کد خبر: 843835
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
نماينده مجلس شوراي اسلامي:
سالك: برويد در وزارت صنعت ببينيد چگونه براي كالاي ممنوع‌الورود امريكايي توجيهات دلال‌مآبانه مي‌كنند / همه ما مي‌دانيم كه كالاهاي امريكا ممنوع‌الورود به ايران است، حال شما سري به وزارت صنعت يا برخي وزارتخانه‌هاي ديگر بزنيد و بررسي كنيد وضع كالاهاي امريكايي در اين وزارتخانه‌ها كه اينها با توجيهات دلال‌مآبانه براي ورود و خريد آن مي‌آورند، چگونه است.
همه ما مي‌دانيم كه كالاهاي امريكا ممنوع‌الورود به ايران است، حال شما سري به وزارت صنعت يا برخي وزارتخانه‌هاي ديگر بزنيد و بررسي كنيد وضع كالاهاي امريكايي در اين وزارتخانه‌ها كه اينها با توجيهات دلال‌مآبانه براي ورود و خريد آن مي‌آورند، چگونه است.
 
حجت‌الاسلام احمد سالك نماينده مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس ضمن اعتراض به فعاليت دلال مآبانه برخي وزارتخانه‌ها در واردات كالاهاي ممنوع‌الورود امريكايي گفت: برخي وزارتخانه‌هاي ما انقلابي نيستند. اين وزارتخانه‌ها تنها كار روتين روزانه خود را انجام مي‌دهند. فساد حقوق‌هاي نجومي، فسادهاي اداري، رشوه و رانت‌خواري‌هايي كه در ادارات وجود دارد مسئوليتش برعهده وزراست. وي گفت: ممكن است در بخشي از حوزه‌ها، مديراني فعال، انقلابي و متدين باشند اما بعضاً شاهد هستيم كه دست و بال آنان بسته است. در مقابل، مديراني را مشاهده مي‌كنيم كه در فتنه ردپاي آنان وجود دارد اما امروز در بعضي پست‌هاي كليدي كشور حضور دارند. اين موضوع بايد حل شود و بخش اعظم آن نيز به رأي مردم برمي‌گردد.
 
مردم به مديركارآمد رأي دهند
اين نماينده مجلس تصريح كرد: مردم بايد با رأي‌شان مديران كارآمد، انقلابي و متدين را در رأس امور قرار دهند. مسئولان فعلي نظام جمهوري اسلامي در سه‌ قوه نيز بايد فرمايشات رهبري را عملياتي كنند. نمي‌شود با تعارف، كار را دست افرادي داد كه از نظر تخصص يا تعهد مشكل دارند. سالك با اشاره به تأكيدات چند سال اخير مقام معظم رهبري بر لزوم اجراي اقتصاد مقاومتي گفت: نمي‌خواهم كارهايي كه در حوزه اقتصاد مقاومتي صورت گرفته را زير سؤال ببرم اما كلان بحث اين است كه اقتصاد مقاومتي بايد در معيشت و سفره مردم اثر مثبت و مستقيمي داشته باشد كه امروز اين مسئله تحقق پيدا نكرده است.
 
وي تصريح كرد: از طرف ديگر شاهديم كه نرخ رشد بيكاري در كشور بالاست. با ذكر اينكه 750 هزار شغل ايجاد شده كه بعضاً يك ساعت كار را هم شغل به حساب مي‌آورند، مشكل حل نمي‌شود و كافي نيست. معاون اول رئيس‌جمهور اعلام كرد كه در سال 95 بيش از يك ميليون نفر به بيكاران اضافه شده است. نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: حال بايد از آقايان سؤال كرد كه براي برون رفت از اين مسئله چه اقدامي كرده‌اند؟ وقتي روند قاچاق رو به رشد باشد بايد از طرف ديگر شاهد بيكاري باشيم.
 
سالك با بيان اينكه مشكلات ما در حوزه قاچاق در گمركات است، گفت: متأسفانه قاچاق از مسير گمرك وارد مي‌شود. پيداست كه باندهايي در گمرك وجود دارد كه ارتباطاتي با دلالان بين‌المللي دارند و به راحتي كالاي قاچاق را وارد كشور مي‌كنند.
  
قراردادهاي خارجي‌ها بيكاري را در داخل رقم مي‌زند
اين نماينده مجلس با بيان اينكه دولت بايد پاسخ دهد كه چقدر روي گمركات كنترل صورت داده گفت: 225 ميليارد تومان پوشاك و قاچاق از كشور تركيه وارد مي‌شود كه اين پذيرفته نيست يا قراردادهايي كه با ديگر كشورها مي‌بنديم، ميدان رشد كار را براي ديگر كشورها آماده مي‌كند و بيكاري را در داخل رقم مي‌زند.
 
وي با بيان اينكه متأسفانه در بسياري از بخش ها، مديريت انقلابي و جهادي وجود ندارد، گفت: بايد اين مسئله حل شود؛ هم مجلس، هم قوه قضائيه و هم دولت در اين موضوع مسئول هستند.
سالك در ادامه با بيان اينكه اگر با دنيا تعارف كنيم، با تهديدهاي بيشتري مواجه خواهيم شد، گفت: اخيراً هم شاهديم كه تحريم‌هاي جديدي را عليه ما وضع كردند. هر چه قدرت اقتصادي و قدرت سياسي ما قوي‌تر باشد، بي‌ترديد دنيا دنبال ما خواهد افتاد. ما بايد بدانيم كه نمي‌شود با دنيا تعارف كرد. اين نماينده مجلس با ابراز تأسف از عملكرد وزارت خارجه در حوزه مسائل اقتصاد خارجي گفت: متأسفانه وزارت خارجه ما اصلاً كاري با مسائل اقتصادي ندارد. سفارتخانه‌هاي كشورهاي خارجي در داخل ايران تمام جزئيات بازار ما را بررسي مي‌كنند و با اقتصاددانان خود درميان مي‌گذارند، پس از آن با ايران قراردادهاي اقتصادي مي‌بندند. آيا سفارتخانه‌هاي ما در خارج از كشور قدرت چنين كاري را دارند؟
 
سود بالاي بانكي مانع رشد ملي است
اين نماينده مجلس در ادامه سخنان خود با طرح اين سؤال كه دولت براي رفع مباني توليد ملي در كشور چه كار كرده است، گفت: يكي از موانع رشد ملي همين بانك‌ها هستند. دنيا وقتي مشكلات اقتصادي پيدا مي‌كند سود بانكي‌اش را پايين مي‌آورد كه صنعتش نخوابد اما در ايران بانك‌ها عليه اين مسئله كار مي‌كنند و تا مي‌بينند كارخانه‌اي در شرف مشكلات است آن را تملك مي‌كنند، تمام حساب‌هاي مديرانش را مي‌بندند و آن كارخانه را فلج مي‌كنند. وي اضافه كرد: سؤال ما از دولت و رئيس‌جمهور اين است كه در رفع موانع توليد ملي چه كرده‌ايد؟ خانم ابتكار به جاي اينكه مشكلات را حل كند موانع ايجاد مي‌كند و مدام در كارخانه‌ها را با بهانه‌هاي كوچك مي‌بندد. همه اينها دست به دست هم دادند تا توليد رشد نكند و بيكاري افزايش يابد. سالك با بيان اينكه چرا دولت موانع كار و توليد را از سر راه برنمي‌دارد، گفت: از يك طرف شعار مي‌دهند كه ما همه چيز را به بخش خصوصي واگذار مي‌كنيم، از طرف ديگر مدام جلوي رشد توليد را مي‌گيرند، ما اين ناهماهنگي را در دولت مشاهده مي‌كنيم.
 
هماهنگي در دولت براي تحقق اقتصاد مقاومتي وجود ندارد
اين نماينده مجلس با بيان اينكه يكي از موانع رشد توليد ملي بخشنامه‌هاي مختلف وزارتخانه‌هاست، گفت: امروز يك وزارتخانه بخشنامه مي‌دهد فردا وزارتخانه ديگر بخشنامه دوم را مي‌دهد و اينجا مدير مي‌ماند كه چه كار كند. اين نشان مي‌دهد هماهنگي بين وزارتخانه‌ها در دولت براي تحقق اقتصاد مقاومتي وجود ندارد. وي در پايان گفت: ما شاهديم كه هر روز بيكاري تحصيلكرده‌ها افزايش پيدا مي‌كند. اميدواريم با يك اقدام انقلابي تحولي در اين حوزه به وجود بيايد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار