کد خبر: 844922
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت :
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از آمادگی این نهاد برای بازسازی مناطق آُسیب دیده استان بر اثر زلزله خبر داد.

عزیزالله مهدیان پیرامون حادثه زلزله در استان اظهار کرد: با وجود تمام حوادثی که در سال های گذشته در کشور بروز کرده، سالانه 55 هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی کرده ایم که همه این اقدامات با کمک بانک ها بوده است. خراسان رضوی نیز از استان هایی است که تسهیلات زیادی در بخش حوادث داشته و بانک ها با این شیوه ارایه تسهیلات آشنا هستند. 

وی ادامه داد: در حوزه مسکن روستایی نیز در 10 سال گذشته، سالانه به 200 هزار واحد مسکونی توسط بانک ها وام پرداخت شده است. در حال حاضر نیز واحدهای مسکونی روستاهای بسیاری از استان ها بالای 50 درصد مقاوم سازی شده است. در خراسان رضوی نیز 443 هزار واحد مسکن روستایی دارد و به دلیل همین عدد بزرگ شاید عملکرد ما در مقاوم سازی مساکن روستایی خیلی به سطح بالایی نرسیده و حدود 30 درصد خانه های روستایی در این استان بازسازی شده است. از این جهت خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری عقب تر است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: در بازدیدی که از مناطق آُسیب دیده داشتیم، متوجه شدیم که تعداد کمی از مساکن این منطقه در برخی روستاهای دوردست از این مقاوم سازی برخوردار بوده اند این مناطق به شدت محروم است امیدواریم بتوانیم پیش از آغاز فصل سرما کار بازسازی را آغاز کنیم و باید این کار هرچه سریع تر آغاز شود مردم نیز این آمادگی را دارند ما نیز آماده هستیم کار خود را آغاز کنیم. از روز پنجشنبه ماشین های ما عملیات آواربرداری را آغاز کرده است.

مهدیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال تسهیلات مسکن روستایی تا سقف 20 میلیون تومان در استان ابلاغ شده است. بانک مرکزی و همه مدیران تاکید دارند که تسهیلات مسکن روستایی باید ابلاغ شود. همه بانک ها تسهیلات را به استان ابلاغ کرده اند و امسال این بخش در مصوبه نیز آمده و دولت هم این تسهیلات را تضمین کرده است. این تسهیلات باید در مقابل سفته زنجیره ای پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تنها استانی که 70 درصد تسهیلات مسکن روستایی خود را پرداخت کرده خراسان رضوی بوده است، عنوان کرد: در این حادثه که خوشبختانه خیلی گسترده نبود، حدود 1000 تا 1200 واحد مسکونی در روستاها تخریب صددرصدی داشته است. البته در این مناطق متاسفانه بانکی وجود ندارد. در بازسازی ما سعی می کنیم اقدامات را در همان مناطق برای اعطای تسهیلات انجام می دهیم و امیدواریم بانک های استان نیز همین کمک را داشته باشند تا در همان مناطق این مسایل پیگیری شود. 

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: قول می دهیم که مصالح عمده را در روستاها توزیع کنیم. این منطقه نیازمند کمک است و می تواند الگوسازی خوبی برای مقاوم سازی خانه های مسکونی در سایر روستاهای استان نیز باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار