کد خبر: 844639
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
متاسفانه برخي کشورها از گروه‌هاي تروريستي حمايت مي‌کنند و اين مسئله موجب شده که جريان‌هاي تروريستي به سادگي از بين نروند.
به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از ظهر ديروز در ديدار با مالکي عثمان، وزير مشاور در امور وزارت خارجه و وزارت دفاع سنگاپور با اشاره به روابط پايدار و ديرينه ميان دو کشور ايران و سنگاپور گفت: اميدوارم سفر اين هيئت به ايران تحرک بيشتري در جهت گسترش روابط دو کشور ايجاد کند.
 
لاريجاني با اشاره به اهميت حوزه اقتصادي و سرمايه‌گذاري در دو کشور ايران و سنگاپور تصريح کرد: در شرايط کنوني منطقه دچار آشفتگي و بحران‌هاي تروريستي بوده و اکثر کشورها درگير اين بحران هستند، در اين حوزه متأسفانه برخي کشورها از گروه‌هاي تروريستي حمايت مي‌کنند و اين مسئله موجب شده جريان‌هاي تروريستي به سادگي از بين نروند. وي ادامه داد: در شرايط کنوني بحران تروريسم به يک موضوع بين‌المللي تبديل شده البته مسئله تروريسم ريشه‌هاي مختلف از جمله ابعاد فرهنگي، سياسي، امنيتي و اجتماعي دارد که بايد به آنها پرداخته شود. رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين تصريح کرد: اما ايران در شرايط کنوني منطقه داراي امنيت پايدار و ثبات است و اين مسئله فرصت خوبي را براي سرمايه‌گذاري و تعاملات اقتصادي در جمهوري اسلامي فراهم مي‌کند، از طرفي ديگر قطعاً بايد سطح روابط تجاري دو کشور به ويژه بعد از رفع تحريم‌ها تقويت شود زيرا امروز زمينه براي گسترش تعاملات فراهم است.
 
 لاريجاني لازمه توسعه روابط اقتصادي ميان کشورها را تسهيل و بهبود روابط بانکي دانست و گفت: قطعاً تجار براي فعاليت اقتصادي ميان دو کشور نيازمند بهبود روابط بانکي هستند البته برخي کشورهاي اروپايي از جمله فرانسه، آلمان و ايتاليا از فرصت کنوني به خوبي استفاده کرده‌اند اما گاهي امريکايي‌ها با فضاسازي سياسي به دنبال ترساندن بانک‌ها هستند که اين هم از فريبکاري آنهاست تا با اين اقدامات شرکت‌هاي خود را براي انعقاد قرارداد معرفي کنند.
در اين ديدار مالکي عثمان، وزير مشاور در امور وزارت خارجه و وزارت دفاع سنگاپور با اشاره به جايگاه منطقه‌اي و بين‌المللي ايران گفت: ايران يک کشور با تمدن غني و يک بازيگر بسيار برجسته و مهم در عرصه منطقه‌اي و جهاني است از طرفي ديگر روابط دو کشور ايران و سنگاپور همواره خوب و باثبات بوده و مقامات ما تلاش کردند که روابط دو کشور تقويت يابد. وي افزود: ايران در راستاي توافق هسته‌اي به تمام تعهداتش عمل کرده و قطعاً اين مسئله موجب ايجاد اعتماد ميان تجار و شرکت‌هاي اقتصادي جهت سرمايه‌گذاري و گسترش روابط تجاري مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار