کد خبر: 844284
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه گرانی در جامعه بیداد می‌کند، گفت: گرانی مردم را آزار می‌دهد، اگر ارزش کالا و خدمات با هم مقایسه شود متوجه می‌شوید که حقوق مردم در مقابل تورم و گرانی پاسخگو نیست.

جوان آنلاين: آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با استاندار قم با بیان اینکه خداوند توفیق خدمت به مردم را به مسؤولان داده است، اظهار کرد: بالاترین خدمت، خدمت به اجتماع است و امام صادق (ع) در این راستا می‌فرماید « بالاترین خدمت، توفیق خدمت به برادران دینی در جامعه است».

وی با بیان اینکه تعهد و تدین مسؤولان استان قم موجب شده است که بتوانند امر خطیر خدمت به مردم استان را به عهده بگیرند، تصریح کرد: دنیای امروز کاستی‌های فراوانی دارد ولی اسلام دو چیز را در نظر دارد که انسان با استفاده از آن گام بردارد که دنیا و سعادت انسان را تأمین می‌کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: تا زمانی که از ایمان و حفظ ارزش‌های دینی در کارها بهره برده نشود انسان دچار گرفتاری می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دین اسلام در بسیاری از امور مرز نمی‌شناسد، گفت: برخی کشورها ایران را به دخالت در امور دیگر کشورها متهم می‌کنند در حالی که ما هیچ گونه دخالتی در امور کشورهای دیگر نداریم و در راستای امر به معروف مطابق با موازین دین اسلام گام بر می‌داریم و اسلام نیز مرز نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: مسئله‌ای که دیگران از آن به عنوان دخالت در امور کشورهای دیگر یاد می‌کنند، نشر و حفظ ارزش‌های دین اسلام است که در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها نظر دارد که مهمترین این برنامه‌ها امر به معروف و نهی از منکر است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه سه چیز اگر در هر نقطه از دنیا باشد مشکلی در آن منطقه به وجود نمی‌آید، عنوان کرد: در مرحله نخست در هر شهر  یا منطقه باید یک فقیه اسلام شناس که آگاه به اوضاع زمان است وجود داشته باشد، همچنین افرادی باشند که از نظر طبابت و سلامت معلومات داشته باشند و در نهایت باید یک مدیر دلسوز و خیر اندیش در هر جامعه وجود داشته باشد، زیرا اگر هر یک از این افراد در جامعه‌ای نباشند آن جامعه متلاشی می‌شود.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: خداوند به مسؤولان استان قم سعادتی خاص عنایت کرده که دنیای خود را در راه خدمت به مردم این خطه بگذرانند.

وی با اشاره به برخی مشکلات آب و هوایی در استان قم بیان کرد: باید از بیابان‌های قم بهره مناسب برده شود زیرا بر اساس روایات و احادیث خداوند یک وجب خاک بی‌حاصل نیافریده و باید افرادی کارشناس، خاک بیابان‌ها را آزمایش کنند و ببینند چه نوع گیاهی در این خاک پرورش می‌یابد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خویش تاکید کرد: مسؤولان باید مراقب باشند زیرا ظلم، جور و جهل جوامع را تهدید می‌کند و در این راستا باید دقت شود که حقوق همه مردم رعایت شود و این مسؤولیت سنگینی است.

آیت الله نوری همدانی اهتمام به مسئله معیشت مردم را بسیار ضروری و مهم ارزیابی کرد و گفت: در روزگاری زندگی می‌کنیم که گرانی مردم را آزار می‌دهد و در صورتی که ارزش کالا و خدمات با هم مقایسه شود متوجه می‌شوید که حقوق مردم در مقابل تورم و گرانی پاسخگو نیست.

وی افزود: مسئله گرانی در جامعه بیداد می‌کند و از جمله مسائلی است که برطرف نشده و این مسئله از دغدغه‌های رهبری است به همین خاطر بر ضرورت تولید و اشتغال توسط جوانان تاکید دارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: قیمت گزاف گوشت و میوه‌جات نشان از آن است که نظارت و کنترلی بر بازار نیست و هر شخصی به هر میزان که بخواهد قیمت گذاری می‌کند و در حالی که پول ما ارزش کمی دارد قیمت کالاها ارزش بسیاری دارد که لازم است نظارت بیشتری بر تولیدات و عرضه و فروش صورت بگیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار