کد خبر: 843735
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
لندن شب گذشته شاهد حمله‌ای تروریستی بود که دست‌کم ۵ کشته و ۴۰ زخمی برجا گذاشته است.
جوان آنلاین: حدود ساعت هفت و سی دقیقه شب گذشته صدای چندین شلیک در لندن و در مکان‌هایی خارج از ساختمان پارلمان انگلیس و روی پل «وست‌مینیستر» لندن شنیده شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مهاجمان با خودرو به سمت عابران پیاده حمله‌ور شده و پس از آن به تیراندازی به سمت مردم اقدام کرده‌اند.

 

بر اساس گزارش شبکه «بی‌بی‌سی»، در حادثه‌ای جداگانه، یک نفر با چاقو به سمت پلیس حمله‌ور شده و پس از زخمی کردن وی به طرف ساختمان مجلس عوام انگلیس هجوم برده‌است اما هدف شلیک دو افسر پلیس قرار گرفته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، نیروهای پلیس و امدادرسان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، نیروهای پلیس به شدت مسلح مقابل پارلمان مستقر شدند، فعالیت پارلمان لندن متوقف شد و پلیس تلاش کرد تا مردم و اعضای پارلمان را از این محل دور کند.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تا کنون، تعداد کشته شدگان این حادثه تروریستی 5 نفر و زخمی شدگان دست‌کم 40 نفر گزارش شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس لندن اعلام کرده که یک افسر پلیس، سه غیرنظامی و یکی از ضاربان حادثه کشته شده‌اند و حال چندین نفر زخمی‌شدگان این حادثه از جمله سه افسر پلیس بسیار وخیم است.

نام افسر پلیس کشته شده، «کیت پالمر» عنوان شده که 48 ساله بوده و با ضربات چاقو کشته شده است و مسلح نیز نبوده است.

 

رئیس‌پلیس لندن همچنین اعلام کرد، «فرض ما همچنان بر این است که تروریسم مرتبط با اسلام‌گرایی پشت این حادثه تروریستی است».

پلیس لندن علاوه براین تأکید کرد که ضارب حادثه شناسایی شده اما از ارائه جزئیات بیشتر درباره وی خودداری کرد.

پیش از این رسانه های انگلیسی تصویری از ضارب این حادثه منتشر کرده بودند و «ابو عزالدین» سخنگوی سازمان الغرباء را که در سال 2006 ممنوع‌الفعالیت شده بود به عنوان عامل این حادثه معرفی کرده بودند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که وی پیش از این برای پیوستن به داعش در سوریه تلاش کرده بود.

تصویر ابوعزالدین یکی از دو مهاجمان

 

مقامات فرانسه اعلام کردند که سه دانشجوی فرانسوی در حمله چهارشنبه شب لندن زخمی‌شده‌اند.

بلافاصله پس از این حمله تروریستی جلسه اضطراری کمیته امنیتی به ریاست «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس برگزار شد.

خانم می بامداد امروز پنج‌شنبه در اظهاراتی ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی اعلام کرد، مردم و دولت انگلیس از تروریست‌ها نمی‌هراسند و دولت به فعالیت خود با تمام قوا ادامه خواهد داد و فعالیت پارلمان نیز امروز پنج‌شنبه مطابق برنامه ادامه خواهد داشت.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد که هیچ لزومی وجود ندارد که سطح تهدید تروریستی پس از این حمله تغییر پیدا کند.

پلیس انگلیس ضمن تروریستی خواندن این حادثه اعلام کرد که نیروهای کمکی شامل افسران مسلح و غیرمسلح در سراسر لندن مستقر شده‌اند.

پلیس اعلام کرده که همچنان معتقد است ضارب این حادثه تروریستی تنها همان یک نفری بوده که در حملات پلیس کشته شده است اما تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد.

«صادق خان» شهردار لندن در پیامی اعلام کرد: «حادثه‌ای جدی نزدیک میدان پارلمان رخ داده که یک حمله تروریستی است مگر اینکه پلیس خلاف آن را اعلام کند».

وی همچنین گفت که مردم لندن همواره کنار یکدیگر ایستاده‌اند و هرگز مغلوب تروریسم نخواهند شد.

در ادامه این پیام آمده است: «من با کمیسیونر موقت صحبت کرده‌ام. پلیس کلان‌شهر در حال رسیدگی به این حادثه است و تحقیقاتی فوری در جریان است. با تمامی قربانیان و خانواده‌های آنها ابراز همدردی می‌کنم. مایلم قدردانی خود را از نیروهای پلیس و امدادرسان که سخت تلاش می‌کند تا ما را ایمن نگاه دارند و شجاعتی مثال‌زدنی در شرایطی دشوار به نمایش گذاشته‌اند، اعلام کنم.»

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا نیز در این رابطه ضمن ابراز همدردی با قربانیان حادثه و خانواده‌های آنها به نمایندگی از کمیسیون اروپا اعلام کرد: «عشق همواره بر نفرت پیروز خواهد شد و تحمل و صبر همیشه بر ترس غالب خواهد گشت».

وی افزود: «امروز یک سال از زمانی که مردم بروکسل و بلژیک متحمل درد و رنجی مشابه شدند و حمایت، همدردی و همبستگی شما را در کنار خود احساس کردند، می‌گذرد... انگلیس همواره یک شریک و یک دوست باقی خواهد ماند و ما به همکاری با این کشور در مبارزه علیه تروریسم ادامه خواهیم داد».

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد: «تمام فکر و ذهن من درگیر قربانیان حمله وست‌مینیستر است. اروپا در کنار انگلیس در مقابله تروریسم خواهد ایستاد و آمده است هر کمکی که می‌تواند در این زمینه صورت دهد».

کاخ باکینگهام در پیامی اعلام کرد: «باوجود اتفاق امروز، تصمیم گرفته شده تا بازدید ملکه انگلیس از مرکز پلیس لندن که برای فردا برنامه ریزی شده بود، به تعویق بیفتد».

پلیس نیویورک نیز اعلام کرد تدابیر امنیتی اطراف ساختمان‌های بریتانیا در این شهر را پس از حمله تروریستی شب گذشته در وست‌مینیستر و همچنین مقابل پارلمان لندن افزایش داده است.

پلیس‌های به شدت مسلح به همراه سگ‌های بمب‌یاب در محل کنسولگری بریتانیا، ساختمان هیأت نمایندگی انگلیس در نیویورک، ساختمان شهرداری و برخی مکان‌های دیگر مستقر شده‌اند.

پلیس نیویورک، پیش از این نیز در زمان حملات تروریستی پاریس، بروکسل، سن‌برناردینو و کالیفرنیا تدابیر امنیتی در سراسر این شهر را افزایش داده بود. حملات تروریستی لندن در نخستین سالگرد حمله تروریستی بروکسل که بیش از 30 کشبته و 300 زخمی بر جا گذاشته بود، رخ داده است.

کاخ سفید اعلام کرده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس با نخست‌وزیر بریتانیا در جریان جزئیات این حادثه تروریستی قرار گرفته و حمایت و همکاری کامل واشنگتن را در مقابله با حملات تروریستی به نخست‌وزیر بریتانیا اعلام داشته است.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نمایندگی از دولت آمریکا ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، با قربانیان این حادثه و خانواده‌های آنها ابراز همدردی کرده است.

وی در بیانیه‌ای در این رابطه گفت: «مردم آمریکا دعاهای خود را بدرقه راه مردم انگلیس می‌کنند. ما این اقدامات وحشتناک و خشونت‌بار را محکوم می‌کنیم، چه این حملات توسط افراد مشکل‌دار رخ داده باشد و چه توسط تروریست‌ها، قربانیان این حوادث هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند».

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اعلام کرده که در انجام تحقیقات در خصوص این حملات تروریستی به دولت بریتانیا کمک خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، چراغ‌های برج ایفل در پاریس به نشانه اعلام همبستگی با مردم لندن بامداد امروز پنج‌شنبه لحظاتی به طور کامل خاموش شد.

آخرین اخبار رسیده از لندن حاکی از آن است که در ادامه تحقیقات در رابطه با حوادث تروریستی روز گذشته در لندن، پلیس انگلیس عملیاتی را در شهر بیرمنگام  آغاز کرد.

بنابر گزارش رسانه های انگلیسی، چندین تن از نیروهای پلیس به محلی در شهر بیرمنگام  حضور یافته اند که گفته می شود عامل حمله لندن خودرویی که با آن عابران بر روی پل «وست‌مینستر» را زیر گرفت، از این مکان اجاره کرده است.

پلیس انگلیس پس از بازرسی از این محل چندین نفر را دستگیر کرده است.

پلیس بریتانیا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مأموران پلیس در جریان تحقیقات در خصوص حمله لندن که 5 کشته و 40 زخمی برجای گذاشت، تاکنون 7 نفر را دستگیر کرده‌ است.

 
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار