کد خبر: 844884
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
فرماندار محلات خبرداد:
آیین بیل گردانی نیم‌ور به عنوان یکی از آیین‌های سنتی کهن مردم نیم‌ور، عصرو روز جمعه 25 فروردین در این شهر برگزار می شود.

علی زینی‌وند فرماندار شهرستان محلات در جلسه هماهنگی برگزاری آیین بیل‌گردانی نیم‌ور ضمن ابراز خرسندی از تشکیل‌ جلساتی در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی، سال 96 را سالی خوب و پررونق دانست و با اشاره به سخنان رهبری در خصوص نامگذاری امسال تصریح کرد: سال 96 با توجه به اقدامات عقلانی دولت تدبیر و امید سالی با چشم‌اندازی روشن خواهد بود و امسال شاهد رونق تولید و اشتغال خواهیم بود، زیرا ریل گذاری صحیحی بسوی تعالی برای کشور انجام شده است.

زینی وند با اشاره به مشکلات عدیده پیش روی دولت و راه حل های رییس جمهور و هیئت دولت در این حوزه ها خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات کشور یک شبه بوجود نیامده که یک شب قابل حل باشد، معضلات عظیم اقتصادی پیش پای دولت یازدهم از ابتدای عمرش وجود داشت، اما با تدابیر و دیدگاه‌ها و تصمیم‌گیری‌های عاقلانه و خردمندانه این معضلات در حال حل شدن است.

فرماندار محلات در بخش دیگری از سخنان خود ایران را کشوری متمدن و دارای فرهنگی غنی توصیف و حفظ آیین‌های سنتی را وظیفه آحاد مردم دانست و در این خصوص گفت: ایران کشوری کهن و دارای تمدن اصیلی است که حاصل تلاقی دو فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی است و بدین لحاظ در دنیا دارای جایگاه ویژه و منحصر بفردی است و توجه به آیین‌های کهن در این کشور وظیفه تک تک مردم بوده و این مردم هستند که پرچمدار قابلی برای حفظ و پاسداری آیین های سنتی هستند.

فرماندار محلات همچنین در خصوص جشنواره بیل‌گردانی محلات اظهار کرد: امور فرهنگی و اجتماعی هویت بخش جامعه هستند و کاری که از بطن مردم برخیزد قابل احترام و حمایت و ارزش آن دوچندان است. این جشنواره فرصتی برای ایجاد شور و نشاط برای جوانان و متبلورکننده حس میهن پرستی و یادآور تاریخ کهن این مرزوبوم است.

وی افزود: اگر اینگونه نمادهای هویتی به ورطه فراموشی کشیده شود جوان ما هویت خود را گم کرده و احساس پوچی و نیستی می کنند و جامعه ما در این صورت به سمت پوچ گرایی و هیچ انگاری خواهد رفت.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر