کد خبر: 843859
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
يك مسكن اجتماعي هم اجرا نشد
رئيس سابق كميسيون عمران مجلس گفت: آخوندي گفته بود در سال ۹۳ مسكن اجتماعي را اجرا مي‌كند، اما يك خانه هم نساخت!زيرا مسكن اجتماعي يك طرح خارجي بود كه حتي به تأييد كارشناسان وزارت راه و شهرسازي هم نرسيد!
مهدي هاشمي با بيان اينكه مسكن يكي از اصلي‌ترين نيازهاي اساسي خانوار است كه نحوه برخورداري از آن تأثير مهمي بر تحقق عدالت اجتماعي ميان اقشار مختلف جامعه دارد، گفت: متأسفانه دولت يازدهم براي اين موضوع كار خاصي در چهار سال اخير انجام نداده و حوزه مسكن را به امان خدا رها كرده است.
رئيس سابق كميسيون عمران مجلس افزود: به رغم اينكه تكميل مسكن مهر يكي از محورهاي مورد تأكيد مقام معظم رهبري بوده و يكي از تعهدات دولت نيز در حوزه مسكن محسوب مي‌شود اما متأسفانه شواهد حاكي از بي‌توجهي دولت نسبت به اين موضوع دارد.
وي تصريح كرد: گويا‌ترين شاخص، اعتبار پرداخت شده از سوي بانك مسكن به پروژه‌هاي مسكن مهر است كه سهم‌الشركه پرداختي به پيمانكاران ناميده مي‌شود. به عنوان مثال متوسط سهم الشركه پرداختي به پيمانكاران در هر ماه از 500 ميليارد تومان در نيمه نخست سال 92 به 300 ميليارد تومان در نيمه دوم 92 و150 ميليارد تومان در سال 93 تنزل يافته است و اين مسئله نشان بي‌توجهي كامل دولت يازدهم به مسكن مهر است.
رئيس سابق كميسيون عمران مجلس ادامه داد: مهمترين برنامه مطرح شده در حوزه مسكن در دولت يازدهم مسكن اجتماعي بود كه طبق اعلام وزير راه وشهرسازي بايد از اواخر سال 93 به مرحله اجرا مي‌رسيد كه تا به امروز هيچ اتفاقي دراين زمينه رخ نداده است. بايد از وزير راه و شهرسازي پرسيد، طرح‌هاي مسكني دولت يازدهم كجاست؟ كدام طرح مسكني را در چهار سال گذشته عملياتي كرديد؟
وي افزود: مسكن اجتماعي يك طرح خارجي بود كه با ايده غربي مي‌خواستند آن را بومي‌سازي كنند كه نتوانستند آن را در وزارتخانه هم به جمع بندي و تأييد برسانند چه رسد به اينكه در دولت و مجلس مورد تأييد قرارگيرد و اجرايي شود. متأسفانه اين طرح شعاري بيش نبوده ونيست.
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جواد نعمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
به امان خدا اگه رها شده باشه که خوبه برادر من ، شما دیگه چرا به خداونده توهین میکنید ؟ بهتر نیست از ادبیات بهتری استفاده بشه ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار