کد خبر: 844258
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
معاون کمیته امداد اردبیل:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته دو هزار و ۱۸۹ فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی اشتغال مددجویان کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته دو هزار و 189 فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان ایجاد شده که با توجه به ظرفیت منطقه و استعداد مددجویان بیشترین طرح اشتغال در زمینه دامپروری اجرا شده که نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشته است.

وی بیان کرد: کمیته امداد استان اردبیل از ابتدای فعالیت خود تا کنون بیش از 39 هزار اشتغال پایدار را برای خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه ایجاد کرده و نظارت، بازدیدهای دوره‌ای و ارائه مشاوره به مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی سبب شده است تا فرصت‌های شغلی از پایداری لازم برخوردار باشند.

نژادجواد گفت: در سال گذشته 36 هزار و 251 مورد بازدید از طرح‌های تحت نظارت کمیته امداد به انجام رسیده که بیش از 14 هزار طرح اشتغال تحت نظارت مستمر این نهاد قرار دارند و ناظران فنی و تخصصی با انجام بازدیدهای دوره‌ای و ارائه مشاوره‌های لازم به مددجویان تلاش می‌کنند سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی آنان را ارتقاء بخشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تصریح کرد: در سال 95 بانک‌های عامل بیش از 185 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرده‌اند و امسال نیز تلاش داریم با افزایش همکاری‌ها با بانک‌های عامل بتوانیم به تعداد بیشتری از مددجویان تسهیلات اشتغال پرداخت کنیم تا آنان با تکیه بر توانایی و استعدادهای خود بتوانند از چرخه حمایتی خارج شوند.

وی با بیان اینکه مددجویان پس از دریافت وام اشتغال و داشتن شرایط لازم، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند تا بعد از رسیدن به سن بازنشستگی، از مزایای آن بهره‌مند شوند، اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بهره‌گیری از ظرفیت بیمه‌های اجتماعی است تا روند خوداتکایی آنان تسهیل و تسریع یابد.

نژادجواد با اشاره به اینکه کمیته امداد تمام تلاش خود را برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت به کار گرفته است، افزود: با همکاری مضاعف مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل می‌توانیم مسیر توانمندی و خوداتکایی خانواده‌های آسیب‌پذیر را هموار سازیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: برنامه‌های لازم را برای تحقق شعار سال جدید که «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است را در دستور کار قرار داده‌ایم که  برگزاری دوره‌های آموزشی بازار محور، ایجاد تنوع در طرح‌های اجرایی، افزایش درآمد حاصل از طرح‌های خودکفایی و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی مددجویان از جمله برنامه‌های مهم در سال 96 است که امیدواریم با درایت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم به این مهم دست یابیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر