کد خبر: 844638
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
5 نامزد جبهه انقلاب امروز معرفي مي‌شوند
امروز پنج نامزد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب انتخاب مي‌شوند. پنج نفر از ميان 10 نفري كه در مجمع عمومي اول جبهه با رأي عمومي برگزيده شدند، امروز باز هم با همان رأي عمومي برگزيده مي‌شوند...
نويسنده: كبري آسوپار

امروز پنج نامزد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب انتخاب مي‌شوند. پنج نفر از ميان 10 نفري كه در مجمع عمومي اول جبهه با رأي عمومي برگزيده شدند، امروز باز هم با همان رأي عمومي برگزيده مي‌شوند تا در نهايت عددشان به سه و سپس يك برسد و نامزد واحد جبهه مردمي براي تغيير وضعيت موجود و بحراني كه امروز كشور و ملت با آن مواجه هستند، به صحنه انتخابات دوازدهم معرفي خواهد شد.
‌  
جبهه‌اي براي وحدت
پنجم دي‌ماه 95 بود كه رسانه‌ها خبر از اعلام موجوديت يك جبهه سياسي جديد دادند؛ جبهه مردمي نيروهاي انقلاب؛ جبهه‌اي كه آمد تا نيروهاي انقلابي را دربر بگيرد و همه را در كنار هم جمع كند. نيروهايي كه از تشتت و چنددستگي خسته بودند و پي راهي مي‌گشتند تا رنگ وحدت باز بر فعاليت‌هاي سياسي‌شان بنشيند. نام 10 نفر در مقام هيئت مؤسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اعلام شد: «حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين رحيميان (رياست هيئت مؤسس) و آقايان يحيي آل‌اسحاق، مهدي چمران، حميدرضا حاجي‌بابايي، رضا روستاآزاد، محمود خسروي‌وفا، مهدي محمدي، عليرضا مرندي، نادر طالب‌زاده و خانم مرضيه وحيد‌دستجردي». اين جبهه با قرائت بيانيه‌اي اعلام موجوديت كرد كه در بخشي از بيانيه آغاز كار جبهه آمده است: «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي که عنوان اين حرکت مردمي و خيزش عمومي است، در نخستين گام به تشکيل «مجمع مردمي نيروهاي انقلاب» همت خواهد گماشت. اين مجمع که برخاسته از متن نيروهاي مؤمن و انقلابي سراسر کشور است، با توجه به انتخابات پيش‌رو که با عنايت به شرايط کشور، بسيار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآيندي مشارکتي و مبتني بر مردم‌سالاري، خط مشي سياسي و اهداف و برنامه‌هاي جبهه را معين و اعلام خواهد نمود.»
‌  
افقي فراتر از يك انتخابات
اما ماجراي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب يك انتخابات نيست؛ افق تشكيل جبهه، انسجام مداوم انقلابيون و ايجاد وحدتي زير چتر انقلاب است. در همان جلسه اعلام موجوديت، حجت‌الاسلام رحيميان اعلام كرد كه «اين جبهه فراتر از جريان اصولگرايي است و مشتمل بر همه افرادي است که معتقد به اصول خط امام، گفتمان انقلاب، ‌آرمان امام، ‌راه شهدا و پيروي از ولايت هستند و ما از همين‌جا از همه دلسوزان و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامي خواستاريم که به اين حرکت بزرگ مردمي بپيوندند تا به خواست خدا، اقدام و عمل صالحانه و خدمت خاضعانه براي اين ملت عزيز محقق شود و نظام اسلامي آنگونه که شايسته نام آن است زير چتر عنايات حضرت ولي‌عصر(عج) محقق شود.»
 
مهدي چمران، عضو هيئت مؤسس جبهه نيز مي‌گويد: «جبهه با يک نحله سياسي که يک فکر و انديشه را مي‌گيرد و دقيقاً دنبال آن مي‎رود، متفاوت است. جبهه يعني اينکه تشکل‌ها و احزاب مختلف کنار هم جمع شوند و بتوانند با هم تشريک مساعي واحد، وسيع و فراگير داشته باشند و کار را جلو ببرند.» لطف‌الله فروزنده، دبير هيئت‌رئيسه شوراي مركزي جبهه مردمي نيز در مورد محدود نبودن فعاليت‌هاي جبهه به بحث انتخابات مي‌گويد: «کار ما کار گفتماني است. طبيعتاً چون قرار است در ارديبهشت‌ماه اتفاق مهمي به نام انتخابات رياست جمهوري در کشور رخ دهد، ما در آن حضور خواهيم داشت و در حقيقت اين جبهه به عنوان گروهي که کار ترويج گفتمان انقلاب را انجام مي‌دهد، نمي‌تواند نسبت به آن، بي‌توجه باشد. لذا به عنوان اولين گام در اين حرکت حضور پيدا مي‌کند و صرف‌نظر از نتيجه، چه جبهه در انتخابات پيروز شود و چه شکست بخورد به کار خود که همان ترويج گفتمان انقلاب اسلامي است، ادامه مي‌دهد. ما پس از آسيب‌شناسي انتخابات 92 و مقدماتي که فراهم شد، به اين زمان رسيديم و ممکن بود آغاز به کار جبهه، هر زمان ديگر هم باشد چون کار، کار پخته‌اي است و کارشناسي آن زمان برده است. اين کار در اثر يک آسيب شناسي اتفاق افتاده که تجربه سال 92 و انتخابات 94 را داشته‌ايم و همه اينها آناليز شده و به اين مدل رسيده‌ايم و تا آماده شدن به اين زمان رسيده است.»
 
 احزاب سياسي به اين شكل پيش مي‌روند كه در جمع اعضاي اصلي خود كانديدا يا ليست انتخاباتي مورد نظر را تعيين كرده و سپس به مردم معرفي مي‌كنند. در تشكيل جبهه مردمي مدل جديدي از مسير رسيدن به نامزد نهايي رونمايي شد و آن انتخاب فرد مورد نظر از طريق آراي عمومي بود. مرضيه وحيددستجردي، سخنگوي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب در اين زمينه مي‌گويد: «در جريان مردمي روند از بالا به پايين نخواهد بود؛ در جريان‌هاي مردمي روند از پايين به بالاست يعني بايد مردم نظر بدهند بنابراين ما اين مسئله را به تشکيل مجامع شهرستاني و ملي موکول مي‌کنيم و منتظر خواهيم ماند که از داخل آن‌چه به بيرون خواهد آمد.»
‌  
اسامي 10 کانديداي جبهه مردمي
 به این ترتیب امروز در شهر آفتاب با حضور اعضاي شوراي مرکزي و گزينه‌هاي جبهه برگزار مي‌شود.  اولين نشست 3 هزار نفري جبهه روز پنجم اسفند در شهرآفتاب برگزار شده بود و حاضران ضمن انتخاب اعضاي شوراي مرکزي، از ميان گزينه‌هاي احتمالي موجود به افراد مدنظر خود رأي دادند و در نهايت 10 نفري که حائز اکثريت آرا شدند، مورد بررسي شوراي مرکزي قرار گرفتند.
 10 نفر از گزينه‌هاي مطرح، پس از بررسي شوراي مرکزي جبهه، در معرض رأي مجمع 3 هزار نفري قرار خواهند گرفت و پس از رأي‌گيري پنج کانديداي اصلي جبهه مشخص خواهد شد. براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، گزينه‌هايي که در جلسه حاضر مي‌شوند، 20 دقيقه براي ارائه برنامه‌هاي خود زمان خواهند داشت و پس از آن رأي‌گيري از اعضاي مجمع انجام خواهد شد. اسامي 10 نفري که امروز برنامه‌هاي خود را به مجمع عمومي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي ارائه خواهند کرد و در معرض رأي مجمع قرار خواهند گرفت به اين شرح است:1- آيت‌الله سيدابراهيم رئيسي،2- پرويز فتاح،3- محمدباقر قاليباف، 4- عليرضا زاکاني، 5 - حميدرضا حاجي‌بابايي،6- عزت‌الله ضرغامي، 7- مهرداد بذرپاش، 8- علي نيکزاد، 9- رستم قاسمي،
10- محسن رضايي.
 
قالیباف: شخصاً تقاضاي نامزدي نکرده‌ام اما به تغيير اين دولت ناكارآمد كمك مي‌كنم
شهردار تهران درخصوص نامزدي خود در انتخابات گفت: بنده هيچ درخواستي براي نامزدي نداشته و ندارم.
به گزارش تسنیم، محمدباقر قاليباف که يکي از 10 گزينه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب براي انتخابات رياست جمهوري پيش‌رو است، تأکيد کرد: وضعيت اقتصادي و اجتماعي کشور در شرايط بحراني قرار دارد و ترديدي وجود ندارد که شرايط فعلي در نتيجه سوءمديريت و ناکارآمدي دولت فعلي است، لذا براي هر فرد دلسوزي تلاش براي جايگزين کردن رئيس‌جمهوري مناسب به‌جاي رئيس‌جمهور فعلي در 29 ارديبهشت ضرورتي انکارناپذير براي مردم است.
وي همچنين اضافه کرد: اين هدف راهبردي و مهم به دست نخواهد آمد، مگر با به کار گرفتن همه ظرفيت‌هاي مردمي و دلسوزان انقلاب و کشور و اجماع بر سر کانديدايي که صلاحيت، قابليت و مقبوليت داشته باشد. امروز جامعه ما به همگرايي و نگرشي فراتر از ملاحظات حزبي و گروهي نياز دارد. خوشبختانه ضرورت همگرايي به يک مطالبه عمومي تبديل شده است و من هم از همه تلاش‌هايي که توسط نيروهاي مردمي انقلاب انجام شده است، تشکر مي‌کنم. در ضمن همانطور که طي نامه‌اي اعلام کردم هيچ درخواستي براي نامزدي نداشته و ندارم، ولي تمام تلاشم را در جهت کمک به پيروزي گزينه مطلوب در انتخابات رياست جمهوري به کار خواهم گرفت.
وي در پايان افزود: معتقدم همه کساني که به دنبال نجات کشور از بحران‌هاي اقتصادي و اجتماعي هستند بايد با اتحاد و يکپارچگي براي تحقق هدف رفع بحران مديريت کلان کشور، کارآمدي و تغيير دولت فعلي تلاش کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار