کد خبر: 844741
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
برای نخستین بار در کشور
مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به اهمیت تکثیر ماهیان استخوانی در استان از تکثیر طبیعی بچه ماهی کُلمه در مسیر رودخانه قره سو، که پیشتر محل تکثیر طبیعی این ماهی بوده است، براينخستین بار در کشور خبر داد.

سید جواد قدس علوی گفت: مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان همه ساله نسبت به تولید و رهاسازی سه گونه از ماهیان استخوانی (کُلمه، سفید و کپور دریایی) اقدام می نماید که با توجه به اهمیت ماهی کُلمه در زنجیره غذایی ماهیان خاویاری در سال تولیدی 96 ،براساس برنامه ی مصوب ابلاغی سازمان شیلات کشور باید 21 میلیون قطعه بچه ماهی کُلمه تولید شود.

وی با تاکید بر اهمیت ماهیان کُلمه در ایجاد اشتغال برای صیادان خاطرنشان کرد: در سال جاری که با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید ـ اشتغال نامگذاری شده پیش بینی می شود شیلات گلستان فراتر از برنامه ی ابلاغی، 30 میلیون قطعه بچه ماهی کُلمه تولید خواهد کرد.

علوی در خصوص مزیت های تکثیر طبیعی مولدین کُلمه در رودخانه قره سو یادآور شد: این گونه تکثیر که برای نخستین بار در کشور صورت می گیرد، هزینه های استخر، غذادهی، نگهداری و جابجایی را کاهش می دهد و نمونه ای از اقدام جهادی محسوب می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار