کد خبر: 843676
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به این کشور، دو نامه خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت نوشت.
 تسنیم: وزارت خارجه روسیه در دو نامه خطاب به سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، حمله اخیر رژیم صهیونیستی را به منزله تهدید قطعنامه‌های بین‌المللی و حاکمیت سوریه دانست.

وزارت خارجه سوریه افزود: حمله صبح روز جمعه رژیم صهیونیستی در راستای تلاش این رژیم برای تقویت روحیه گروه‌های تروریستی که بعد از شکست‌های اخیر به دست ارتش عربی سوریه و همپیمانان در مناطق مختلف فروپاشیده‌اند، صورت گرفته است.

این وزارتخانه افزود: سوریه تاکید می‌کند که بهانه‌ها و ادعاهای اسرائیل در راستای توجیه این حملات، ادامه تلاش‌های گمراه کننده‌ای است که این رژیم هر بار که در توجیه ادامه اشغال غیرقانونی جولان سوریه و سرزمین‌های فلسطین و جنوب لبنان شکست می‌خورد، استفاده می‌کند.

وزارت خارجه سوریه از دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت خواست که این تجاوز آشکار اسرائیل را محکوم کنند.

این وزارتخانه همچنین از سازمان ملل و شورای امنیت خواست که تل‌آویو را به دست برداشتن از حمایت از تروریسم و عمل به همه قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم از جمله قطعنامه 2253 ملزم کند.

وزارت خارجه سوریه همچنین بر ضرورت خروج اسرائیل از جولان اشغالی تا خط چهارم ژوئن سال 1967 میلادی و اجرای قطعنامه 497 سال 1981 میلادی شد.

ارتش سوریه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی را ساقط کرده است.

ارتش سوریه همچنین اعلام کرد که یک فروند جنگنده دیگر اسرائیلی را در اراضی اشغالی هدف قرار داده اما سقوط نکرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه در بیانیه‌ای کم‌سابقه اعلام کرده بود به خاک سوریه حمله کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد این اولین بار در 6 سال گذشته است که ارتش سوریه با شلیک موشک ضد هوایی، حملات جنگنده‌های اسرائیل را دفع کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار