کد خبر: 843881
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
هشدار فائو درباره تداوم جنگ درخاورميانه
تازه‌ترين گزارش فائو نشـان مـي‌دهد مناقشات و تداوم بحران‌ها در خاورميانه و شمال آفريقا باعث شده تا امنيت غذايي تقريبا ۳۰ ميليون نفر در اين منطقه به مخاطره بيفتد.
تازه‌ترين گزارش فائو نشـان مـي‌دهد مناقشات و تداوم بحران‌ها در خاورميانه و شمال آفريقا باعث شده تا امنيت غذايي تقريبا ۳۰ ميليون نفر در اين منطقه به مخاطره بيفتد.
به گزارش جوان به نقل از نمايندگي سازمان خواربار و كشاورزي (فائو) در جمهوري اسلامي ايران، گزارش اخير فائو با عنوان «بازبيني منطقه‌اي ناامني غذايي در خاور نزديك و شمال آفريقا» نشان مي‌دهد در پنج سال گذشته سطح امنيت غذايي و تغذيه در خاور نزديك و شمال آفريقا به شدت كاهش يافته است.
 اين امر باعث شده تا پيشرفت‌هاي مداومي كه پيش از سال ۲۰۱۰ تحقق يافته و منجر به كاهش شيوع سوءتغذيه، عقب ماندگي رشد، كم خوني و فقر شده بود، عملاً كمرنگ شود.
در اين گزارش اعلام شده كه وخامت شرايط در منطقه عمدتاً ناشي از شيوع و شدت مناقشات و بحران‌هاي طولاني بوده است.
فائو در اين ارزيابي از مقياس تجربه ناامني غذايي (FIES) استفاده كرده و نشان داده شيوع ناامني شديد غذايي در جمعيت بزرگسال خاور نزديك و شمال آفريقا در فاصله سال‌هاي ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نزديك به 5/9 درصد بوده كه به معناي به مخاطره افتادن امنيت غذايي تقريبا ۳۰ ميليون نفر در اين منطقه است. كشورهاي منطقه بايد به منظور دستيابي به هدف توسعه پايدار براي پايان دادن به گرسنگي تا سال ۲۰۳۰، مديريت پايدار جامع و بلندمدت آب را نيز اعمال كنند.
دستيار مدير كل فائو همچنين تأكيد كرد: يكي از پيش شرط‌هاي لازم براي اينكه كشاورزان بتوانند با چالش‌هاي ناشي از كمبود آب و تغييرات اقليمي مقابله كنند، برخورداري از «محيطي صلح‌آميز و با ثبات» است.
براساس اين گزارش، بحران سوريه به ويژه در سال‌هاي ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عميق‌تر و باعث شده تا بيش از نيمي از جمعيت اين كشور نيازمند كمك‌هاي غذايي باشند و 8/4 ميليون نفر ديگر نيز عمدتا در كشورهاي همسايه، آواره شوند؛ تعداد افراد دچار ناامني غذايي و آوارگان داخلي در يمن و عراق نيز در حال افزايش هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار