کد خبر: 843740
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
تعدادی از سناتورهای ارشد کنگره آمریکا لایحه جدیدی را برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران معرفی کرده‌اند.

جوان آنلاین: یک گروه از سناتورهای ارشد کنگره آمریکا لایحه جدیدی را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران معرفی کردند. برخی منابع خبری اعلام کردند که کنگره آمریکا قصد دارد این تحریم‌ها را تا قبل از روز یکشنبه به تصویب برساند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، لایحه جدید تحریم‌های ایران توسط «باب کورکر»، سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی سنا، «باب منندز» سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی و رئیس سابق کمیته روابط خارجی سنا، «بن کاردین» سناتور دموکرات مریلند و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، «تام کاتن» سناتو جمهوریخواه ایالت آرکانزاس و «مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا تهیه شده است.

بر اساس این گزارش، این لایحه که در صورت تصویب و تبدیل آن به قانون، تحریم‌های مرتبط تسلیحاتی، حقوق بشری و حمایت از تروریسم علیه ایران را افزایش می‌دهد، به طور کلی سه محور اصلی دارد:

1) تحریم‌های الزام‌آور جدید موشک‌های بالستیک: تحریم‌هایی الزام‌آور علیه اشخاص درگیر در برنامه موشکی بالستیک ایران و کسانی که با آنها داد و ستد دارند، اعمال می‌کند.

2) تحریم‌های جدید تروریسم: تحریم‌های مرتبط با تروریسم را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال می‌کند و به طور مشخص قوانینی علیه افرادی تدوین می‌کند که در حال حاضر به خاطر حمایت ایران از تروریسم تحریم هستند.

3) اجرای تحریم تسلیحاتی: رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌سازد تا دارایی افراد و نهادهای درگیر در فعالیت‌های خاص مرتبط با تأمین، فروش و یا انتقال تسلیحات منع شده و مواد مرتبط به یا از ایران را توقیف کند.

این لایحه جدید تأکید دارد که به هیچ عنوان اثری بر توافق هسته‌ای ایران (برجام) نخواهد داشت.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا در پیامی در صفحه کاربری توئیتر خود مدعی شد که این تحریم‌های جدید گامی علیه آنچه تهدید ایران برای امنیت آمریکا خوانده شده، خواهد بود و تمام جنبه‌های آنچه اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران گفته می‌شود را در بر می‌گیرد.

این لایحه از حمایت 14 سناتور دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا برخوردار است.

سناتور رابرت منندز به خبرگزاری رویترز گفته است که لایحه جدید تحریم‌های ایران طوری تنظیم شده است که خللی در توافق هسته‌ای ایجاد نکند.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل» نزدیک به کنگره آمریکا، سناتورهای حامی این لایحه اعلام کرده‌اند که معتقدند تحریم‌های شدیدتر علیه ایران به اتخاذ یک رویکرد سخت‌گیرانه علیه ایران پس از شکایات دو حزبی مطرح شده علیه اقدامات دولت اوباما که رویکرد وی را به اندازه کافی سخت‌گیرانه نمی‌دانست، کمک می‌کند.

المانیتور گزارش کرد که قانونگذاران کنگره آمریکا تلاش دارند تا تحریم‌های جدیدی را پیش از نشست کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل (ایپک) که قرار است روز یکشنبه آغاز شود، علیه ایران تصویب کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار