کد خبر: 843806
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
تحليل تماس‌هاي مردمي با سامانه 190 نشان مي‌دهد بر خلاف دستور وزير بهداشت مبني بر باز و فعال بودن اورژانس‌ها و بخش‌هاي مراقبت ويژه همه بيمارستان‌ها در تعطيلات نوروز، ‌انگار اين مراكز دستور دكتر هاشمي را چندان جدي نگرفته‌اند.
نويسنده:  كبري فرشچي
 
تحليل تماس‌هاي مردمي با سامانه 190 نشان مي‌دهد بر خلاف دستور وزير بهداشت مبني بر باز و فعال بودن اورژانس‌ها و بخش‌هاي مراقبت ويژه همه بيمارستان‌ها در تعطيلات نوروز، ‌انگار اين مراكز دستور دكتر هاشمي را چندان جدي نگرفته‌اند.
آمارهاي سامانه تلفني 190 وزارت بهداشت نشان مي‌دهد مردمي كه براي پيدا كردن پزشك متخصص سردرگم شده‌اند دست به دامن تنها راه ارتباطي با وزارت بهداشت يعني شماره 190 شده‌اند تا بلكه بتوانند بيمارشان را به پزشكي برسانند يا لااقل اقدامات درماني لازم را براي بيمارشان انجام دهند، اين در حالي است كه پيش از اين معاون درمان وزارت بهداشت گفته بود: در تمامي بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت در تمام شيفت‌هاي كاري ايام نوروز حتي شيفت شب حتماً يك پزشك متخصص حضور دارد و ۸۰۰ پزشك متخصص براي حضور در شيفت شب بيمارستان‌هاي دولتي آماده‌باش هستند.
چند روز پيش بود كه «‌جوان » در گزارشي به موضوع سرگرداني بيماران در تعطيلات نوروزي پزشكان پرداخته بود؛ گزارشي كه روايتگر وضعيت نيمه تعطيل بيمارستان‌ها و مراكز درماني در پي تعطيلات نوروزي و مسافرت‌هاي خارجي پزشكان و كادر درمان بود. به گفته دكتر محمد آقاجاني معاون درمان وزارت بهداشت در تعطيلات نوروز به تمامي ۹۰۰ بيمارستان‌كشور اعم از دولتي، خصوصي، خيريه و عمومي غير‌دولتي تكليف شده كه بخش‌هاي اورژانس و همه بخش‌هاي مراقبت ويژه شامل ICU، CCU، NICU، PICU  و نيز بخش‌هاي دياليز به طور كامل باز باشد. همچنين قرار بود اتاق‌هاي عمل بيمارستان‌ها نيز به ميزان نياز در تعطيلات نوروز فعال باشند. حالا مديركل دفتر نظارت و اعتباربخشي معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به فعاليت سامانه تلفني ۱۹۰ جهت دريافت مشكلات اورژانسي، بهداشتي، درماني و دارويي هموطنان در سراسر كشور، مي‌گويد:از ۲۶ اسفندماه تا كنون 4هزار و 380 تماس با اين سامانه برقرار شده كه دسترسي به پزشك متخصص و همچنين برخي اقدامات درماني، بيشتر تماس‌هاي مردمي با اين سامانه را تشكيل مي‌دهد.
سيد‌محمد‌حسين ميردهقان با اشاره به آمار تماس‌ها با سامانه 190 مي‌گويد:‌از اين تعداد تماس حاصل شده با سامانه ۱۹۰، ۶۵۶ شكايت در حوزه درمان توسط كارشناسان ثبت شده است و همچنين از كل شكايات ثبت شده در سامانه ۱۹۰، ۵۹۷ مورد قابل پيگيري بوده كه همكاران ما در سامانه ۱۹۰ و ستاد درمان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي مشكلات مطروحه را بررسي و پيگيري كرده‌اند. به گفته وي، بيشتر تماس‌ها در خصوص دسترسي به پزشك متخصص و برخي اقدامات درماني بوده كه طي پيگيري‌هاي انجام شده از ستاد هدايت و ارجاع بيماران در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي، اغلب آنها برطرف و اقدامات تشخيصي و درماني لازم انجام شده است. مير دهقان تأكيد مي‌كند: هموطنان براي طرح مشكلات يا پيشنهادات در خصوص خدمات اورژانس، بهداشتي، درماني و دارويي در سراسر كشور مي‌توانند با سامانه تلفني ۱۹۰ تماس بگيرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار