کد خبر: 844662
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: حدود ۹ درصد عسل کشور در استان اردبیل تولید می‌شود و رتبه سوم کشور درتولید عسل به استان اردبیل تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،عدیل سروی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل که در سالن شیخ‌صفی استانداری اردبیل برگزار شد،‌ اظهار داشت: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های مناسب در حوزه کشاورزی بوده و 44 درصد اراضی استان کاربری کشاورزی دارند که در تولید محصولات استراتژیک مثل عسل، استان اردبیل رتبه سوم کشور را داشته و 9 درصد عسل کشور در اردبیل تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد بذر ذرت کشور نیز در اردبیل تولید می‌شود، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اهم برنامه‌های خود را برای خروج از رکود و مبارزه با مشکل بیکاری در سال‌جدید برنامه‌ریزی کرده است که از جمله برنامه‌های اولویت‌دار می‌توان به توسعه کشت گلخانه‌ای اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای به مساحت 40 هکتار در سال جدید و با اشتغالزایی 350 نفر در دستور کار قرار دارد که انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های کشت گلخانه‌ای به مساحت هزار هکتار در پایاب سدخدا آفرین نیز انجام می‌شود.

سروی تصریح کرد: استفاده از توان بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های شهرکهای کشاورزی، دامی و شیلات با واگذاری 4 مجتمع دام‌پروری و شیلات به بخش خصوصی در سال جدید و با جذب سرمایه‌گذار داخلی و اشتغالزایی 320 نفر در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل قرار دارد.

وی بیان کرد:‌ توسعه کشت زعفران و انواع گیاهان داروئی در سال جدید به مساحت 110 هکتار و اشتغالزایی 50 نفر و نیز صدور جواز تأسیس برای احداث 5 واحد بسته‌بندی زعفران در استان اردبیل از جمله برنامه‌های اولویت دار برای سال جدید بوده و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری به مساحت 5 هزار هکتار نیز انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر