کد خبر: 843851
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
منابع نظامي يمني اعلام كردند
يك منبع نظامي يمني از شليك سه موشك بالستيك به پايگاه هوايي عربستان خبر داد.
يك منبع نظامي يمني از شليك سه موشك بالستيك به پايگاه هوايي عربستان خبر داد.
به گزارش تسنيم به نقل از المسيره، يگان موشكي ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن با سه موشك بالستيك ميانبرد پايگاه هوايي ملك خالد عربستان در منطقه خميس مشيط را هدف قرار داد. يك منبع در يگان موشكي ارتش يمن تأكيد كرد كه اين موشك‌ها با موفقيت به سه هدف از پيش تعيين شده اصابت كرد.
بر اساس اين گزارش، موشك‌هاي بالستيك يمني، مركز فرماندهي، آشيانه هواپيماها و شهرك خلبانان را در پايگاه هوايي ملك خالد، هدف گرفتند. اين اولين باري است كه ارتش يمن به صورت همزمان سه موشك بالستيك به پايگاه‌هاي نظامي عربستان شليك مي‌كند. در همين زمينه احمد عباس المختفي خبرنگار شبكه العالم در يمن روز گذشته به نقل از يگان موشكي ارتش يمن گزارش داد: سه موشك بالستيك ميانبرد يمني، پايگاه هوايي ملك خالدِ عربستان سعودي در منطقه خميس مشيط را هدف قرار دادند. بر پايه اين گزارش، موشك‌هاي يمني، مركز فرماندهي، آشيانه هواپيماها و شهرك خلبانان را در پايگاه هوايي ملك خالد، هدف گرفتند. رسانه‌هاي سعودي ضمن اعتراف به شليك موشك‌هاي بالستيك يمني به خاك عربستان، ادعا كردند كه چهار فروند از اين موشك‌ها رهگيري و منفجر شدند. ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن از زمان آغاز تجاوز عربستان در فروردين 1394 تاكنون بارها مواضع متجاوزان و مزدوران در داخل و خارج از اين كشور را هدف حملات موشكي خود قرار داده‌اند. عربستان سعودي ضمن ائتلاف با برخي كشورهاي عربي منطقه از ششم فروردين 94 حملات گسترده عليه يمن را كليد زد تا از اين طريق بتواند «عبدربه منصور هادي» رئيس‌جمهوري مستعفي و فراري يمن را به قدرت بازگرداند كه اين حملات به‌جز ويراني يمن و كشتار هزاران انسان بي‌گناه نتيجه‌اي براي رژيم سعودي نداشته است.
بر اساس آمارهاي سازمان ملل، بيش از 7 هزار و 400 نفر در جريان جنگ عربستان عليه يمن كشته و بيش از 40 هزار نفر ديگر نيز زخمي شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار