهرستان میامی) که حدود 104 روستا با جمعیت حدود 12 هزار نفر را در برمی‌گیرد، اجرا می‌شود؛ هدف از این طرح، کمک به معیشت و ایجاد اشتغال خرد روستایی است.
حیدریان همچنین افزود: طرح حبله‌رود به کمک روستانشینان و کشاورزان شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه با جدیت بیشتری اجرا خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: همچنین در سال 96 حدود پنج هزار هکتار از عرصه‌های مستعد استان سمنان با مشارکت بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی زیر کشت باریجه قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر