کد خبر: 843997
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون، تردد هفت میلیون مسافر در محورهای ارتباطی این استان ثبت شده است.

سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: از این تعداد مسافر نوروزی عبوری،117 هزار نفر در هتل ها، مسافرخانه ها و کمپ های نوروزی استان در هشت روز نخست نوروز امسال اقامت داشته اند.
وی بیان کرد: در این مدت 240 هزار مسافر و گردشگری داخلی از جاذبه های تفریحی این استان دیدن کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: اغلب بازدیدهای مسافران نوروزی از جاذبه های تاریخی، گردشگریاستان از تفرجگاه های طبیعی، نمایشگاه صنایع دستی و بقاع متبرکه بوده است.
حسینی گفت: 90 هتل، مهمان پذیر و اقامتگاه در ایام نوروز آماده ارایه خدمات به گردشگران است وگشت های بازرسی اداره کل نیز به طور مرتب در حال بازرسی از این مراکز هستند.
وی اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی امسال، 187 مورد بازرسی از اقامتگاه ها و رستوران های استان صورت گرفته که این بازدید ها منجر به صدور 10 مورد تذکر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و قرار گرفتن در محور استان های پرتردد و نیز واقع شدن در نقطه ارتباطی جنوب به شمال و شرق به غرب باعث شده است تا بیشتر مسافران از این استان عبور کنند و تلاش بر این است که در این خطه اقامت داشته باشند.
وجود صنایع دستی سنتی شامل معرق، منبت، قالی، گلیم نقش برجسته، چشم اندازهای طبیعی و بوستان های جنگلی، آبشارهای زیبا، امامزادگان، مجموعه ابنیه تاریخی و قلعه ها، یخچال های طبیعی، پل تاریخی و بازارهای قدیمی از جاذبه های مهم طبیعی و گردشگری استان مرکزی با قدمتی هفت هزار ساله است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار