کد خبر: 843764
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
دوباره گل نخوردیم، دوباره قطر را بردیم و دوباره کی روش کارهای عجیب کرد، آن هم در روزی که کره از چین شکست خورد و ازبکستان هم همه امتیازهای بازی را به سوریه داد تا فاصله کره و ازبک با ایران بیشتر شود و ما در صدر گروه خیال جمع‌تر باشیم.
دوباره گل نخوردیم، دوباره قطر را بردیم و دوباره کی روش کارهای عجیب کرد، آن هم در روزی که کره از چین شکست خورد و ازبکستان هم همه امتیازهای بازی را به سوریه داد تا فاصله کره و ازبک با ایران بیشتر شود و ما در صدر گروه خیال جمع‌تر باشیم.
پنجشنبه سوم فروردین برای تیم ملی ایران در راه جام جهانی روسیه، همه دستاوردهای یک مسابقه را داشت و عیدی خوبی برای مردم بود، هرچند گلزن تیم ملی بازهم تعداد کل‌های نزده‌اش بیشتر از زده‌ها شد! و دیگران هم توپ‌های دیگری را هدر دادند، شاید بتوان تقصیر را گردن کی روش انداخت که هر چه گلزن داشت به زمین فرستاد تا دهان قطری ها که فکر می کردند ایران با دفاع در فکر ضد حمله هاست باز بماند! کی روش آزمون و انصاری فرد و طارمی را به همراه عزت اللهی و جهانبخش و حاج صفی در کنار هم قرار داد تا حرکات پا به توپ و میل هجومی همه این هافبک‌ها و مهاجمان را در هم بیامیزد. قطر که شاید فکر این ترکیب را نمی کرد، حالا باید برنامه‌اش را تغییر می‌داد، هر چند توان تکنیکی و تاکتیک‌های تیم ایران هم قابل مقایسه با قطر نبود و این کی روش بود که مزد خود را گرفت و آن شادی خاص را در پایان بازی به نمایش گذاشت – زانو زدن بر زمین و گره کرده مشت‌ها – تا به همه بفهماند ما همین حالا هم به جام جهانی سلام کرده‌ایم و دیگران برای اینکه سلام ما را بربایند باید معجزه کنند و ما برای آنکه سلام خود را به مقصد برسانیم فقط باید خودمان باشیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که بعد از یک دوره کش و قوس قهر و استعفا و سنجش مزاج فوتبال ایران، حالا با غیرت و تعصب بازی ایران مقابل قطر را هدایت می کرد، بعد از بازی رضایتش را اینگونه به نمایش گذاشت:«ما تیم برتر زمین بودیم و نتیجه لازم را هم گرفتیم. ما با روحیه بسیار خوب و انگیزه بالا بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. شاهد دیداری در سطح رقابتی بالا بودیم. تمام بازی‌های مقدماتی جام جهانی سخت و دشوار هستند. دیدیم که تیم‌هایی مثل چین، ازبکستان، سوریه و کره جنوبی و حتی در گروه دیگر عراق و استرالیا کار دشواری داشتند.»
کی روش برتری ایران را به رخ حریف کشاند:«شاهد بودید تیمی که حاکم بر بازی بود، نتیجه بهتری کسب کرد. مسافت و اختلاف سطح ما با قطر زیاد بود و می‌توانم بگویم باید چهار یا پنج بر صفر بازی را به سود خود می‌کردیم . به بازیکنان قطری بابت روحیه جنگندگی که از خود نشان دادند، تبریک می گویم، اما بدون شک باید مراتب تحسین خود را تقدیم بازیکنان تیمم بکنم که در زمین بازی نشان دادند ما تیم برتر زمین بودیم و نتیجه لازم را هم گرفتیم. ما با روحیه بسیار خوب و انگیزه بالا بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم.»
کی‌روش به سوالی درباره جنگ روانی فوساتی، سرمربی قطر و کارت‌های زردی که داور به بازیکنان ایران داد، هم پاسخ داد: «هیچ‌کدام از این رفتارها روی من تأثیر نگذاشت. وقتی کسی در شأن و سطح من نیست، اجازه نمی‌دهم روی من تأثیر بگذارد. فوساتی و کادر فنی‌اش در کنار زمین رفتارهای نامناسبی داشتند. به معنای واقعی کلمه، او باید تمرکزش را روی آماده‌سازی تیمش بگذارد. کشور قطر استحقاق بیشتری از این مربی دارد. بدون شک می‌گویم که این کادر فنی و این مربی در شأن تیم ملی قطر نیستند. واقعاً رفتار او در شأن قطر نیست. اخلاق‌گریزی ایشأن اصلا قابل قبول نیست. هیچ‌کسی حق ندارد به خانواده شخص دیگری توهین کند.»
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دلیل خوبی برای پیروزی‌های تیم ایران عنوان کرد:«دلیل پیروزی‌های ما این است که در تک تک بازی‌ها برای مرگ و زندگی بازی می‌کنیم و تنها سعی می‌کنیم تیم برتر میدان باشیم. فوتبال در مورد جنگ نیست و ما حاضر نیستم مقابل هیچ تیمی بجنگیم، اما سعی می‌کنیم به رؤیاهای خود رنگ واقعیت بپوشانیم و صعود به جام جهانی رؤیا و چالش اصلی ماست.»
اما تیم ایران که با ترکیب علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، احسان حاج صفی (کاپیتان)، سعید عزت اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، مهدی طارمی، پوریا غفوری، (کریم انصاری‌فرد)، (وحید امیری)، علیرضا جهانبخش ( امید ابراهیمی)، سردار آزمون(مسعود شجاعی) مقابل قطر به میدان رفت، نمایش قابل قبولی داشت و توانست با گل دقیقه 52 مهدی طارمی، پیروز میدان باشد و با 14 امتیاز و چهار امتیاز اختلاف با تیم کره جنوبی که در جایگاه دوم است، در صدر جدول قرار گیرد. ایران سه شنبه پیش رو به مصاف چین خواهد رفت که پیروزی در آن دیدار ما را به یک قدمی جام جهانی می برد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار