کد خبر: 843840
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کاربران شبکه‌هاي اجتماعي به تحريم احتمالاً بي اثر15 شرکت امريکايي واکنش نشان دادند
سالك: برويد در وزارت صنعت ببينيد چگونه براي كالاي ممنوع‌الورود امريكايي توجيهات دلال‌مآبانه مي‌كنند
مردم: چرا پپسي و کوکاکولا را تحريم نکرديد؟!تحريم 15 شركت امريكايي توليد‌كننده و صادر‌كننده سلاح به رژيم صهيونيستي كه ديروز وزارت خارجه ايران در تقابل با تحريم‌هاي اخير امريكا، آنها را در فهرست تحريمي جمهوري اسلامي ايران قرار داد، با واكنش مردم و كاربران شبكه‌هاي اجتماعي روبه رو شد. مردم مي‌پرسند به راستي چه زياني به اين شركت‌ها از تحريم ايران مي‌رسد و اگر وزارت خارجه مايل بود به راستي اقدام تاثير گذاري در قبال آنچه خود نقض متن برجام مي‌نامد، انجام دهد چرا براي مثال كوكا كولا و پپسي را از حضور و رفت و آمد در ايران محروم نكرد؟!
 
اقدام وزارت خارجه البته با استقبال برخي وابستگان و جيره خواران امريكا در داخل و خارج از كشور روبه روشد و آن را نمونه يك اقدام مدني شايسته و ديپلماتيك (!) معرفي كردند؛ چيزي كه براي امريكا دردنياي تحت سلطه او تماما فاقد ارزش و فاقد هرگونه زيان و ضرري است. برخي كاربران شبكه‌ها نيز از وزارت خارجه خواستند ميزان اثرگذاري تحريم 15 شركت امريكايي را براي مردم با شرح جزئيات روشن كند تا قبل از آنكه اين تحريم‌ها را به عنوان اقدامات شايسته ايران در مقابل نقض برجام به ثبت برسانند، هويت اين اقدامات معلوم شده باشد.
 
يكي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نوشت: كالاهاي امريكايي براي ورود به ايران ممنوعيت دارد اما با اين توجيه كه برخي از اين كالاها بهتر از نمونه‌هاي ديگر است يا به آن نياز ضروري داريم آن را وارد مي‌كنيم، از طرفي ما هواپيماي ايرباس خريداري مي‌كنيم كه سهامدار اصلي آن امريكاست، پس معلوم مي‌شود اساساً تحريم امريكا از سوي ايران، انجام نشدني است. آيا بهتر نيست كه آنچه را كه دستمان مي‌رسد مثل همين اقلام خوراكي امريكايي تحريم كنيم تا دست كم از فعل و عمل خود رضايت بيشتري به دست آوريم؟
 
كاربر ديگري نوشته است: اساسا تحريم امريكا از سوي ايران نشدني است، حتي پپسي و كوكاكولا را هم كه تحريم كنيم، خودمان بيشتر از امريكايي‌ها ضرر مي‌كنيم اما اين يكي ملموس‌تر است تا تحريم شركت هايي كه احتمالا هيچ مراوده‌اي با ايران ندارند.

كاربر ديگري مي‌نويسد: تحريم امريكا خنده دار است. بهتر بود براي اينكه به اين وضع خنده دار نرسيم، در تنظيم قرارداد هسته‌اي به جاي اعتماد بيشتر، دقت بيشتري مي‌كرديم.
كاربر ديگري نيز مي‌پرسد: الان برجام دقيقاً در چه شرايطي است؟! ما و امريكا يكديگر را تحريم مي‌كنيم و امريكا اجازه مراوده با بانك‌هاي بزرگ را به ما نمي‌دهد. امريكا در قيمت گذاري نفت نقش بازي و در فروش محصولات جهاني مورد نياز ايران، از جهت انتخاب نوع محصول دخالت مي‌كند. اگر پول‌هاي ما را آزاد كرد، موارد مصرف آن را و موارد ممنوعيت مصرف را براي ما مشخص مي‌كند. پول‌هاي ما را به بهانه تروريسم بلوكه مي‌كند و حتي پول‌هاي ما را در كشور ضعيفي مثل لوكزامبورگ مصادره مي‌كند. امريكا هنگام تنظيم قرارداد هسته‌اي خوب مي‌دانست كه چه‌كار مي‌كند اما وزارت خارجه ما كه مسئول مذاكرات بود، حالا فقط امريكا را محكوم مي‌كند و اين يعني ما با دست خودمان، خودمان را نابود كرديم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار