کد خبر: 844255
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال گذشته 600 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،عدیل سروی در نشستی با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: تداوم این افزایش خریدها در سال جاری و سال‌های آینده نیز باید ادامه داشته باشد تا اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جاری که به تولید و اشتغال مزین شده محقق شود.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های منسجم و تنگاتنگی بین انواع دستگاه‌های اجرایی بخش کشاورزی از جمله شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، شرکت پشتیبانی امور دام سازمان تعاون روستایی ، سازمان غله ، سازمان جهاد کشاورزی و معاونت های بهبود تولیدات گیاهی و دامی وجود دارد که ثمره این انسجام افتتاح 12طرح ملی و 18 طرح استانی در سال گذشته در مناطق مختلف استان بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: موفقیت بخش کشاورزی استان در سال گذشته فقط اختصاص به تولید بالای گندم نداشت زیرا در سال گذشته موفق شدیم اهداف اقتصاد مقاومتی را در بخش دانه‌های روغنی نیز بیشتر از سقف تعیین شده محقق کنیم.

سروی تصریح کرد: برغم اینکه سقف تولید در بخش دانه‌های روغنی در استان 45 هزار تن تعیین شده بود موفق شدیم بیش از 57 هزار تن دانه روغنی تولید کنیم.

وی گفت: در زراعت سویا نیز 40 هزار تن تولید سال گذشته داشتیم که این میزان تولید در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تشریح کرد: استان اردبیل با تولید حدود 800 هزار تن حدود 15 تا 20 درصد سیب زمینی کشور را تولید می کند که از لحاظ کیفیت ، درصد ماده خشک ، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در سطح کشور از جایگاه خاصی در تولید محصول پاک برخوردار است که از لحاظ کیفیت و کمیت قابل رقابت با سیب زمینی های تولیدی کشورهای اروپایی بوده و حتی از لحاظ محتویات آن نسبت به ارقام اروپایی برتر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر