کد خبر: 843826
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
قيمت سيب درختي، موز و خيار در بازار كاهش يافت اما هم‌اكنون يك نوع پرتقال والنسياي مصري در بازار موجود است كه به صورت قاچاق وارد شده و قيمت آن كيلويي۱۰هزارتومان است.
سيد‌حسين مهاجران، رئيس اتحاديه ميوه گفت: امسال بيش از نياز بازار شب عيد، سيب درختي در سردخانه‌ها دپو شده بود كه در حال حاضر عرضه اين محصولات سبب كاهش قيمت حدود هزار توماني اين ميوه شده است. وي همچنين با بيان اينكه قيمت موز و خيار نيز كيلويي ۵۰۰ تومان ارزان شده است، ادامه داد: با تمام شدن مجالس و كاهش تقاضا اين دو محصول ارزان‌تر خواهند شد و قيمت موز كه درحال حاضر 5 هزار تومان است تا 3 هزار و 500 هم جا دارد كه برسد.
رئيس اتحاديه ميوه و سبزي با اشاره به اينكه قيمت پرتقال چندان تفاوتي در بازار نداشته است، گفت: هم اكنون هركيلوگرم پرتقال شمال بين هزار و 200 تا 5هزار تومان، پرتقال والنسياي جنوب بين 6هزار تا 8هزار تومان، خيار بين 3‌هزار تا 3 هزار و200 تومان، سيب درختي سفيد با كيفيت 5هزار و 500تومان و سیب قرمز 4 هزار و 500 تومان است.
 
مهاجران به اين پرسش كه وضعيت تنظيم بازار شب عيد ۹۶ را چگونه ارزيابي مي‌كنيد چنين پاسخ داد: با توجه به آسيب‌ديدگي‌اي كه بر اثر سرمازدگي براي بخشي از پرتقال شمال پيش آمده بود، نگراني‌هاي زيادي درباره تنظيم بازار شب عيد وجود داشت كه به همين دليل دولت اقدام به واردات پرتقال كرد، اين كار موجب شد قيمت‌ها در بازار افزايش خيلي چشمگيري نداشته باشد و همچنين از قاچاق ميوه به كشور نيز تا حدودي جلوگيري كرد، البته الان هم شاهد حضور ميوه‌هاي قاچاق در بازار هستيم كه نمونه آن پرتقال مصري است كه با قيمت 10 هزار تومان در ايران به فروش مي‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار