کد خبر: 843573
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه تفاوتی میان احزاب دموکرات و افراطی هلند نمی‌بیند، هشدار داد رویکرد ضد اسلامی، اروپا را به سمت جنگ‌های مذهبی می‌برد.
فارس: با افزایش تنش‌های سیاسی میان آنکارا و اتحادیه اروپا، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد رویکرد ضد اسلامی که سران کشورهای اروپایی در پیش گرفته‌اند، این قاره را به سمت «جنگ‌های مذهبی» سوق می‌دهد.

چاووش‌اوغلو ساعات پایانی روز پنجشنبه طی اولین واکنش به انتخابات هلند، گفت: «اکنون که رای‌گیری به پایان رسیده، زمانی که به احزاب آنها نگاه می‌کنید، تفاوتی میان دموکرات‌ها و ویلدرز فاشیست نمی‌بینید. همه آنها ذهنیت یکسانی دارند.»

به نوشته روزنامه حریت وی طی سخنرانی در جمع مردم «آنتالیا» هشدار داد ذهنیت ضد اسلامی در جمع سیاستمداران اروپا، این قاره را به لبه پرتگاه کشانده و به زودی جنگ‌های مذهبی در اروپا آغاز خواهد شد.

آنکارا در هفته‌های اخیر شاهد تنش‌های وخیمی با کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند بر سر سخنرانی وزیرانش جهت جمع‌آوری رای «بله» برای رفراندوم تغییر قانون اساسی در جمع اتباع ترک در کشورهای مذکور است.

مخالفت دولت‌های اروپایی با برگزاری سخنرانی و تجمعات تبلیغاتی مقامات ترکیه در کشورهایشان برای جمع کردن رای مثبت به تغییر قانون اساسی در همه‌پرسی 27 فروردین، باعث عصبانیت بیش‌ازحد آنکارا شده بگونه‌ای که حتی اروپا را تهدید به تحریم می‌کنند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در واکنش به پیروزی حزب راست مرکزی هلند به رهبری «مارک روته» نخست وزیر فعلی این کشور، گفت: « روته، شاید انتخابات را برنده شده باشی اما یک دوست مانند ترکیه را از دست دادی.»

وی همچنین در واکنش به ممنوعیت حجاب کارکنان اداری در اروپا، افزود: «شرم بر اتحادیه اروپا...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار