کد خبر: 844373
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
در پاسخ به سوال يک خبرنگار درباره معيشت معلمان
در حالي كه وعده پرداخت معوقات فرهنگيان از به‌روز‌رساني به سال‌رساني ارتقا پيدا كرده است، با پايان يافتن سال 1395 همه پرداختي‌ها به معلمان كه پيش‌تر قول آن از سوي مسئولان داده شده بود، همچنان محقق نشد و اين‌بار سخنگوي دولت در اولين جلسه نشست خود با خبرنگاران وعده ديگري را درباره پاداش معلمان بازنشسته و نويد پرداخت آن را در هفته معلم داد. البته اين تنها بخشي از اتفاقات چند روز ابتدايي آغاز به كار رسمي فعاليت‌ها در سال جديد است.
روز گذشته فخرالدين دانش‌آشتياني در حاشيه ديدار نوروزي با كاركنان سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي به خبرنگاران در رابطه با افزايش حقوق فرهنگيان در سال 96 پاسخ جالبي داده و گفته است: «شما خبرنگاران فقط راجع به پول سؤال مي‌پرسيد. فرهنگيان گفته‌اند هر خبرنگاري كه راجع به مسائل مالي صحبت كرد، جوابي ندهيد!»
وزير آموزش و پرورش بعد از بيان اين جمله، مدعي شده است كه «فرهنگيان معتقدند همه جا در رابطه با مطالبات آنها صحبت مي‌شود در حالي كه خبر خوش و اقداماتي را كه آموزش‌ و پرورش انجام مي‌دهد، خود فرهنگيان متوجه مي‌شوند.»
 
ظاهراً جناب آقاي وزير به جاي پاسخگويي منطقي، علاوه بر فرافكني با بيان اين جملات تلاش كرده است كه به اصطلاح‌شأن و جايگاه معلمي را فراتر از مسائل مالي توصيف كند، در حالي كه ضمن احترام به قشر فرهنگي و ستايش شغل و جايگاه معلمان منطبق با آموزه‌هاي اسلامي و مكتب انبيای الهي، بعيد است كه حمايت و تأكيد بر پرداخت به موقع حقوق و مزايا، از نگاه سايرين نافي‌شأن و عظمت تدريس و آموزش و پرورش نسل‌هاي آينده باشد.  بر همين اساس روزنامه جوان با راه‌اندازي پويش مردمي، در صدد بر آمد تا ضمن تبيين ستون ثابت در صفحه اجتماعي، دغدغه و مطالبات معيشتي اين قشر فرهيخته را به اطلاع وزير محترم آموزش و پرورش برساند؛ باشد كه آقاي وزير از ادامه توهين‌هاي احتمالاً ناخواسته دست بردارند و معيشت معلمان را هم مورد توجه قرار دهند.  شما فرهنگيان زحمتكش مي‌توانيد از طريق شماره تماس بالاي اين صفحه مطالبات خود را با ما در ميان بگذاريد تا به گوش وزير محترم برسد. در ادامه دو مورد اول از اعتراض فرهنگيان به وضعيت معيشتي‌شان را بخوانيد.
 
ن. ا از منطقه 14 شهر تهران:
با سلام و خسته نباشيد خدمت شما
وضعيت ما فرهنگي‌ها اصلاً به گونه‌اي كه از رسانه‌ها اعلام مي‌شود، نيست. حداقل در مورد من يا ساير همكارانم در پايه اول متوسطه در كلانشهر تهران با وجود مخارج سنگين معيشتي و اقتصادي، ميزان رضايتمندي از فيش‌هاي حقوقي رو به صفر است. از گفتن و وعده دادن آقايان وزير، زمين تا آسمان فاصله است و ما همچنان با همين مصاحبه‌هاي امروز و فرداي وزرا، منتظر پرداخت عيدي و افزايش حقوق و مزاياي شغل معلمي هستيم.
 
سعيد فتاحي بازنشسته از شهر نوسود استان كرمانشاه
ما بازنشستگان فرهنگي مهرماه سال 95 با گذشت قريب به شش ماه هنوز پاداش بازنشستگي و همچنين سرمايه صندوق ذخيره خود را دريافت نكرده‌ايم. اين پرداخت نشدن و توقيف سرمايه چه توجيهي دارد. آيا قطع يارانه خانواده ما بازنشسته‌ها با حقوق پايين، تبعيض و نقض حقوق مساوي شهروندان نيست‌؟! ما معلمان با 30 سال خدمت صادقانه به فرزندان اين مرز و بوم لحظه‌اي كوتاهي نكرديم، از ساير كاركنان دستگاه‌ها چه كم داريم‌؟ اگر براي گرفتن حق خود از طرف ما بازنشستگان به يك دادگاه عادلانه شكايت شود و واقعاً رسيدگي لازم به عمل آيد، مسئولان ذيربط بايد تمام حق و حقوق ما و حتي جريمه تأخير آن را (همانند جريمه تأخير وام‌هايمان از بانك‌ها) به ما بپردازند. ما با يك عمر خدمت سنگ‌تمام گذاشتيم، به هر حال شما بدهكار ما هستيد، ما به گردن شما حق داريم. لطفاً دستور فرماييد زودتر حق ما را پرداخت كنند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
وزیر این حرفش منطقی و درست است. مگر بقیه دستگاه ها اینقدر مسایل مادی را هر روز در رسانه ها مطرح می کنند؟
پرداخت در شان زحمات معلمین باید در عمل دیده شود نه اینکه اندک پرداختی در بوق و کرنا شود.
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
کدام معلم این حرفرا زده از کسی که تو عمرش یک روز درد معلمی رانکشیده انتظاری نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار