کد خبر: 843839
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
انعكاس ضعيف اخبار يمن در بي‌بي‌سي با اعتراض گروهي از مردم انگليس كه مقابل ساختمان اين شبكه خبري در لندن تجمع كرده بودند همراه شد. بي‌بي‌سي اخبار قحطي و ويراني‌هاي يمن و 10 هزارشهيد يمني را كه 2هزار نفر از آنان كودك بودند را با سليقه سعودي تنظيم و منتشر مي‌كند و در اغلب مواقع اخبار مهم اين واقعه در بي‌بي‌سي و بي‌بي‌سي فارسي سانسور مي‌شود.
 
بنا بر گزارش شبكه «راشاتودي»، دهها نفر از مردم معترض لندن روز يك‌شنبه مقابل ساختمان اصلي «بي‌بي‌سي» تجمع كردند. معترضان قصد داشتند تا با تجمع مقابل ساختمان بي‌بي سي، پوشش نامناسب جنايات جنگي عربستان و متحدانش در اين نبرد را توسط شبكه «بي‌بي‌سي»‌به شدت مورد نقد قرار دهند.
 
برخي مردم در لندن معتقدند شبكه بي‌بي‌سي، در پوشش اخبار مربوط به جنگ يمن، ضعيف عمل كرده و نتوانسته جنايات عربستان سعودي در اين كشور جنگ‌زده را به خوبي بازتاب دهد.
بي‌بي‌سي فارسي نيز رويكردي مشابه دارد و اخبار يمن را با ميزان شل شدن كيسه سعودي‌ها تنظيم مي‌كند به طوري كه در آغاز انقلاب يمن و به دست گرفتن قدرت به دست انقلابيون رويكرد بي‌بي‌سي فارسي به خواست سعودي‌ها سكوت مطلق بود اما با آغاز تجاوز سعودي به يمن اين شبكه خبري اخبار خود را شبيه العربيه تنظيم و منعكس مي‌كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار