کد خبر: 843896
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
اقتصاد مقاومتي با مشاركت مردم و همكاري قواي سه‌گانه محقق مي‌شود
عليـرضا حيـدري، كارشناس حوزه كار و اشتغال گفت: تحقق شعار «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» با مشاركت مردمي و استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي و هماهنگي قواي سه‌گانه (مجريه، مقننه و قضائيه) ميسر مي‌شود.
«عليرضا حيدري» در گفت‌و‌گو با ايرنا افزود: با هر ميليارد دلار مي‌توان 100هزار شغل ايجاد كرد و با اين حجم 15 ميليارد دلاري قاچاق سالانه يك ميليون فرصت شغلي را از دست مي‌دهيم.
وي گفت: سه مولفه اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال رابطه مستقيمي با يكديگر دارند و اگر همه قواي كشور با هم هماهنگ و همدل نباشند، زمينه براي توليد و در نتيجه اشتغال ايجاد نمي‌شود.
اين كارشناس حوزه كار بيان كرد: نكته بسيار مهم در بيانات رهبر معظم انقلاب بحث ورود جوانان به بازار كار است چراكه در سال‌هاي گذشته سياست دولت‌ها تأخير در ورود جوانان به بازار كار بود.
حيدري اظهارداشت: ظرفيت اقتصاد كشور براي پذيرش تازه واردين به بازار كار محدود بود و در عمل هم شغل مناسبي براي اين افراد وجود نداشت كه بحث تحصيلات دانشگاهي و فراهم آوردن شرايط فارغ‌التحصيلان دوره عمومي از تحصيلات دانشگاهي به ميان آمد.
 
حيدري بيان كرد: در حال حاضر با متقاضيان فارغ‌التحصيلي مواجه هستيم كه معيارهاي انتخاب شغل آنها تغيير كرده و از طرفي ظرفيت اقتصاد كشور در پذيرش اين افراد نيز محدود است، بنابراين بايد به اشتغال به ويژه اشتغال جوانان توجه شود.
اين كارشناس حوزه كار تأكيد كرد: اگر قرار باشد در سال 1396 به موضوع اقتصاد مقاومتي به شكل جدي بپردازيم بايد در كنار آن به توليد و اشتغال نيز توجه كنيم و در مسائل اقتصاد داخلي جدي باشيم و افزايش توليد با نگاه به صادرات را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهيم.
وي تصريح كرد: تحقق شعار «اقتصاد مقاومتي، توليد و  اشتغال» در مشاركت مردمي و قواي سه گانه (مجريه، مقننه و قضائيه) ميسر مي‌شود و بايد تلاش كنيم از پتانسيل‌هاي اقتصاد غيردولتي به بهترين شكل ممكن بهره‌برداري كنيم.
 
اين كارشناس حوزه كار اظهارداشت: مجموعه دولت بايد انعطاف پذيري بيشتري داشته باشد و به صورت اجرايي و آشكار فعاليت كند.
وي تأكيد كرد: اگر مي‌خواهيم اقتصاد را متحول كنيم و به رشد و توسعه پايدار برسيم بايد به سرمايه‌هاي غيردولتي توجه كنيم چراكه بسياري از ايرانيان در خارج از مرزها سرمايه گذاري كردند و اگر خواسته‌ها و الزامات اين افراد در داخل كشور تأمين شود علاقه مند به سرمايه گذاري در كشور خود هستند.
اين كارشناس حوزه كار تأكيد كرد: درآمدهاي نفتي بايد در زمينه آموزش نيروي انساني و سرمايه گذاري زيربنايي هزينه شود.
وي درباره اقدامات مؤثر در ايجاد اشتغال در كشور گفت: مهم‌ترين اقدام مقابله با قاچاق كالاست چراكه 15 ميليارد دلار قاچاق عدد كوچكي نيست و اين در شرايطي است كه اين حجم عمده مربوط به كالاهاي مصرفي است و مي‌توان در داخل مرزهاي كشور توليد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار