کد خبر: 843842
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
تهران روي خوب خود را نشان داد تا به دل اكثر ساكنانش كه در ايام نوروز مسافران شهرهاي ديگر كشور شده‌اند...
تهران روي خوب خود را نشان داد تا به دل اكثر ساكنانش كه در ايام نوروز مسافران شهرهاي ديگر كشور شده‌اند و از صدا و سيما يا از سايت‌هاي خبري تصاوير «تهران بدون اكثريت خودروهايش»! را مـي‌بيننـد حسـرت تهـران خوب را بگذارد! اينچنين است كه تهران روي خوب خود را فقط بدون اكثر خودروهايش نشان مي‌دهد. مشكل تهران حمل و نقل است و نه زلزله احتمالي يا گراني ! زلزله هم با تهران خلوت قابل تحمل است.
 
تهران به مديرانش و به ساكنانش نشان داد كه بايد براي رفت و آمدهايشان كاري كنند و فكري نو دراندازند تا براي شهروندانش فقط از راه دور خوش نباشد!
سال‌هاست جمعيت تهران با مهاجرت‌ها افزون و افزون‌تر مي‌شود اما سيستم اتوبوسراني و متروي تهران درگير دعواي دولت و شهرداري است و مردم به جاي حمل و نقل روان فقط جنگ دولت و شهرداري نصيب‌شان مي‌شود.
 
مردم تهران اگر در ترافيك عصباني و پرخاشگر مي‌شوند هم از اثر انتظارهاي طولاني و هم از اثر استنشاق دود غليظ و هواي آلوده شده شهر است. اگر با سكته قلبي و مغزي بيشتر از ميانگين از دنيا مي‌روند از همين دود و دم و عصبانيت‌هاست. اگر وقتشان تلف مي‌شود از همين است و اگر كارشان جلو نمي‌رود باز از همين.
 
اما هيچ دولتي تاكنون روي معضل اصلي تهران كه ساماندهي حمل و نقل و افزايش طرح ترافيك به بيشتر نقاط شهر باشد تلاشي نكرده و تضميني نداده است زيرا اين معضل يك كار گروهي مي‌خواهد و از دولتمردان و سياستمداران درگير دعواهاي سياسي چنين اميدي برآورده نيست.
اكنون براي هر صندلي شوراي شهر تهران قريب 100 نفر نامزد شده‌اند اما چه بسا بيشتر آنان به اميد برخورداري از رانت‌هاي شهري به ميدان آمده‌اند و تهران و مشكل‌هايش نه اولويت آخر كه هيچ اولويتي براي آنان ندارد. تهران روي خوبش را به مردم نشان داد تا بدانند اگر تهران خوب مي‌خواهند بايد به تهران خالي از خودرو بينديشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار