کد خبر: 843788
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
یک مقام مسئول وزارت نیرو گفت: چهار استان فارس، بوشهر، هرمزگان و جنوب استان کرمان، در سه روز اول هفته یعنی شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۵ تا ۷ فروردین در معرض بارندگی و سیلاب قرار دارند.
مهر: به نقل از وزارت نیرو، میثم جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با تاکید بر اینکه چهار استان فارس، بوشهر، هرمزگان و جنوب استان کرمان، در سه روز اول هفته یعنی شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۵ تا ۷ فروردین در معرض بارندگی و سیلاب قرار دارند گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان، ایلام و لرستان نیز با توجه به شدت بارندگی کمتر نسبت به چهاراستان قبلی، در همین ایام در اولویت دوم بروز پدیده سیلاب هستند.
 
وی با اشاره به موج دوم بارندگی‌های اخیری که از انتهای اسفندسال گذشته تا چهارم فروردین ایجاد شده است، گفت: در حوضه‌های آبریز کرمان، بوشهر، هرمزگان دارای بارندگی‌های خوبی بودیم به گونه ای که در حوضه کرمان در سدهای جیرفت، بافت، سیرجان و سد نسا شاهد سر ریز سد بودیم.
 
جعفرزاده افزود: بارندگی‌ها باعث شد در سدهای کشور آبگیری‌های خوبی اتفاق بیفتد به طوریکه سد شمیل و نیان نیز از شرایط آبگیری خوبی برخوردار شدند و در منطقه خوزستان با توجه به بارشی که از اسفند آغاز و تاکنون ادامه داشته بیش از ۸۰ درصد سیلاب‌ها توسط سدهای موجود در منطقه ذخیره شد.
 
وی با اشاره به اینکه بیشتر این استان‌ها استان‌های مهمانپذیر بخصوص در ایام نوروز هستند یاد آور شد: تلاش وزارت نیرو این است که کمترین آسیب به تاسیسات آب و برق وارد شود و آب و برق مردم در هر شرایطی تأمین باشد تا مسافران نوروزی و سایر شهروندان بتوانند از ایام تعطیلات بخوبی استفاده کنند.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان این مطلب که شرایط مدیریت سیلاب خارج از شهر به گونه ای است که با استفاده از اطلاعات مدل‌های مختلف هواشناسی و موسسه تحقیقات آب و شرکت مدیریت منابع آب ایران بتوانیم مدیریت خوبی را در حوضه ورودی و خروجی سدها داشته باشیم خاطر نشان کرد: با استفاده از این پیش بینی‌ها تلاش می‌کنیم تا حوضه سیلاب را از محل سدها به بعد به صورت شرایط نرمال مدیریت کنیم و نکته دوم اینکه همه ساله در ایام نوروز در حوضه آب و برق کشیک‌های خوبی داریم ولی امسال شاهد انسجام بهتری بودیم.
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت سیلاب در خارج از شهرها به عهده وزارت نیرو است افزود: سیلاب‌های شهری مربوط به مدیران شهری از جمله استانداری‌ها و شهرداری‌ها است و چنانچه بی نظمی و یا اختلال و خسارتی بر اثر بروز سیلاب در شهرها ایجاد شود ربطی به وزارت نیرو ندارد.
 
جعفرزاده تصریح کرد: بافت اکثر شهری‌های کشور سیلاب پذیر نیست و مسیل‌ها و آبراه‌های موجود شهری به‌خوبی برای سیلاب تعبیه نشده‌اند ولی آمادگی نیروهای خدمات شهری می‌تواند در این ایام بسیار مثمر ثمر باشد.
 
او با اظهار تأسف از ورود آب به داخل مناطق مسکونی و شهری شهرستان دیر در استان بوشهر در روز ۲۹ اسفند روز پایانی سال ۹۵ گفت: ورود آب به داخل خیابان‌ها و مناطق مسکونی به دلیل بالا آمدن آب دریا بوده و ارتباطی به وزارت نیرو ندارد ولی در این راستا چند پایه و فیدر ساحلی شبکه برق این شهرستان دچار آسیب و به دنبال آن قطع برق بخش کوچکی از شهر شد که در کمتر از یک ساعت این مشکل برطرف و برق شهر وصل شد.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اینکه ساعت یک بامداد امروز شنبه ۵ فروردین نیز دو دستگاه ترانسفرماتوربرق در اهواز به دلیل فنی از مدار خارج شدند گفت: این ترانس‌ها نیز بلافاصله مورد عیب یابی قرار گرفتند و در کمتر از نیم ساعت ترمیم و به مدار بازگشتند.
 
وی افزود: در زمان حاضر آب و برق تمام شهرهای جنوبی کشور وصل است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
 
وی همچنین گفت: از ۲۸ اسفند تا پایان نوروز، تمام دفاتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در سراسر کشور کشیک نوروزی دارند و در آماده باش کامل بسرمی برند و از طریق ستاد وزارتخانه نیز تحت کنترل هستند تا مشکلی برای آب و برق هموطنان ایجاد نشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار