کد خبر: 844129
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
عضو مجلس خبرگان:
عضو مجلس خبرگان گفت: رعايت آنچه مقام معظم رهبري درباره حرمت خريد كالاهايي كه مشابه ايراني دارد فرمودند، وظيفه شرعي و بومي است.
عضو مجلس خبرگان گفت: رعايت آنچه مقام معظم رهبري درباره حرمت خريد كالاهايي كه مشابه ايراني دارد فرمودند، وظيفه شرعي و بومي است.
به گزارش فارس، آيت‌الله محمدحسن فاضل گلپايگاني نماينده تهران در مجلس خبرگان با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر حرمت واردات كالاهايي كه در داخل به اندازه‌ كافي توليد مي‌شوند، اظهار داشت: ملت ما بايد تلاش كنند تا از دسترنج خودشان بهره ببرد. در روايات بزرگان دين و ائمه معصومين هم آمده است كه مسلمانان بايد خودشان مولد باشند و آنچه را جامعه اسلامي توليد مي‌كند استفاده كنند.
 آيت‌الله فاضل گلپايگاني با بيان اينكه استفاده از كالاهاي داخلي روش و سيره علماي ما در تاريخ بوده، گفت: آن بزرگان مقيد بودند كه لوازم زندگي‌شان از آن چيزي باشد كه در مملكت توليد مي‌شود و از مصرف اجناس خارجي پرهيز داشتند و حتي آنها را تحريم مي‌كردند. مقام معظم رهبري هم در سخنان اخيرشان همان روش علماي سابق را در پيش گرفتند.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: عقل و فطرت انساني نيز بر اين مسئله گواهي مي‌دهد كه اگر خودمان توان توليد داريم، دليلي ندارد كه بخواهيم از ساير كشورها وارد كنيم اما برخي به‌خاطر منافع شخصي دست به قاچاق مي‌زنند. اجناس داخلي كه در هر بخش توليد مي‌شود بايد ارج نهاد تا اشتغال‌زايي شود و سيادت خود را حفظ كنيم.
وي افزود: اقتصاد مقاومتي براي قطع وابستگي است. بيگانگان با تحريم‌ها مي‌خواهند ملت را وابسته و كارخانه‌ها تعطيل باشد. توليد و اشتغال مترتب بر هم هستند و اشتغال محصول توليد است. ملتي كه توليد نداشته باشد نمي‌تواند اشتغال ايجاد كند و نيروي بيكار جامعه را به‌كار بگيرد.
آيت‌الله فاضل گلپايگاني با بيان اينكه نخبگان و صنعتگران ايراني مي‌توانند توليداتي داشته باشند كه بر كالاهاي خارجي غلبه كند، اظهار داشت: در عمده مراكز صنعتي جهان، ايراني‌ها هستند و فكر و مغز ايراني است كه در دنيا فعاليت‌هاي بزرگي انجام مي‌دهد لذا ما چيزي از بيگانگان كم نداريم. نيروي خوش‌فكر انساني داريم و با كمك آنها مي‌توانيم بهترين توليدات را انجام دهيم.
عضو مجلس خبرگان با تأكيد بر اينكه عموم مردم و مسئولان بايد در خط رهبري حركت كنند و فعاليت‌ها بايد در راستاي شعار سال باشد، گفت: دولت و قواي سه‌گانه بايد تداركاتي براي جلوگيري از واردات بي‌حساب وكتاب انجام دهند تا توليدكنندگان تشويق شوند و كارخانه‌هايي كه تعطيل شده يا كارگرانشان اخراج شدند، دوباره به كار برگردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار