کد خبر: 843834
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
گزارش خبرنگار اعزامي «جوان» به مناطق عملياتي جنوب كشور از شرايط اسكان زائران شخصي
بسياري از زائران راهيان نور در لحظه سال تحويل، با پهن كردن سفره هفت سين در مناطق عملياتي دفاع مقدس، بار ديگر با شهدا عهد مي‌بندند كه ادامه‌دهنده راهشان باشند.
نویسنده: مصطفي قهرماني
 
به گزارش خبرنگار اعزامي «جوان» به مناطق عملياتي خوزستان، با فرارسيدن ايام نوروز، اعزام كاروان‌هاي راهيان نور از سراسر كشور براي تجديد ميثاق دوباره با آرمان‌هاي شهدا قوت مي‌گيرد و در اين ايام از فروردين ماه شاهد حضور هر چه باشكوه زائران راهيان نور به سرزمين‌هاي نور هستيم اما موضوعي كه بيش از پيش در سفرهاي راهيان نور امسال ديده مي‌شود، حضور زائران با خودروهاي شخصي در چنين مناطقي است.
 
طبق گفته مسئولاني كه در استان خوزستان با آنها به گفت‌وگو نشستيم، حضور زائران راهيان نور در مناطق عملياتي دفاع مقدس در ايام نوروز، از سال92 تا به امروز رشد قابل توجهي داشته است و از همين رو، برنامه‌ريزي جهت استقبال از اين زائران در برنامه مسئولان اردوهاي راهيان نور لحاظ شده است. به همين جهت امكاناتي براي گردشگران شخصي در نظر گرفته شده است كه در اين گزارش نگاهي اجمالي به آنها خواهيم داشت.
 
«اسكان» و «تغذيه» مناسب، از اهم اين تسهيلات به شمار مي‌روند. البته به شرطي كه زائران با ثبت نام در مؤسسه‌هاي فرهنگي، مسئولان امر را در جهت پذيرايي شاسته ياري برسانند.
ستاد شهيد حسن باقري يكي از ستادهاي فرهنگي كشور است كه از بهمن95 طرح ثبت نام براي زائران راهيان نور با خودروهاي شخصي را آغاز كرده است. طبق برنامه‌هاي اين ستاد، زائران طي چهار شب در پادگان شهيد حبيب‌اللهي اهواز، شهيد باكري خرمشهر و پادگان قدس دزفول مستقر مي‌شوند و سعي شده است تا در اين سفر نياز خانواده‌ها تأمين شود. به خصوص كه سفرهاي راهيان نور با سابقه‌اي فرهنگي، جهادي و معنوي برگزار مي‌شود و به همين جهت مقرهاي اسكان فضاسازي شده و مشاوراني در اين محل‌ها مستقر شده‌اند تا در زمان‌هاي استراحت، زائران بتوانند از امكانات پيش‌بيني شده، استفاده كنند.
 
روح‌الله حسين‌زاده مدير راهيان نور سازمان اردويي بسيج در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» با بيان اينكه حضور زائران راهيان نور در مناطق عملياتي دفاع مقدس با خودروهاي شخصي نشان‌دهنده جذابيت مناطق عملياتي براي خانواده‌هاست، مي‌گويد: برخي خانواده‌ها در ايام نوروز مي‌توانند براي تفريح به استان‌هايي همچون مازندران، گيلان، اصفهان، شيراز و. . . سفر كنند و لحظات خوشي را در ايام نوروز در اين استان‌ها بگذرانند. اما عده زيادي از هموطنان تصميم مي‌گيرند كه بهترين روزهاي سال را در مناطق عملياتي دفاع مقدس و در ميان شهدا بگذرانند و واقعاً چنين اقدامي از سوي مردم، جاي شكرگزاري دارد و نشان‌دهنده قدرشناسي مردم از شهداي هشت سال دفاع مقدس است.
 
وي ادامه مي‌دهد: بحمدالله در طول چند سال گذشته شاهد افزايش روند حضور زائران راهيان نور با خودروهاي شخصي در مناطق عملياتي دفاع مقدس بوديم و اين نشان مي‌دهد كه همچنان شوق و اشتياق در مردم براي حضور درسرزمين‌هاي نور وجود دارد و بحمدالله در لحظات سال تحويل سال96 به وضوح حضور پرشور زائران در مناطق عملياتي همچون شلمچه، اروندكنار و ساير مناطق عملياتي بوديم و مردم در لحظات سال تحويل، بار ديگر با شهداي خود عهد بستند كه راهشان را ادامه مي‌دهند و نمي‌گذارند كه ياد شهدا در گذر زمان به فراموشي سپرده شود.
مدير راهيان نور سازمان اردويي راهيان نورو گردشگري بسيج با اشاره به اينكه راهيان نور در امتداد دفاع مقدس است، خاطر نشان مي‌كند: امسال يكي از بهترين سال‌هاي راهيان نور است، چراكه مردم در ايام نوروز حضور پرشكوهي در سرزمين‌هاي نور داشتند و هيچ چيز زيباتر از ديدن پهن كرده سفره هفت سين در مناطق عملياتي دفاع مقدس همچون شلمچه برايم نبوده است و هميشه از ديدن چنين صحنه‌هايي به ذوق مي‌آييم و به خود مي‌باليم كه در كشورمان مردمي داريم كه همچنان به شهداي خود وفادارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار