کد خبر: 843541
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
معاون برون مرزی در آخرین نشست با مدیران این معاونت در روزهای پایانی سال 1395 ، ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن نوروز ، چشم اندازی از برنامه های برون مرزی را در سال پیش رو تشریح کرد.
دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما  در آخرین نشست مدیران این معاونت در سال جاری ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و آرزوی موفقیت برای تمامی همکاران رسانه ملی به ویژه کارکنان و مدیران معاونت برون مرزی در سال جدید گفت: در سالی که آخرین روزهای آن را سپری می کنیم به لحاظ سازمانی تحولات مهم و تعیین کننده ای را شاهد بودیم که خوشبختانه در حوزه برون مرزی با وجود تغییرات مدیریتی در برخی بخش ها، کار به خوبی و به بهترین شکل دنبال می شود و با وجود محیط پر تنش رسانه ای، تجربه های حرفه ای و نقاط عطف مهمی در حوزه رسانه اتفاق افتاد که از آن نیز بخوبی استفاده حداکثری شد.
وی تاکید کرد: رسانه همیشه نیازمند پویایی و نواندیشی است و این نو شدن جز با همدلی و همراهی تمامی کارکنان محقق نخواهد شد و امید است در سال جدید نیز شاهد ارتقای برنامه های معاونت برون مرزی با بهره گیری از تمامی داشته ها، ظرفیت ها و حرکت جهادی همه همکاران باشیم.

دکتر جبلی همچنین درباره چشم انداز فعالیت های شبکه های برون مرزی گفت: برای سال آتی با توجه به تحولات اخیر جهانی با چشم انداز پرحادثه ای روبه رو هستیم و با توجه به مسئولیتی که اصحاب رسانه در مقابله با جنگ نرم عهده دار هستند کارها و اقدامات اصولی و مهمی در پیش رو داریم.
معاون برون مرزی در این نشست که در شبکه  PRESS.TV برگزار شد تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در انتخابات اخیر آمریکا ، حرف ها و ادعاهایی از جانب مقامات آمریکایی مطرح شد که می توان گفت به نوعی و بهتر از هر رسانه ای ، دیدگاهها و افکار خود را برای جهانیان فاش کردند و آن مدینه فاضله ای که خیلی ها به اشتباه فکر می کردند آنجاست  در نظرها رنگ باخت.

وی با اشاره به سیاست های دوگانه واشنگتن در خصوص مسائل مهم جهانی به ویژه حقوق بشر گفت: بهترین نمونه آن بحران انسانی کشور یمن است که با وجود نقض گسترده حقوق بشر، جامعه جهانی و در راس آن سازمان ملل، چشم و گوش خود را به جنایاتی که در این کشور مسلمان توسط رژیم آل سعود در حال رخ دادن است، بسته است و به اذعان بان کی مون دبیرکل پیشین سازمان ملل بنا به نیاز مالی به عربستان، تمامی تجاوزات و جنایات صورت گرفته عربستان علیه یمن ، نادیده گرفته می شود.
جبلی به کلام دکتر شریعتی هم اشاره کرد که مصداق اوضاع کنونی نظام بین الملل همان مثلث شوم زر و زور و تزویر است و همین موجب نادیده انگاشتن بسیاری از قوانین و مقررات بین المللی از سوی قدرتهای بزرگ شده است.

معاون برون مرزی تصریح کرد: ما به عنوان اصحاب رسانه باید مسئولیت و رسالت خود که دفاع از مظلومان و حمایت از بیداری اسلامی مردم منطقه و افشاگری در خصوص اهداف سیاست های امپریالیسم رسانه است را در اولویت های خود قرار دهیم تا مردم مظلوم کشورهایی که سالهاست از ظلم و ستم امپریالیسم و دیکتاتورهای زمانه به ستوه آمده اند و بر علیه ظلم و استکبار انقلاب کرده اند، حمایت کنیم .
جبلی تاکید کرد : رسانه باید از حداکثر ظرفیت ها برای اطلاع رسانی و آگاه سازی افکارعمومی اقدام کند و در این راستا هم افزایی پیش از بیش حوزه های مختلف سازمان و همدلی همه کارکنان رسانه ملی ضروری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار