کد خبر: 843726
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
جنگنده های ائتلاف آمریکا در شهر المنصوره واقع در ریف غربی رقه یک مدرسه را هدف حملات خود قرار دادند که 50 خانواده آواره در آن سکونت داشتند و در جریان آن تا کنون بیش از 200 غیر نظامی کشته شدند.
فارس: جنگندهای ائتلاف آمریکا در سوریه بار دیگر مناطق مسکونی را در رقه هدف حملات خود قرار دادند که قربانیان آن دهها غیر نظامی بودند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که این حملات در شهر «المنصوره» واقع در ریف غربی رقه صورت گرفته است.

منابع محلی اعلام کردند که جنگنده های آمریکایی به مدرسه «البادیه الداخلیه» در 30 کیلومتری رقه حمله کردند که در این مدرسه حدود 50 خانواده آواره از ریف حلب، رقه و تدمر در آن سکونت داشتند.

در این حملات تقریبا کل مدرسه منهدم شد و سانا آمار دقیقی از تعداد کشته ها منتشر نکرد.

وبگاه خبری «بلدی» وابسته به معارضان گزارش داد که در جریان این بیش از 200 غیر نظامی کشته و دهها نفر نیز زخمی شدند که وضعیت بسیاری از آنان وخیم است.

منابع محلی اعلام کرد که به خاطر نبود بیمارستان برای درمان افراد زخمی، احتمالا تعداد بیشتری جان خود را از دست خواهند داد.

جنگنده های ائتلاف شامگاه دوشنبه گذشته به شهرک صنعتی و پمپ گاز شهر «الطبقه» حمله کرد که در جریان آن نیز 8 غیر نظامی دیگر کشته شدند.

منابع خبری سوری نیز خبر دادند که هیچ گونه امکاناتی برای درمان افراد زخمی در مناطق تحت اشغال داعش وجود ندارد و پلها و راههای ارتباطی نیز از بی نرفته است و در بخش جنوبی رقه نیز بیمارستان وجود ندارد.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که نزدیک به معارضان است اما اعلام کرد در این حملات دستکم 11 غیر نظامی کشته شدند.

این گروه بدون اینکه هیچ اشاره ای به جنگنده های مهاجم داشته باشد، گزارش داد که تعداد افراد کشته شده رو به افزایش است؛ زیرا بسیاری از از افراد زخمی وضعیت وخیمی دارند.

ائتلاف آمریکا که به صورت غیر قانونی تشکیل شد چندین بار افراد غیر نظامی را در مناطق مختلفی از سوریه هدف قرار داد که آخرین مورد آن 12 ماه میلادی جاری در منطقه «الکسرات» واقع در جنوب رقه بود که در جریان آن 19 غیر نظامی کشته شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار