کد خبر: 844848
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
5 نامزد نهایی انتخابات دوازدهم جبهه نیروهای انقلاب مشخص شدند
دومين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي صبح پنج‌شنبه با حضور 3هزار نفر از اعضاي مجمع، رئيس و اعضاي شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي و برخي ديگر از شخصيت‌هاي مطرح عرصه سياسي در مجتمع فرهنگي شهر آفتاب در جوار مرقد مطهر حضرت امام(ره) برگزار شدكه خروجي آن انتخاب پنج نفر به عنوان كانديداي نهايي جبهه مردمي براي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بود.
نويسنده: محمد  اسماعیلی

دومين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي صبح پنج‌شنبه با حضور 3هزار نفر از اعضاي مجمع، رئيس و اعضاي شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي و برخي ديگر از شخصيت‌هاي مطرح عرصه سياسي در مجتمع فرهنگي شهر آفتاب در جوار مرقد مطهر حضرت امام(ره) برگزار شدكه خروجي آن انتخاب پنج نفر به عنوان كانديداي نهايي جبهه مردمي براي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بود.
به واسطه برگزاري دومين مجمع ملي، نه تنها10نامزد ابتدايي «ميثاق نامه» انتخاباتي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب را امضا كردند بلكه پنج نامزد نهايي نيز هم قسم شدند تا در خاتمه به نفع كانديداي نهايي كه به گفته حجت‌الاسلام رحيميان در روزهاي منتهي به روز برگزاري انتخابات مشخص خواهد شد، كناره‌گيري كنند و فرجام ناميمون ائتلاف 2+1 در انتخابات92 تكرار نشود.
مزيت رويكرد كنوني جريان انقلابي تحت عنوان جمنا تنها به اين ويژگي آينده نگرانه، خلاصه نمي‌شود كمااينكه چنانچه تشكيلاتي تحت عنوان جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در دي ماه سال گذشته شكل نمي‌گرفت بايد شاهد ثبت نام موج كثيري از نيروهاي انقلابي در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بوديم كه همگي احساس تكليف كرده و به هيچ صراطي مستقيم نمي‌شدند تا از صحنه رقابت به نفع حداقل «صالح مقبول» كناره‌گيري كنند. مهم‌تر از اين، اصل شكل‌گيري «وحدت» و حداقل «ائتلاف» بين اكثر نيروهاي انقلابي خود به واسطه تلاش‌هاي چهار ماهه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب، چشم اندازي اميدواركننده و نويد بخش را پيش روي جريان انقلابي قرار خواهد داد.
در شرايط فعلي تاكنون حداقل بيش از 10 نفر از شخصيت‌هاي مطرح جريان انقلابي به دليل سازوكار پيش بيني شده در جبهه مردمي نيروهاي انقلاب با كمترين هزينه و جنجال سياسي- رسانه‌اي از صحنه كنار رفته‌اند تا در آينده جريان مؤمن و انقلابي رنگ پيروزي را به خود ببيند.
در مقابل تنها نامزد مشهوري كه تاكنون حاضر به پذيرش ميثاق نامه جبهه مردمي نبوده و به سازوكار تن نداد سعيد جليلي است، آن هم در حالي كه اظهارات برخي از مطلعان از اخبار پشت پرده حكايت از آن دارد كه احتمال كناره‌گيري جليلي به نفع شخصيتي مانند آيت الله رئيسي در آينده، بسيار محتمل خواهد بود.
به گزارش جوان، مهدي محمدي عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در سخناني گزارشي از آخرين روند كار اين جبهه ارائه داد كه بدين شرح است: نخستين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي روز پنج شنبه پنجم اسفند 1395 در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد. در اين مجمع كه در آن منتخبان استان ها، اقشار و حاميان جبهه با حق رأي حضور داشتند، 21 فرد به عنوان كانديداي انتخابات رياست جمهوري به رأي اعضاي مجمع گذاشته شدند و اعضاي محترم مجمع از ميان آنها به 10 نفر رأي دادند.
محمدي همچنين بيان كرد: چنانكه مكرراً اعلام شده است هيئت رئيسه شوراي مركزي با كانديداهاي منتخب در مجمع اول وارد مذاكره شد تا از ميان آنها، 10 كانديدايي را كه اولاً حائز بيشترين رأي شده‌اند و ثانياً به مكانيسم و شروط جبهه متعهد هستند، انتخاب و به مجمع ملي دوم معرفي كند. وي با تشريح اين مسئله كه تمام نامزدها به جز سعيد جليلي ميثاق نامه را امضاكرده‌اند، گفت: با آقاي سعيد جليلي در اين مدت حداقل سه جلسه رسمي برگزار و در چندين جلسه غير رسمي هم به تفصيل مذاكره شد. ايشان در نهايت اعلام كرد خروجي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي را براي خود داراي حجيت نمي‌داند و در صورت كانديداتوري در چارچوب مكانيسم و تصميمات جبهه مردمي نيروهاي انقلاب عمل نخواهند كرد.
عضو شوراي مركزي جبهه مردمي ادامه داد: به اين ترتيب و با توجه به آنكه فقط يك نفر از 10 كانديداي منتخب مجمع اول، يعني آقاي سعيد جليلي، از پذيرش سازوكار و مكانيسم جبهه امتناع كرد، نام ايشان از فهرست كانديداهاي معرفي شده به مجمع دوم حذف و نام آقاي محسن رضايي به عنوان نفر يازدهم، به فهرست اضافه شد.
محمدي همچنين گفت: لازم به ذكر است، تمامي 10 كانديداي فعلي متعهد شده‌اند به تصميم شوراي مركزي در اين باره كه چه تعداد از منتخبان پس از اين مجمع در انتخابات ثبت نام كنند، چه تعداد در مناظرات حاضر شوند و نهايتاً كانديداي نهايي چه كسي باشد، پايبند باشند. همچنين كانديداها متعهد هستند در تشكيل تيم آينده دولت خود با جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي و تيم معرفي شده از سوي آن همكاري و هماهنگي كنند.
 
  جبهه مصلحتي جز اسلام و انقلاب را در نظر نمي‌گيرد
در ابتداي دومين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب حجت‌الاسلام رحيميان رئيس شوراي مركزي جبهه ضمن خير مقدم گويي به اعضا و نمايندگان شوراهاي شهرستاني و استاني و همچنين اقشار جبهه مردمي گفت: در محضر الهي امام زمان و در جوار مرقد امام راحل و شهداي اسلام شهادت مي‌دهيم كه با الهام از مكتب امام حسين و راه عاشورا هدفي جز اصلاح امور و خدمت به اسلام، نظام و انقلاب اسلامي نداريم.
رئيس شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب بيان كرد: هدف و مصلحتي جز اسلام و انقلاب اسلامي را در نظر نمي‌گيريم و گواهي مي‌دهيم كه آنهايي كه نامزد اين صحنه براي اين مسئوليت خطير شده‌اند هدفي جز خدمت به اسلام و مصلحتي جز مصلحت اسلام را قبول ندارند.
وي خاطرنشان كرد: نشانه پايبندي اين افراد به مصلحت اسلام نيز اين است كه همه اين عزيزان ليست ميثاق‌نامه را امضا كرده‌اند و پذيرفته‌اند كه به ميثاق جبهه مردمي نيروهاي انقلاب متعهد باشند و تا رسيدن به گزينه واحد، پشتيبان جبهه مردمي باشند تا به آنچه مرضي خداوند متعال است دست يابيم.
   رئيسي: به‌دليل وقوع زمين‌لرزه
لازم دانستم در كنار مردم بمانم
حجت‌الاسلام رحيميان همچنين گفت: آيت‌الله رئيسي به‌طور قطعي قرار بود در جلسه حضور پيدا كنند ليكن به‌دليل وقوع زلزله در خراسان منصرف شده و اين پيام را ارسال كردند:
بسم الله الرحمن الرحيم
برگزاري دومين مجمع ملي جبهه نيروهاي انقلاب اسلامي گامي ارزنده در راستاي وحدت و انسجام نيروهاي انقلابي است. قصد اينجانب حضور در جمع باشكوه نيروهاي انقلاب اسلامي در دومين مجمع ملي بود اما به لحاظ حادثه غيرمترقبه زلزله استان خراسان ضرورت دارد در كنار مردم متدين اين ديار باشم، لذا بدين وسيله مراتب تشكر خود را از حسن اعتماد اعضاي محترم جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي اعلام نموده و آرزو مي‌كنم در اولين فرصت به توفيق زيارت دوستان انقلابي نائل آيم.
   پيام قاليباف، فتاح و رضايي و حضور كانديداها در جايگاه و ارائه برنامه
حجت‌الاسلام رحيميان نيز درباره حضور قاليباف تأكيد كردكه آقاي قاليباف پيام داد در صورت ورود به انتخابات از روند كار جبهه مردمي حمايت خواهد كرد و به آن متعهد خواهد بود. اين در حالي بود كه ساير نامزدها براي ارائه گزارش و برنامه خود در جايگاه حضور يافتند. همچنين پيام فتاح نيز توسط حجت‌الاسلام رحيميان قرائت شد كه در بخشي از آن رئيس كميته انقلاب با تأكيد بر اينكه سازوكار انتخاب كانديدا را از سوي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب قبول دارد، تصريح كرد: از هيچ كمكي براي پيشبرد اهداف جبهه مضايقه نخواهم كرد.
محسن روح‌الاميني نيز در دومين مجمع ملي، پيام محسن رضايي را كه به علت وقوع زمين‌لرزه به مشهد سفر كرده است، قرائت كرد كه در بخشي از آن وي خاطر نشان مي‌كند: بايد پنج نفري انتخاب شوند كه متناسب با سناريوهاي احتمالي پاسخگو باشند و پيروزي را براي ما رقم بزنند.
   بذرپاش: قرار بود ديپلماسي به اقتصاد يارانه بدهد نه به فرانسه كمك كنيم
مهرداد بذرپاش پشت تريبون قرار گرفت و در تشريح برنامه‌هاي خود گفت: قرارمان اين نبود كه از مردم بگذريم و به خودمان برسيم و بعد نجومي‌بگير شويم. وي با اشاره به گزارش مركز مطالعاتي دولت خاطرنشان كرد: ما دولت مسئله‌حل‌كن مي‌خواهيم نه دولت مسئله اعلام ‌كن. به گفته بذرپاش، بسياري از قول‌هايي كه به مردم داديم هنوز محقق نشده است، شش برنامه توسعه در سازمان برنامه و بودجه نوشتيم اما اثر اين برنامه‌ها در برخي روستاها و شهرستان‌هاي كوچك چه بوده است؟ اين نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با تأكيد بر اينكه ما دولت بانشاط مي‌خواهيم، اظهار داشت: دولت خسته به كار ما نمي‌آيد.
عضو هيئت رئيسه مجلس نهم افزود: قرار بود ديپلماسي به اقتصاد يارانه بدهد، اما امروز بازار ما كه ناموس ما در كشور است امروز از طريق ديپلماسي به فرانسه يارانه مي‌دهد.
 
  حميدرضا حاجي‌بابايي:نيازمند توجه به اقتصاد مقاومتي هستيم
حميدرضا حاجي‌بابايي نيز با بيان اينكه خدا را شاكريم كه امروز نيروهاي انقلابي و مؤمن براي هدفي مشترك در يك جا جمع شده‌اند، گفت: امروز نيروهاي انقلابي دورهم جمع شده‌اند تا تصميمي بگيرند كه هم بتوانند پاسخگو باشند و هم در چهار سال آتي در برابر ملت روسفيد باشند. حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: با توجه به سياست‌هاي كلي رهبري در 80 بند و اقتصاد مقاومتي در 24 بند، بررسي‌هاي انجام‌شده نشان مي‌دهد كه اولويت‌هاي جامعه رعايت نشده و مغفول مانده است.
عضو جبهه مردمي نيروهاي انقلاب با اشاره به اولويت‌هاي اصلي جامعه براي حل مشكلات جاري كشور تصريح كرد: اشتغال، توليد، بهره‌وري، كشاورزي، صنعت و معدن، حمل‌ونقل ريلي، محيط زيست، توسعه سواحل مكران، توازن منطقه‌اي و نظام عادلانه پرداخت، توانمندسازي اقشار ضعيف، آسيب‌هاي اجتماعي، سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، سياست فعال خارجي، بيمه سلامت، مسائل حقوقي و قضايي و يارانه‌ها از مهم‌ترين اولويت‌هاي كشور است كه در برنامه بنده گنجانده شده است.
   زاكاني: «دولت اصلاح و اقدام» براساس مكتب امام عمل خواهد كرد
عليرضا زاكاني هم اظهار داشت: با انتخاب ترامپ در امريكا بزرگ‌ترين امكان براي ايران فراهم شد و پيروزي‌هاي مقاومت شرايط را براي انقلاب اسلامي فراهم كرد اما ما در داخل سختي‌ها و موانعي داريم.
نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه امروز مبارزه با فساد هزينه مي‌خواهد و بايد پيوستگي قدرت و ثروت را قطع كرد، يادآور شد: امروز روز حساب براي رئيس‌جمهور است نه روز انشا خواندن، رئيس‌جمهور بايد بگويد چرا در دولت فعلي دست برخي را باز گذاشت تا غارت صورت گيرد.
نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي نام دولت خود را «دولت اقدام و اصلاح» عنوان كرد و گفت: ما سعي داريم براساس چارچوب مكتب امام و به پرچم‌داري رهبر انقلاب مشكلات را حل كنيم.
 
   ضرغامي:كليد حل مشكلات كشور نگاه به استان‌هاست
عزت‌الله ضرغامي رئيس اسبق صدا و سيما نيز به ضرورت وحدت پرداخت و گفت: در غياب احزاب گسترده، فراگير، شخصيت‌هاي محوري و كليدي كه بتوانند اكثريت نيروهاي انقلابي را دور هم جمع كنند، راه‌اندازي اين جبهه از اموري است كه تصور آن نيز دشوار است.
رئيس اسبق صدا و سيما در همين زمينه به سعيد جليلي و اظهارات وي در مورد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي اشاره و تأكيد كرد: آقاي جليلي را همه قبول داريم، بنابراين ايشان اگر نگران جبهه مردمي و نيروهاي اسلامي است، به نگراني ايشان احترام بگذاريم و مراقب باشيم خطايي صورت نگيرد و بعد ببينيم به آقاي جليلي و ديگران اضافه شود. ضرغامي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر كسي به خاطر رفاقت و دوستي با من چشم را بر شايستگي دوست ديگري ببندد، بنده سر پل صراط يقه آنها را خواهم گرفت. رئيس اسبق صدا و سيما با تأكيد بر اينكه شما از من خواستيد كه نامزد شوم، گفت: صميمانه تقاضا مي‌كنم كه شرعاً و به لحاظ قانون تشكيلات جبهه، فرمايشات دوستان و بيان‌هاي آنها را به دقت توجه كنيد. وي، مديريت داشته‌ها و نگاه‌هاي استاني را يكي از اساسي‌ترين برنامه‌ها براي ارائه كشور عنوان و تأكيد كرد: يكي از كليدهاي حل مشكلات كشور، نگاه به استان‌هاست و در خيلي از استان‌ها بايد برنامه خاص و ويژه‌اي را برنامه‌ريزي كنيم.
   حق كشور ما شرايط كنوني اقتصادي نيست
رستم قاسمي وزير سابق نفت هم گفت: قطعاً اداره كشور نيازمند برنامه جامعي است كه حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و... را شامل شود، اما به فرموده رهبر انقلاب چالش بزرگ كشور اقتصادي است. قاسمي اظهار داشت:‌ در كشوري زندگي مي‌كنيم كه با ديپلماسي التماسي نه‌تنها چرخ سانتريفيوژها نچرخيده، بلكه چرخ‌هاي اقتصاد نيز از كار افتاده است. وزير سابق نفت همچنين با بيان اينكه حق كشور ما شرايط كنوني اقتصادي نيست، گفت: ظرفيت‌هاي فراواني چون انرژي، كشاورزي و جغرافيايي در كشور وجود دارد.
 
   نيكزاد: كيش رفتن و خانه ميلياردي براي مسئولان ايراد است
علي نيكزاد وزير مسكن دولت دهم نيز با تأكيد بر اينكه من به خاطر تكليف آمده‌ام و از اينكه امروز تكليف اين فرزند كوچك خود را مشخص مي‌كنيد خدا را شاكرم، افزود: در اداره امور كشور، سوءتدبير مبرهن و آشكار است و اينكه تدبيري براي آن وجود ندارد، دغدغه دلسوزان است و بايد براي رفع اين سوءتدبير چاره‌اي انديشيد. عضو جبهه مردمي نيروهاي انقلابي با بيان اينكه عيد فقط كيش نيست، هر چند كه كيش رفتن ايرادي ندارد، يادآور شد: ماشين و خانه ميلياردي آنچناني داشتن هيچ‌كدام ايرادي ندارد، اما براي مسئولان ايراد است؛ آيا ما با اين وضعيت مي‌خواهيم اقتصاد سالم داشته باشيم؟
 
   حداد عادل:2 جريان ثروت و قدرت در اين دولت مسئوليت گرفتند
غلامعلي حداد عادل رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم نيز با اشاره به عزت استقلال كه ثمره انقلاب است، گفت: امروز براي ايران در تهران تصميم‌‌گيري مي‌شود نه در واشنگتن، لندن يا پاريس اين عظمت و عزت ايران است. حداد عادل با اشاره به نفس شعار اعتدال نيز گفت: اعتدال همان اندازه مبهم بود كه اصلاحات مبهم بود. اعتدال حرفي بود كه نه اصلاح‌طلبان باور كردند و نه اصولگرايان و هر دو جريان بر سر باور نكردن آن توافق داشتند.
به اعتقاد وي افراد گوشه‌و كنار چون عده‌اي گرسنه در يك سفره آماده چيده شده غلبه كردند همديگر را صدا و پست‌ها را تقسيم كردند. به عبارتي دو جريان ثروت و قدرت آمدند تا اين دولت و مسئوليت‌ها را در اختيار بگيرند. حداد عادل مشكل امروز جامعه را اقتصادي و كارآمدي دانست و گفت: اگر قرار است برخي در جامعه دوقطبي را ترسيم كنند آن دوقطبي كارآمدي و ناكارآمدي خواهد بود. وي با بيان اينكه جبهه مردمي و انقلاب اسلامي بنا دارد در كنار نامزد نهايي تيم همراه و همكاران نامزدها را نيز به مردم معرفي كند، گفت: مردم بايد بدانند كه قرار است يك تيم كارآمد به آنها معرفي كرد.
    آيت‌الله موحدي‌كرماني: رئيس دولت دوازدهم نبايد اهل تجملات باشد
آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني دبيركل جامعه روحانيت مبارز، بقاي انقلاب را در اختيار بودن آن به افراد صالح عنوان و تأكيد كرد: اگر انقلاب در دست افراد ناصالح باشد از بين خواهد رفت.
آيت‌الله موحدي كرماني معتقد است كه مردم ايران به دنبال اصلح هستند و ما امروز اينجا جمع شده‌ايم تا ببينيم اصلح چه كسي است و در همين خصوص برنامه‌ريزي‌هاي خوبي صورت گرفته و با رأي‌گيري امروز از بين 10 نامزد به پنج نامزد خواهيم رسيد و درنهايت به يك نفر مي‌رسيم. آيت‌الله موحدي كرماني با بيان اينكه بايد رئيس‌جمهوري انتخاب شود كه صددرصد مطيع رهبري باشد، خاطرنشان كرد: هر كجا كه آسيبي متوجه نظام شد به دليل به طور كامل رعايت نشدن تصميمات رهبري و سياست‌هاي ايشان بود. آيت‌الله موحدي كرماني در عين حال توصيه كرد كه رئيس‌جمهور آينده نبايد اهل تجملات باشد چرا چون كسي كه اهل تجملات است حال مردم را درك نمي‌كند.
   ذوالقدر:عدم كنترل وضع كنوني اقتصاد به بحران امنيتي مي‌انجامد
محمدباقر ذوالقدر رئيس ستاد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي هم طي سخناني با اشاره به مشكلات اقتصادي كشور به عنوان يكي از مشكلات اساسي افزود: مشكلات اقتصادي به تعبير رهبر انقلاب مهم‌ترين مشكلات كشور ماست و ايشان طي 18 سالي كه شعار سال مطرح مي‌كنند، 10 سال آن مسائل اقتصادي و دو سال آن را با عنوان اقتصاد مقاومتي نامگذاري كرده‌اند، ولي با نهايت تأسف روز به روز با مشكلات بيشتر اقتصادي مواجه هستيم. رئيس ستاد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب با اشاره به آسيب ديگر موجود در كشور اظهار داشت: آسيب ديگر داخلي، وجود رويكرد دوگانه در اداره امور كشور و كمرنگ شدن مباني انقلاب و رويكرد انقلابي در مديريت كشور است.
وي با بيان اينكه در 31 استان و 450 شهرستان كشور دفاتر جبهه مردمي نيروهاي انقلاب تشكيل شده است، گفت: اين جمع 3 هزار نفره مجمع ملي، نمايندگان بيش از 50 هزار نفر از نيروهاي انقلابي كل كشور هستند و همه اينها انتصاب نشده‌اند بلكه توسط بدنه نيروهاي انقلابي انتخاب شده‌اند. ذوالقدر با اشاره به آمار حاضران در مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب گفت: هزار و 900 نفر از اين افراد از شهرستان‌ها حضور دارند و 900 نفر نيز نمايندگان 27 قشر و 200 نفر ديگر نيز از حاميان اوليه جبهه مردمي در مجمع ملي دوم هستند كه در اين گردهمايي حضور دارند.
رئيس ستاد مردمي نيروهاي انقلاب با اشاره به گام دوم اين جبهه پس از انسجام دروني گفت: گام دوم، تلاش براي تشكيل دولتي انقلابي، مردمي و كارآمد است و اين مسئله همان چيزي است كه گمشده ماست و بسياري از مشكلات به دليل نبود چنين دولتي به وجود آمده است.
وي با تأكيد بر اينكه ما به دنبال انتصاب رئيس‌جمهور نيستيم، گفت: نبايد پس از انتخاب يك رئيس‌جمهور انقلابي كار را تمام بدانيم بلكه بايد جبهه مردمي، دولت انقلابي تشكيل دهد و ما تيم دولت معرفي مي‌كنيم و تركيب يا چينش درست مشكلات كشور را در زمينه‌هاي گوناگون حل خواهد كرد. وي در عين حال تأكيد كرد: اگر در جايي ديديم كه وحدتي حاصل نمي‌شود، جبهه مردمي ورود نخواهد كرد چون نبايد اختلافات قومي، قبيله‌اي يا منطقه‌اي در شوراها به درون جبهه مردمي نيروهاي انقلاب منعكس شود و وحدت نيروهاي انقلابي مهم‌تر از همه چيز است.
 
   5 نامزد نهايي مشخص شدند
در پايان دومين مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي پنج نامزد نهايي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب به شرح زير مشخص شدند:
1-سيد ابراهيم رئيسي با 2 هزار 147 رأي
2-  عليرضا زاكاني با هزار و 546 رأي
3- مهرداد بذرپاش با هزار و 404 رأي
4- محمد باقر قاليباف با هزار و 373 رأي
5- پرويز فتاح با 994 رأي به عنوان پنج نامزد جبهه مردمي انتخاب شدند و بيشترين آرا را كسب كردند.
و ساير آراي مأخوذه نامزدها نيز بدين شرح است:
6- حميد رضا حاجي بابايي 991 رأي
7- علي نيكزاد 947 رأي
8- عزت الله ضرغامي 930 رأي
9- رستم قاسمي 683 رأي
10- محسن رضايي 660 رأي.
حال با توجه به انتخاب پنج نامزد نهايي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي و گرم شدن تنور انتخابات دوازدهم به واسطه افزايش فعاليت‌هاي انتخاباتي توسط جريانات مختلف سياسي، مي‌توان انتظار انتخاباتي پر‌شور، با نشاط و با مشاركت بالاي مردمي را داشت.
از سوي ديگر فارغ از نتيجه انتخابات، پيروزي اصلي را بايد متوجه نظام اسلامي دانست چراكه در رقابت نامزدهاي درون انقلابي، مشاركت بالاي انتخاباتي به عنوان هدف اصلي نظام، حاصل شده است.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
1
1
میزان رای ملت هست نه چند صد نفر اصولگرای .....
24 خرداد دیگری خواهیم ساخت
ناصر سهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
1
2
صالح و اصلح مهم هستند اما یک سوال مهم وجود دارد و آن اینکه مردم ایران چه موقع باور خواهند کرد که انتخابات آزاد دارند چرا تا کنون رئیس جمهورها دو دوره ای بوده اند و همیشه گفتند در دوره دوم مشکلات حل خواهد شد و همیشه دوره دوم دوران سیاه رئیس جمهوری بوده است ای کاش حداقل این دوره کسی بجز آقای روحانی رئیس جمهور شود شاید حال مردم بهتر شود ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
1
1
فقط روحانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
1
نمی شودحصاری دوراقلیتی درتهران کشیدوازباقی مردم انتظارداشت همه به این گروه رأی بدهید.بی خبری ازقشرهای مختلف جامعه،هوش وهواس بعضی هارا می بنددسیاست و کیاست وزیرکی بایدداشت مقبولیت عام دربین قاطبه مردم ایران مهم است شماکه نمی خواهیددریک کنج تنها ویک مکان وجمعیت خاص رااداره کنید بایدیک مملکت را ، یک ملت را که قشرهای مختلف ودیدگاههای مختلف دارنداداره کردوهدایت کردوتمام نیروهای این ملت راتجمیع کردوازراهبرد زبان مشترک وسیاست مشترک،ازاستقلال کشور وفرهنگ وآداب ودیانت وانقلاب اسلامی دفاع کردپایبندی به اصول دین راباید درخدمت صادقانه به همه مردم وتلاش وکارمستمر ،دوری ازاشرافیت وثروت اندوزی وقدرت طلبی دانست .کسانی که به اسم اصلاحات واعتدال ، شعارهای غیرقابل جمع باهم وعوام فریبانه می دهند وسواربرافکارمتفاوت مردم قاعده بازی رامی برندازدین ودموکراسی وتکنولوژی وآزادی ورابطه باآمریکاوواردات بی رویه واقتصادمقاومتی وآسان گیری دردین یانداشتن دین ،همه این مفاهیم را ممزوج می کنندوبه خوردمردم می دهندواینهاهم برای جذب آرا مردم ،ازهمه شگردهای سیاست سوء استفاده میکنندچرانیروهای دیندارازشگرهای سیاست ، حسن استفاده رانمی کنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
روحانی خودت هم خوب میدانی که چقدر دروغ گفتی نتیجه ی آنهمه... تکان دادن برای اوباما چه شد آقای ظریف مدام میگوید ما به تعهدتمان فراتر از آنچه بود عمل کردیم ولی آمریکا به متن بر جام عمل نکرد چه برسد به روح برجام آخه وقتی اوعمل نمیکند مگه شما مریض هستید عمل میکنیید آن توافق برد-برد که گوش فلک را کر کرده بودید وبرای آن جشن وپایکوبی وآبرو ریزی برپا کرده بودید ودشمن به کم ظرفیتی شما خنده میکرد نتیجه اش همین بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار