کد خبر: 843592
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
ما به یک مطالعه جامع آبزی‌پروری در استان اردبیل نیاز داریم تا براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولید در این حوزه شایسته و مناسب عمل کنیم.

میر آرمان واعظی مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل با عنوان کردن مطلب فوق گفت: همه ساله در اواخر اردیبهشت یا خردادماه نسبت به جمع‌بندی آمار و اعلام میزان دقیق تولید اقدام می‌کنیم و انتظار می‌رود امسال نیز این جمع‌بندی را در دو ماه اول سال آینده انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته مجموع تولید آبزیان ما هشت هزار و 800 تن در بیش از 460 مزرعه پرورش ماهی در آب‌های طبیعی، نیمه طبیعی و استخرهای تیپ و دو منظوره بوده است.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان گفت: در سال‌جاری شش میلیون انواع ماهی سردابی و گرمابی در شش کارگاه و مزرعه تکثیر پرورش ماهیان رهاسازی شده و بیش از 30 میلیون تخم چشم زرد تحویل متقاضیان شده است.

واعظی خودکفایی استان اردبیل را در تولید بچه‌ ماهی‌های سردابی یادآور شد و افزود: نه تنها در این زمینه نیاز استان را تأمین می‌کنیم بلکه از لحاظ تکثیر بچه ماهیان سردابی و ذخیره ژنتیکی در این زمینه جایگاه خاصی را داریم به طوریکه در کارگاه کلاردشت انواع ماهیان اصلاح شده ما مورد تکثیر و پرورش قرار می‌گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار