کد خبر: 844906
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: بدون ترديد روسيه و ايران در برابر حمله نظامي به سوريه آرام نمي‌نشينند.
علاءالدين بروجردي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري خانه ملت با اشاره به حمله نظامي امريكا به سوريه و بهانه تراشي در خصوص حمله شيميايي اخبر صورت گرفته در سوريه گفت: همه دنيا مي‌دانند كه سوري‌ها در يك توافق با سازمان ملل كليه سلاح‌هاي شيميايي خود را تحويل داده‌اند، بنابراين سلاح شيميايي در اختيار دولت سوريه نيست. نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي در ادامه اين مطلب افزود: از طرف ديگر معمولاً كاربرد سلاح‌هاي شيميايي مربوط به زماني است كه ارتش‌ها در جنگ احساس شكست مي‌كنند در حالي كه ارتش سوريه بهترين موقعيت را دارد، حلب آزاد شده و ديگر مناطق نيز در حال آزادسازي است.
 
وي همچنين ادامه داد: كشوري كه برنده جنگ است دست به چنين اقدامي نمي‌زند، ضمن اينكه از اساس دولت سوريه فاقد سلاح شيميايي است. بروجردي در اين خصوص تأكيد كرد: تروريست‌ها در گذشته نيز نشان داده‌اند كه ابايي در استفاده از سلاح شيميايي ندارند و اين ادعا مبني بر استفاده دولت اسد از سلاح شيميايي در عمل واهي است و بهانه‌اي براي امريكا و هم‌پيمانان اروپايي و منطقه‌اي است كه در شش سال گذشته در سوريه شكست خورده‌اند و به دنبال فضاسازي تبليغاتي براي سرپوش گذاشتن بر افكار عمومي و كشاندن مسئله به شوراي امنيت هستند. وي در خصوص اين حمله نيز گفت: شعار ترامپ در زمان انتخابات رياست جمهوري مغاير اقدام صورت گرفته و نشان از افول ترامپ نيز است. رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره حمله نظامي امريكا به سوريه تأكيد كرد: اين اقدام نابخردانه امريكا بدون ترديد تبعات جدي به دنبال خواهد داشت چراكه كشورهايي مثل روسيه و ايران در برابر اين اقدامات خلاف مصالح منطقه آرام نمي‌نشينند.
 
دستيار ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين‌الملل نيز با بيان اينكه اقدام نظامي امريكا عليه سوريه به ضرر امنيت منطقه و جهان است، گفت: حمله نظامي امريكا به سوريه تلاش‌ها براي حل سياسي را ناديده گرفت و نشان داد كه كماكان اولويت امريكا مبارزه با داعش نيست. حسين اميرعبداللهيان با اشاره به حمله موشكي امريكا به سوريه اظهار داشت: اين اقدام شتابزده نظامي مغاير حقوق بين‌الملل و منشور سازمان ملل است و افراط‌گرايي و تروريسم را در منطقه تقويت مي‌كند. وي با بيان اينكه پيام حمله نظامي امريكا به سوريه، تشويق تروريسم است، تأكيد كرد، اتهام كاربرد سلاح شيميايي از سوي سوريه در شرايطي كه سوريه پيش از اين خلع سلاح شيميايي شده است، نيازمند بررسي دقيق سازمان منع گسترش سلاح شيميايي و سازمان ملل است. اميرعبداللهيان افزود: بي‌ترديد اقدام نظامي امريكا عليه سوريه به ضرر امنيت منطقه و جهان است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار