کد خبر: 843777
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
سرپرست اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا گفت: سرقت اطلاعات از راه دور شگردي است كه در ايام نوروز سودجويان سايبري با استفاده از نرم‌افزارهاي اشتراك داده از آن بهره مي‌برند.
مهدي شكيب اظهار داشت: يكي از روش‌هايي كه امكان نفوذ ويروس‌ها و بدافزارها به دستگاه‌ها و سوءاستفاده از آنان را فراهم مي‌كند، دريافت و ارسال فايل‌ها از طريق نرم افزارهاي اشتراك داده مانند بلوتوث، شاير ايت، زاپيا و. . . است.
 
وي گفت: دريافت و ارسال تصاوير و فيلم‌هاي نوروزي در اين ايام بسيار رايج است، به نحوي كه در تمامي دورهمي‌هاي خانوادگي در اين ايام، ارسال و دريافت اطلاعات حرف اول را مي‌زند.
شكيب افزود: متأسفانه در برخي از موارد امكان ارسال ويروس از اين طريق وجود دارد و به محض دريافت فايل ويروسي، اطلاعات خصوصي فرد قرباني در دسترس فرد سودجو قرار مي‌گيرد. لذا هموطنان عزيز بايد نسبت به دريافت فايل‌هاي مختلف كمي دقت داشته باشند.
سرگرد شكيب در توصيه به كاربران گفت: حتماً از آنتي ويروس‌هاي به‌روز شده استفاده و از دريافت فايل‌هاي مشكوك خودداري كنيد.
 
وي تأكيد كرد: بايد نسبت به منبع ارسال كننده اطلاعات شناخت كافي داشته باشيم و از دريافت اطلاعات از منابع نامعلوم و ناشناس خودداري كنيم.
سرپرست اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا در پايان گفت: هموطنان عزيز جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه كنند. همچنين هر يك از شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشكوك و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمي پليس فتا را در ايام نوروز همياري كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار