کد خبر: 843663
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
آيت‌الله موحدي‌كرماني در آخرين نماز جمعه سال ۹۵:
امام‌ جمعه موقت تهران با بيان اينكه برجام بي‌اعتمادي به امريكا را ثابت كرد، گفت: همين يك دفعه بس است و ديگر نبايد تجربه كنيم.
به گزارش تسنيم، آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني، خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران دشمن‌‌شناسي را يكي از مسائل محوري جامعه عنوان كرد و گفت: در بعد خلقت آدم، خداوند به آدم فرمود مراقب باش شيطان تو را گول نزند. وي ادامه داد: برجام به عنوان يك تجربه، بي‌اعتمادي به امريكا را ثابت كرد؛ يك دفعه بس است و نبايد ديگر تجربه مجدد كنيم. امريكا ثابت كرد دشمن ماست. قرار بود پس از شش ماه تمام تحريم‌ها برداشته شود، اما نه تنها برداشته نشد، بلكه به بهانه‌هاي واهي تحريم‌ها افزايش پيدا كرد.
‌  
مسئولان براي بيكاري فكري كنند
امام ‌جمعه موقت تهران مسئله اقتصاد مقاومتي را از مسائل مهم كشور عنوان و تأكيد كرد: انتظار مي‌رود به موضوع اقتصاد مقاومتي در بعد اقدام و عمل توجه بيشتري شود، مبادا فقط به حرف تأكيد شود و عملي وجود نداشته باشد.
آيت‌الله موحدي‌كرماني با بيان اينكه رهبري فرمودند ادامه وضع فعلي توليد داخلي يعني بيكاري و اين ديگر ربطي به امريكا ندارد، تصريح كرد: مسئولان براي اين بيكاري خانمانسوز فكري كنند. اثر سمينارها و جلسات براي رفع مشكلات مردم چيست؟ نكند تنها حرف باشد و عملكردي نباشد. وي مشكلات معيشتي مردم را دغدغه رهبر انقلاب و مجلس خبرگان دانست و گفت: يكي از عوامل وحدت دولت و ملت، محبت في‌ما‌بين است. ارتباط بين دولت و ملت سهل و آسان شود، مبادا اين رابطه سخت باشد. وي تصريح كرد: زندگي اشرافي‌گري صاحبان قدرت آنها را از مردم جدا مي‌كند و اين يك فاجعه است. همه بايد از ساده‌زيستي رهبري ياد بگيريم و آن را سرلوحه زندگي خود قرار دهيم.
‌  
باید براي مظلوميت حقوق بشر گريست
آيت‌الله موحدي‌كرماني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ما در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه دزدان بين‌المللي اموال مردم را غارت مي‌كنند و به جهان هشدار مي‌دهند غارت نشويد، تصريح كرد: به تعبير مقام معظم رهبري، امريكا مي‌خواهد همه چيز را بگيرد و هيچ چيز هم ندهد. وي ادامه داد: وزير خارجه انگليس با كارنامه سياه حقوق بشري خود را ارتقا‌دهنده حقوق بشر معرفي مي‌كند كه اين يك بي‌شرمي است. بايد براي اين بشر مظلوم كه آنها از او ياد مي‌كنند، ناله كرد. وزير خارجه عربستان ايران را حامي اصلي تروريست در جهان مي‌خواند؛ جواب كشتارها و خون‌هايي كه در يمن مي‌ريزند را چگونه مي‌دهند كه امروز شاهديم هزاران زن و مرد در اين كشور به خاك و خون كشيده شده است.
امام‌جمعه موقت تهران افزود: آقاي الجبير، وزير امور خارجه عربستان مي‌گويد ايران درصدد نابودي عربستان است و عجبا اين شما هستيد كه با ظلم و ستم فراوان كشورتان را نابود مي‌كنيد، البته اين تعجب تنها به عربستان ختم نمي‌شود، بلكه مجامع بين‌المللي در مقابل جناياتي كه در كشورهاي ديگر از جمله ميانمار، يمن، سوريه و عراق رخ مي‌دهد اعتبار خود را از دست داده‌اند. جمهوري اسلامي ايران از مظلوميت حمايت كرده و مي‌كند.
‌  
در انتخابات بهترين و شايسته‌ترين را انتخاب كنيم
امام‌جمعه موقت تهران در ادامه به موضوع فرهنگ ديني اشاره كرد و گفت: موضوع فرهنگ ديني موضوعي نيست كه فراموش شود، استفاده غلط از فضاي مجازي، موجب جدا شدن و متلاشي شدن يك خانواده مي‌شود. متأسفانه آمار طلاق رو به افزايش است و از همه بالاتر عمود دين است كه آسيب مي‌بيند. در اين مورد بايد فضاي مجازي را به مطالبات ديني، اخلاقي و... سوق داد و سفارشات لازم به مردم و خاصه جوانان داده شود. وي به موضوع انتخابات سال 96 اشاره كرد و گفت: اندك اندك به روز انتخابات نزديك مي‌شويم كه روز بزرگ و سرنوشت‌ساز است كه سرنوشت چهار ساله كشور را رقم مي‌زند. بايد سعي كنيم در شناخت اصلح بهترين و شايسته‌ترين فرد را انتخاب كنيم. امام ‌جمعه موقت تهران تأكيد كرد: بايد معيارهاي اصلح‌بودن را شناخت و براساس آن رأي داد.
‌  
اقتصاد مقاومتي بايد همگاني شود
نماينده سابق مجلس با اشاره به اينكه وقتي فرماندهي اقتصاد مقاومتي در دولت تشكيل مي‌شود يعني بايد تمام نهاد‌هاي مؤثر مردمي در اين فرماندهي مشغول شوند، گفت: اقتصاد مقاومتي بايد همگاني شود. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به مردمي كردن مسئله اقتصاد تصريح كرد: بايد فرهنگ اقتصاد  مقاومتي را براي مردم تشريح كنيم. تا كنون از رسانه‌ها نشنيديم كه بگويند مردم در اقتصاد مقاومتي چه نقشي دارند. بسيج طرح‌هايي در اين باره دارد و دولت بايد از آن حمايت كند. سپاه و بسيج در سيستان و بلوچستان مردم را خانه‌دار كردند و بايد اين امر در كل كشور بسط داده شود. مصباحي‌مقدم تصريح كرد: بايد دولت اين همت را به كار گيرد تا رهنمودهاي رهبري انقلاب در اين حوزه بر زمين نمانده و ظرفيت‌هاي موجود در اين زمينه به كار گرفته شود. وي گفت: معناي اقتصاد مقاومتي اين نيست كه روابط خود را با دنيا قطع كنيم در عين حفظ روابط اقتصادي با كشورهاي ديگر بايد تلاش كنيم آنچه مي‌توانيم را براي اقتصاد ملي استفاده كنيم.
اين استاد دانشگاه با اشاره به صرفه‌جويي در هزينه‌هاي عمومي و دولتي گفت: آيا در سال‌هاي اخير صرفه‌جويي شده است. هزينه‌هاي بخش دولتي براساس بودجه كشور افزايش داشته است گاهي ۳۰ تا ۴۰ درصد هم افزايش داشتيم به خصوص در بخش هزينه‌هاي جاري اين افزايش بسيار زياد است. البته منظور حقوق كارگران و كارمندان نيست بلكه هزينه‌هايي مانند حقوق‌هاي كلان و نجومي، سفرهاي خارجي كاركنان دولتي كه كم هم نيست و هزينه برگزاري همايش‌ها از آن دسته به شمار مي‌رود. مصباحي مقدم با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازي در كشور گفت: فرهنگ مصرف خارجي در برخي خانواده‌ها پز به شمار مي‌رود اما بايد فرهنگ مصرف كالاي داخلي ايجاد شود. بايد فرهنگ كار و استفاده درست در كشور به وجود آيد. وي با اشاره به جلوگيري از خام‌فروشي گفت: چه گامي براي تبديل نفت و گاز به فرآورده‌ها برداشته شده است. آنچه اين دولت در افتتاح پالايشگاه‌ها انجام مي‌دهد حاصل گام‌هايي است كه در دولت‌هاي قبلي برداشته شده است آيا اين دولت هم در ساخت پالايشگاه‌هاي نفت و گاز حركتي انجام داده است؟ مصباحي‌مقدم با بيان اينكه ايتاليا و چين سنگ‌هاي ما را مي‌برند برش مي‌زنند و به تمام دنيا و حتي خود ما صادر مي‌كنند، گفت: بايد جدي‌تر به مسئله اقتصاد مقاومتي عمل كرد. دولت اقتصاد مقاومتي را همگاني كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار