کد خبر: 843808
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
تظاهرات بي‌سابقه يمني‌ها در سومين سالروز تجاوز سعودي
روز گذشته صنعا پايتخت يمن شاهد تجمع هزاران شهروند يمني در آغاز سومين سال تجاوز عربستان به اين كشور بود تا ضمن گراميداشت مقام 10 هزار شهيد و تكريم 20 هزار مجروح، فرياد اعتراض خود را در محكوميت ادامه تجاوز عربستان به كشورشان به گوش جهانيان برسانند.
روز گذشته صنعا پايتخت يمن شاهد تجمع هزاران شهروند يمني در آغاز سومين سال تجاوز عربستان به اين كشور بود تا ضمن گراميداشت مقام 10 هزار شهيد و تكريم 20 هزار مجروح، فرياد اعتراض خود را در محكوميت ادامه تجاوز عربستان به كشورشان به گوش جهانيان برسانند.
هزاران شهروند يمني با حضور در صنعا پايتخت يمن تأكيد كردند كه با وجود گذشت دو سال از آغاز تجاوز عربستان، مقاومت آنها همچنان ادامه دارد.
صالح الصماد رئيس شوراي عالي سياسي يمن، يحيي علي الراعي رئيس پارلمان، عبدالعزيز بن حبتور نخست‌وزير اين كشور، علي عبدالله صالح رئيس‌جمهور سابق يمن و همچنين اعضاي شوراي سياسي، وزرا و مسئولان بلندپايه دولت نجات ملي در اين تظاهرات حضور يافتند.
بر اساس اين گزارش، هنگام برگزاري اين تظاهرات پرواز گسترده جنگنده‌هاي ائتلاف متجاوز سعودي در آسمان صنعا رؤيت شد.
شركت‌كنندگان در اين تظاهرات كه با نام مقاومت در برابر تجاوز برگزار شد، با سردادن شعارهايي بر ادامه مقاومت ملت يمن عليه جنگ تأكيد كردند. شهروندان يمني همچنين شعارهايي در حمايت و تمجيد از ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن و جانفشاني‌هاي آنها در جبهه‌هاي مختلف اين كشور سر دادند.
علامه شمس‌الدين رئيس انجمن علماي يمن طي سخناني در جمع تظاهرات‌كنندگان، خواستار همبستگي و حفظ وحدت در برابر متجاوزان و آماده باش عمومي براي مقابله با تجاوز شد.
شرف القليصي وزير اوقاف و ارشاد دولت نجات ملي يمن نيز گفت: يمني‌ها امروز مخالفتشان با جنگ را ثابت و دستشان را براي صلح دراز كردند نه براي تسليم شدن. ما ملت آزادي‌ هستيم كه با استبداد و استعمار و خيانت مخالفيم.
وي افزود: همانگونه كه طي دو سال گذشته مقاومت كرديم، به مقاومت خود در برابر حملات جنگنده‌ها، موشك‌ها و بمب‌هاي ممنوعه بين‌المللي و محاصره ادامه خواهيم داد.
روز شنبه نيز «عبدالملك الحوثي» رهبر انصارالله يمن در سخنراني خود تأكيد كرده بود كه ملت يمن آماده فدا كردن جان خود در مسير آزادي، عزت و استقلال است و از مردم براي حضور گسترده در اين راهپيمايي دعوت كرده بود.
تهاجم ائتلاف سعودي به يمن در ششم فروردين سال 1394 صورت گرفت و همزمان محاصره شديد دريايي، هوايي و زميني نيز آغاز شد. در حالي كه ائتلاف سعودي اعلام كرده بود دو ماهه به تمامي اهداف خود خواهد رسيد، اما با گذشت دو سال و در حالي كه وارد سومين سال مي‌شويم، صنعا كماكان در كنترل انصارالله و كميته‌هاي مردمي و ارتش يمن است و هدف بعدي كه نابودي سلاح يمني‌ها عنوان شده بود نيز در شرايطي به سر مي‌برد كه ارتش يمن اخيراً توانسته انبار موشكي خود را به طور قابل توجهي توسعه دهد.
عربستان سعودي ضمن ائتلاف با برخي كشورهاي عربي منطقه حملات گسترده عليه يمن را كليد زد تا از اين طريق بتواند «عبدربه منصور هادي» رئيس‌جمهور مستعفي و فراري يمن را به قدرت بازگرداند كه اين حملات به‌جز ويراني يمن و كشتار هزاران انسان بي‌گناه نتيجه‌اي براي رژيم سعودي نداشته است.
روز شنبه وزارت بهداشت يمن اعلام كرد كه بر اثر حملات سعودي‌ها طي دو سال اخير ۱۰ هزار يمني شهيد و بيش از ۲۰ هزار نفر زخمي شده‌اند و ۴۱۲ ساختمان و مركز بهداشتي و درماني ويران شده است. بر اساس اين آمار قريب به 30 درصد قربانيان اين جنگ كودكان و زنان هستند. بنابر آمار رسمي اعلام شده ۱۷ ميليون يمني فاقد امنيت غذايي و ۷ ميليون نفر در معرض قحطي قرار دارند. كشتار روزانه زنان و كودكان، افراد بي‌دفاع، تخريب بيمارستان‌ها، مدارس، مساجد، منازل مسكوني و... در مقابل چشمان سازمان ملل و سازمان‌هاي مدعي حقوق بشر و خروج حيرت آور عربستان از ليست كشورهاي كودك كش سازمان ملل در برابر تهديد به قطع كمك‌هاي مالي جاي تأسف و تأمل دارد.
يمني‌ها دو سال است در بزرگ‌ترين زندان تاريخ بشر محبوس هستند و تحت ظالمانه‌ترين محاصره هوايي، زميني و دريايي قرار دارند و حتي از دريافت مايحتاج اوليه زندگي، مواد غذايي و دارويي به بهانه احتمال ورود سلاح به اين كشور محروم هستند اما جنايت‌هاي وحشيانه و قرون وسطايي ثروتمندترين كشور عربي عليه فقيرترين كشور عربي تاكنون نتوانسته ملت يمن را به زانو درآورد.
 مردم يمن با وجود تمامي ظلم و ستم‌هايي كه بر آنها مي‌رود و تنگناهاي اقتصادي و معيشتي گسترده‌اي كه با آن مواجه هستند، تا اين لحظه در برابر اطماع سعودي‌هاي كودك‌كش سر خم فرود نياورده‌اند و با تظاهرات بي‌سابقه روز گذشته بار ديگر با شهداي خود هم‌عهد شدند تا يك دم دست از مقاومت نكشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار