کد خبر: 843892
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
مديركل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي كشور از ادامه فعاليت سامانه بارشي تا روز جمعه خبر داد و گفت: سامانه جديد ديگري از عصر روز جمعه وارد كشور مي‌شود.
احد وظيفه درباره وضعيت جوي سه روز آينده كشور اظهار كرد: سامانه بارشي كه در روزهاي گذشته وارد كشورمان شده بود همچنان روي بخش‌هايي از مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌هاي زاگرس مركزي و رفته رفته در دامنه‌هاي جنوبي البرز، بخش‌هايي از مركز و شمال شرق كشور فعال خواهد بود و پيامد آن رشد ابر، رگبار پراكنده، باران، رعد و برق و وزش باد شديد موقتي خواهد بود. وي ادامه داد: شدت بارش باران طي امروز و فردا در مناطقي از لرستان، شمال خوزستان، جنوب استان مركزي و شمال خراسان رضوي خواهد بود. مديركل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: بخش‌هايي از مركز، زاگرس مركزي، شمال شرق، شرق، دامنه‌هاي البرز شرقي و مركزي و سواحل شرقي خزر دچار بارش‌هاي پراكنده باران و رعدوبرق خواهد شد. پيش‌بيني مي‌شود در همين مدت وزش باد شديد در شمال شرق، شرق و جنوب شرق به‌وقوع بپيوندد. به گفته وظيفه، بر اساس پيش‌‌بيني سازمان هواشناسي كشور امشب افت نسبي دما در نوار شمالي كشور و به‌ويژه در شمال شرق كشور رخ مي‌دهد. وي ادامه داد: سرانجام اين سامانه اوايل وقت روز جمعه در شمال شرق كشور به فعاليت مي‌پردازد و رفته رفته از همان منطقه خارج خواهد شد اما بلافاصله سامانه جديدي از غرب وارد كشور خواهد شد.
 
مديركل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي كشور از ورود سامانه جديد بارشي در روز جمعه خبرداد و گفت: اين سامانه بارشي نيز ابتدا در نوار غربي ابرناكي و بارش باران را پديد مي‌آورد كه گستره بارش‌ها در روز شنبه نيمه غربي، سواحل درياي خزر، مركز و شمال شرق كشور را در برمي‌گيرد و موجب بارش‌هاي باران، رعدوبرق و وزش باد در اين مناطق خواهد شد؛ البته بارش‌ها در ارتفاعات البرز و مناطق سردسير شمال غرب به صورت برف خواهد بود. وظيفه تصريح كرد: همچنين پيش‌بيني مي‌شود كه روز جمعه در جنوب غرب كشور پديده گردوخاك و كاهش كيفيت هوا به‌وجود آيد و در همين روز نيز خليج فارس و درياي خزر مواج خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار