کد خبر: 843791
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه مسافران باید با اطلاع کامل از شرایط جوی سفر خود را آغاز کنند گفت: تمامی هموطنان عزیز باید جهت حفظ ایمنی در طول سفر این اقدام را انجام دهند.
مهر: به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داود پرهیزکار با تأکید براینکه مسافران باید با اطلاع کامل از شرایط جوی سفر خود را آغاز کنند گفت: تمامی هموطنان عزیز باید جهت حفظ ایمنی در طول سفر این اقدام را انجام دهند چرا که با وجود آغاز فصل بهار ولی همچنان خطر بروز کولاک و برف در جاده‌های کوهستانی، بارش شدید و لغزنده شدن جاده‌ها و مه‌گرفتکی در محورهای کشور وجود دارد.
 
رئیس سازمان هواشناسی درخصوص فعالیت‌های سازمان و نحوه خدمات‌رسانی این بخش در ایام نوروز بیان کرد: سازمان هواشناسی در این ایام به صورت شبانه‌روزی در تمامی استان‌ها و همچنین ستاد مرکزی هواشناسی فعال و به طور مستمر شرایط جوی کشور را پایش خواهد کرد.
 
پرهیزکار در این‌باره افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در این ایام نیز با دوره‌ای ۷ روزه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا مسافرین با استفاده از آن بتوانند بهترین و صحیح‌ترین انتحاب را انجام دهند.
 
رئیس سازمان هواشناسی کل کشور با تأکید براینکه تمامی مسافران باید پیش از آغاز سفر از جزئیات شرایط جوی مسیر و مقصد مورد نظر خود آگاه شوند گفت: تمامی هموطنان عزیز باید جهت حفظ ایمنی در طول سفر این اقدام را انجام دهند چرا که با وجود آغاز فصل بهار ولی همچنان خطر بروز کولاک و برف در جاده‌های کوهستانی، بارش شدید و لغزنده شدن جاده‌ها و مه‌گرفتکی در محورهای کشور وجود دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اضافه کرد: تمامی افرادی که قصد اقامت در فضای آزاد مانند جنگل و بستر رودخانه‌ها را دارند باید قبل از آغاز سفر از ایمنی مقصد اطمینان حاصل کنند زیرا که ممکن است  آسمان همان تقطه آفتابی باشد ولی در بالادست شاهد بارش و در نتیجه ایجاد سیل در پایین دست باشیم.
 
این مقام مسئول با تأکید براین که مردم نمی‌توانند از نشانه‌های ظاهری مناطق، شرایط جوی را بسنجند گفت: اگر مسافرین در کنار رودخانه ها شاهد گل‌آلود شدن ناگهانی آب شدند هرچه سریع‌تر محل را ترک کنند چراکه این مسئله نشان از بارش در بالادست رودخانه بوده و خطرناک است.
 
پرهیزکار در ادامه سخنان خود از تهیه بروشورهای هواشناسی در آستانه تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: این سازمان همانند سنوات گذشته بروشورهای آموزشی هواشناسی را در خروجی تمامی شهرها در اختیار مسافرین قرار می‌دهند، مردم می‌توانند از طریق این پکیج‌های اطلاع‌رسانی از نحوه برخورد با شرایط جوی گوناگون آگاهی پیدا کنند.
 
به گفته وی مهم‌ترین و بهترین امدادرسان در شرایط مختلف به مردم خود مردم هستند، زیرا آن‌ها هستند که در گام اول با شرایط جوی نامناسب مواجه شده و باید قادر به حفظ خود باشند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان کرد: پورتال سازمان هواشناسی، نسخه موبایلی اطلاع‌رسانی شرایط جوی، سامانه تلفنی هواگو (۱۳۴) و سامانه پیامکی با شماره تلفن ۲۰۱۳۴ به صورت شبانه‌روزی در ایام پاسخگوی مسافرین بوده و اطلاعات هواشناسی را همراه با جزئیات در اختیار مردم قرار خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار