کد خبر: 843824
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي عنوان کرد
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي از ايجاد ۷۰ هزار فرصت شغلي از طريق سوادآموزي خبر داد.
 علي باقرزاده، رئيس سازمان نهضت سوادآموزي در گفت‌وگو با ايلنا، اظهار داشت: براي ما مهم‌تر از اينكه در كشور چند بيسواد داريم، روش شمارش اين افراد است، زيرا اگر اين روش‌ها درست نباشد، ممكن است تمامي اطلاعاتي كه از داده‌ها بيرون مي‌آيد، مخدوش باشد و ما را در برنامه‌ريزي دچار مشكل كند. وي يادآور شد: در طول سال‌هاي ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۹۰ مبناي برنامه‌ريزي، اطلاعات و آمار، خود اظهاري مردم در سرشماري نفوس و مسكن بوده است.

وي با اشاره به اينكه برنامه‌هاي راديو و تلويزيوني براي پيشرفت برنامه‌هايمان برگزار شد، گفت: به تازگي اپليكيشن‌هايي را براي آموزش آموزش‌دهنده‌ها ايجاد كرديم كه مي‌توانند روش تدريس را ياد بگيرند. آموزش مجازي تمام كاركنان و آموزش‌دهندگان را به صورت جدي دنبال كرديم. تا پايان مرداد ماه سال ۹۶ آزمون پاياني اين افراد تمام مي‌شود و ما هم تصوير دقيق‌تري از نيروي انساني كه با ما همكاري مي‌كنند، پيدا خواهيم كرد. باقرزاده با اشاره به اينكه ما توانستيم تعيين وضعيت مبتني بر خوداظهاري را به آمارهاي ثبتي تغيير دهيم كه اين به نظرم دستاورد بسيار مهمي است، گفت: با اينكه تاكنون ۶۳ درصد منابع ما اختصاص پيدا كرده، ما ۱۱۵ درصد كار كرديم. حدود ۳۷ درصد دولت منابع به ما كم داده است و به آموزش‌دهندگان و مؤسسات بدهكار هستيم كه اتفاق خوبي نيست. وي با بيان اين مطلب كه سياست برون‌سپاري فعاليت‌هاي سوادآموزي در كشور حدود ۷۰ هزار فرصت شغلي ايجاد كرد، گفت: اين فرصت شغلي در ماه‌هاي پايان سال با ندادن حق الزحمه‌هاي آموزش‌دهندگان كه از طريق مؤسسات غيردولتي با ما همكاري مي‌كردند، كام سازمان را تلخ كرد.
 
باقرزاده افزود: سال گذشته ۳۵ درصد كسري اعتبار داشتيم، امسال هم حدود ۳۷ درصد و در مجموع ۷۰ درصد كسري داريم، در مجموع نزديك به ۱۰۰ ميليارد تومان احتياج داريم تا بتوانيم هزينه تمام فعاليت‌هاي سوادآموزي كه تا پايان اسفند انجام گرفته را بپردازيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار