کد خبر: 844619
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
برگ ديگري از محرمانه‌هاي دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی ورق خورد
پس از رونمايي ناگهاني از سند ملي آموزش ۲۰۳۰ جمهوري اسلامي ايران در خفاي نهادهاي تصميم‌گير، سياستگذار و...
نويسنده: نيره ساري

پس از رونمايي ناگهاني از سند ملي آموزش ۲۰۳۰ جمهوري اسلامي ايران در خفاي نهادهاي تصميم‌گير، سياستگذار و قانونگذار از جمله شوراي عالي انقلاب فرهنگي و چهره‌هاي علمي كشور و خبرنگاران، برگ ديگري از افتخارات پنهاني دولت ورق خورد و خبرها حاكي از آن است كه در همين هفته ابتدايي طي جلسه‌اي محرمانه و خارج از برنامه، تيم دولت بناي خود را بر اين قرار داده است تا هرچه زودتر سند به اصطلاح «ملي»، آموزش 2030 يونسكو را به تصويب برساند.
رونمايي و امضاي سند2030 يكي از اتفاقات تعجب‌برانگيز مهم حوزه فرهنگي و آموزشي كارنامه دولت در سال 95 بود؛ چراكه اين سند با جنبه بين‌المللي بدون هيچ اطلاع رساني قبلي و بدون حضور اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و در غياب رسانه‌ها رونمايي شد.
 
اين در حالي است كه طبق تصويب‌نامه هيئت وزيران كه به امضاي معاون اول رياست جمهوري رسيده است، اعلام شده اين تصويب‌نامه براي دفتر مقام معظم رهبري و نهادهاي انقلاب اسلامي ابلاغ مي‌شود كه با پيگيري‌هاي اوليه اين مراكز نيز از آن بي‌اطلاع بوده‌اند.
كما اينكه مطلع هستيد، آماده‌سازي اين سند در وضعيتي بود كه جمهوري اسلامي ايران اسناد بالادستي بسيار با ارزشي منطبق با «ديدگاه اسلامي» و با عنايت به «مسائل و مصالح ملي» از جمله مجموعه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، سند نقشه جامع علمي كشور، سند مهندسي فرهنگي كشور و سند دانشگاه اسلامي را داشته است و دستگاه‌هاي مربوطه نه‌تنها اقدام جدي براي تحقق اين اسناد انجام ندادند، بلكه پس از رونمايي از اين سند مشخص شد كه جمعي از مسئولان مشغول تهيه چارچوب عمل ملي آموزش 2030 بوده‌اند.
  
تصويب برجام آموزشي و فرهنگي در جلسات محرمانه دولت
بي‌توجهي به اقداماتي كه اسناد بالادستي با توجه به ديدگاه‌هاي اسلامي و مصالح ملي، مسئولان را ملزم به اجراي آن كرده است تا جايي ادامه يافته كه خبرها حاكي از آن است كه در همين هفته ابتدايي طي جلسه‌اي محرمانه و خارج از برنامه، تيم دولت بنا دارد سند به اصطلاح «ملي»، آموزش 2030 يونسكو را به تصويب برساند.
برخي گمانه‌ها حكايت از اين دارد هدف از چنين اقدام ضدملي، ايجاد بستر قانوني لازم براي جهاني‌سازي حوزه آموزش و پرورش كودكان و نوجوانان ايراني در ايام كوتاه باقي مانده از عمر دولت يازدهم با توجه به احتمال يك دوره‌اي شدن اعتداليون در انتخابات پيش‌رو است.
اما فارغ از سياسي جلوه دادن اصل موجود كه خود فرضيه‌اي با درصد قبولي بالا است اما سند ملي 2030 ج. ا. ا براساس سند آموزش سازمان ملل و با هدايت و نظارت دفتر يونسكو، بي‌توجه به اصل 77 قانون اساسي كه اظهار مي‌دارد: «عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقتنامه‌هاي بين‌المللي بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.» تهيه شده است.  علاوه بر اين مهم، تهيه اين سند با فرموده مقام معظم رهبري كه «شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد اتاق فرمان فرهنگي كشور يا ستاد عالي فرهنگي و علمي دستگاه‌هاي كشور» باشد، نيز منافات دارد.
   
آزمون شورايعالي انقلاب فرهنگي از تصويب سند ملي 2030
حال آنكه بعد از عبور از ورطه تاريك امضاي اين سند در خفاي نهادهاي تصميم‌گير، سياستگذار و قانونگذار، بند بند سند مذكور داراي نواقض و منافذي بوده است كه كيان نظام را مورد تهديد قرار مي‌دهد و جالب‌تر اين است كه اكنون تصويب سند توطئه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي خود زير سؤال رفته و آنها را با آزموني جدي روبه‌رو كرده است كه نتيجه آن كارآمدي شورا را تعيين مي‌كند.
سند يونسكو كه برآمده از برنامه توطئه مشترك تيمي از عناصر انگليسي و بهائيان است، پيش‌تر در انديشكده لگاتام لندن، زمينه تغيير نظام جمهوري اسلامي ايران را تسلط بر سه حوزه «آموزش»، «تربيت معلم» و «محتواي درسي» اعلام كرده بود و اكنون در حالي به دور تند تصويب در دولت ختم شده است كه دگرگوني اساسي در كشور ايجاد خواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار