کد خبر: 844586
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی تأکید کرد:
نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت حرکت همه جانبه بنیاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال تأکید کرد.
به گزارش « روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه در دیدار نوروزی با کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در نمازخانه ستاد مرکزی بنیاد، ضمن تبریک سال نو به شرایط کشورمان اشاره کرد و گفت: ایران ازنظر امنیت در شرایط بسیار مطلوبی به سر می‌برد و در مسیر اهداف خود حرکت می‌کند. از سوی دیگر دشمنان کشورمان همچنان در اهداف خود برای ضربه زدن به انقلاب ناکام مانده‌اند که دلیل آن رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت و مقاومت مردم عزیز کشورمان است.
وی افزود: در موضوع سیاست خارجی نیز مسئله برجام، با وجود کارشکنی برخی کشورها بویژه آمریکا به صورت نسبی پیش رفته است و باید توجه داشته باشیم که اگر برجام شکل نگرفته بود امروز با مشکلات زیادی روبرو بودیم. به‌هرحال امیدواریم دولت‌مردان کشورمان با رهنمودهای مقام معظم رهبری بر تمام مشکلات فائق شوند و در سال جاری شاهد ایجاد شرایط مناسب تری برای مردم باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ‌پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: موضوع انتخابات ریاست جمهوری بسیار پر اهمیت است و باید مانند همیشه حضوری پرشور و حداکثری در آن داشته باشیم البته لازم است که تمام همکاران در مجموعه بنیاد از هرگونه دخالت در موضوعات سیاسی پرهیز کنند و تنها تلاش همه در راستای ایجاد اتحاد و انسجام ملی با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری باشد.
معاون رییس جمهوری با اشاره به نام‌گذاری سال 1396 با عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری گفت: وظیفه هر یک از ما تلاش در زمینه تحقق این شعار است و در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تمام معاونت‌ها باید برنامه‌های مشخصی در این راستا داشته باشند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به حوزه‌های مختلف بنیاد در زمینه تحقق شعار سال گفت: در بخش توسعه مدیریت بنیاد با توجه به وجود بانک اطلاعاتی ایثارگران، با توسعه فعالیت های الکترونیکی مرزهای جغرافیایی برداشته شود تا ایثارگران در تمام نقاط کشور به سرعت و سهولت خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در حوزه بهداشت و درمان نیز با توجه به اقدامات خوب انجام یافته، باید مسیر خدمات رسانی به ایثارگران با جدیت و برنامه های نوین ادامه یابد و مسئله افزایش سن ایثارگران و نیازهای درمانی حال حاضر آنان محور برنامه‌ریزی‌های این معاونت باشد. در این زمینه از ایثارگران نیز تقاضا داریم پیشنهادات خود را به این معاونت ارائه دهند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی خطاب به حوزه تعاون و امور اجتماعی بنیاد گفت: با توجه به اهتمام این معاونت در اشتغال بیش از 10 هزار نفر از ایثارگران در سال گذشته لازم است اقدامات بیشتری انجام یافته و موضوع اشتغال ایثارگران از اولویت‌های این معاونت باشد.
وی افزود: معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد ضمن آن که باید راهکارهای اجرایی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و مفاد قانون برنامه ششم توسعه در بخش ایثارگران را ارائه دهد، باید در راستای آموزش و اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات مصوب مجلس و دولت به ایثارگران اقدام کند تا با حقوق خود آشنایی بیشتری پیدا کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه بزرگداشت روز شهدا که در طی 3 سال گذشته منجر به افزایش شناخت مردم از این روز شده است و با برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت شهدا از کشورهای مختلف جنبه جهانی پیدا کرده است، بر برنامه ریزی و گسترش فعالیت ها در حوزه معاونت فرهنگی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی تاکید کرد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران حوزه‌های اقتصادی بنیاد را یکی از بخش‌های مهم تحقق شعار سال در بنیاد دانست و گفت: تمام حوزه‌ها و بخش‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران باید نهایتاً تا یک ماه آینده طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این راستا اعلام کنند.
معاون رییس جمهوری یکی از موضوعات مهم پیش روی بنیاد را اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دانست و گفت: همه ما در بنیاد باید تلاش کنیم تا این قانون که با تصویب مجلس دائمی شد به‌صورت کامل اجرایی شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین موضوع اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بنیاد را موضوع مهمی دانست و گفت: اقدامات مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد در زمینه پاسخگویی به انتقادات و بعضاً اتهامات وارد شده به بنیاد به ویژه در فضای مجازی باید افزایش یابد تا آرامش ایجاد شده در بنیاد حفظ شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی به بیان برخی از فعالیت‌ها و دستاوردهای بنیاد در سال گذشته پرداخت و گفت: تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال برای بیش از 10 هزار نفر از ایثارگران، انجام فعالیت‌های منسجم فرهنگی، ادامه پرداخت معوقات ایثارگران، زیر پوشش گرفتن شهدای مدافع حرم، شهدای حله و منا و کسب رتبه نخست جشنواره شهید رجایی بخشی از دستاوردهای بنیاد در سال گذشته بودند که امیدواریم در سال پیش رو نیز روند فعالیت‌ها بیش از این رشد داشته باشد.
وی در انتها خاطرنشان کرد: به تمام کارکنان بنیاد به‌عنوان خادمان شهدا توصیه می‌کنم بااخلاق مناسب و خوب با ایثارگران برخورد کنند و در هرصورت این عزیزان را درباره درخواست‌هایشان قانع کنیم. همچنین موضوع آموزش به کارکنان و جانشین پروری باید پیگیری شود و در بخش تشکل ها نیز باید تلاش شود انسجام بیشتری بین آنها برقرار شود؛ موضوع فرزندان شهدای حضانتی نیز از مسائلی است که همواره بر آن تاکید داشته ام و بار دیگر از تمام کارکنان بنیاد می خواهم خدمات رسانی به این عزیزان را به دلیل محرومیت ها و مشکلاتی که داشته اند به صورت ویژه مد نظر داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار