کد خبر: 843857
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
٣٠مجسمه از منتخبين آثار جشنواره تجسمي بهارستان به زودي در شهر تهران نصب خواهد شد.
دبير سالانه «بهارستان» دومين دوره اين رويداد را كامل‌تر از سال قبل خواند و گفت: بازخورد اجتماعي رويداد «بهارستان» هم در بين مردم و شهروندان و هم در انعكاس رسانه‌اي و شبكه‌هاي اجتماعي بسيار خوب بود و نشان داد كارها به خوبي ديده شده‌اند و مورد نظر شهروندان به عنوان مخاطبان اصلي و هدف اين رويداد قرار گرفته‌اند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان زيباسازي شهر تهران، سيد مجتبي موسوي، معاون فرهنگي و هنرهاي شهري سازمان زيباسازي شهر تهران و دبير دومين سالانه هنرهاي شهري «بهارستان» برپايي اين رويداد هنري را نسبت به دوره قبل كامل‌تر خواند و در اين باره گفت: «بهارستان» امسال با توجه به تجربه دوره نخست، به نسبت كامل‌تر بود و با دقت بيشتري برگزار شد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه «بهارستان» در بخش‌هاي مختلفي نظير نقاشي ديواري، آثار محيطي و حجمي و در بخش‌هاي مكملي چون تخم‌مرغ‌هاي رنگي، درخت‌ستان و ورك شاپ‌ها برگزار شد، مي‌توان گفت دوره پركاري براي سازمان زيباسازي و هنرمندان رقم زد كه در مجموع نتيجه مطلوب و راضي كننده‌اي به همراه داشت.
موسوي تغيير ذائقه شهروندان در آستانه بهار را از جمله اهداف سالانه «بهارستان» خواند و گفت: تلاش اصلي ما در استقبال از بهار و تغيير سيماي شهري براي تغيير ذائقه شهروندان به عنوان مخاطبان اصلي ما بود كه به لطف خداوند محقق شد، ضمن اينكه ما در اين دوره مشاركت بسيار بالاي هنرمندان را نيز در رشته‌هاي تجسمي و بخش‌هاي مرتبط شاهد بوديم.
وي از اجراي بخش‌هاي مكمل ديگري در كنار رويداد «بهارستان» خبر داد و گفت: كارها و آثار سالانه «بهارستان» طي مدت زمان مذكور در سطح شهر اجرا شده‌اند اما بخش‌هاي مكمل ديگري درون شهر در حال اجرا هستند كه از جمله آنها مي‌توان به 30 اثر برگزيده در بي‌ينال مجسمه‌هاي شهري كه در آذرماه برگزار شد، اشاره كرد.
دبير دومين سالانه «بهارستان» افزود: ما همواره در سازمان زيباسازي طي سال براي بخش‌هاي مختلف هنري نظير نقاشي ديواري، حجم و مجسمه‌ها برنامه‌ريزي‌هاي متعددي داريم لذا هيچ زماني نيست كه ما در سطح شهر فعاليت نداشته باشيم.
وي تأكيد كرد: با توجه به اينكه «بهارستان» يك رويداد سالانه است، قطعا در مورد دوره بعدي آن نيز برنامه‌ريزي‌هايي انجام خواهد شد و اصلاحاتي را نيز در اين بخش خواهيم داشت زيرا هدف اصلي «بهارستان» ارتقاي منظر شهري در جهت ارتقاي روحيه شهروندان است.
وي ادامه داد: در اين روند عرشه‌هاي مربوط به پل‌هاي هوايي به لحاظ ديد بصري خوبي كه دارند بسيار مورد توجه مخاطبان و شهروندان قرار گرفتند و سبب تعديل فضاي شهري و زيبا كه هدف نهايي ما بود، شدند.
لازم به يادآوري است، دومين رويداد هنري «بهارستان» به همت سازمان زيباسازي شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌هاي نقاشي ديواري، مجسمه، هنرهاي محيطي و تخم‌مرغ‌هاي نوروزي در سطح شهر تهران برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار