کد خبر: 843531
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
در حاشيه نشست هيئت دولت
ايام پاياني سال بر اساس يك رسم و قاعده شكل گرفته، فرصت مناسبي است براي دولتمردان تا از يك سال فعاليت و تلاش خود در حوزه‌هاي مختلف اجرايي به ملت گزارش بدهند.
دولت يازدهم نيز از اين قاعده مستثني نيست و دكتر روحاني روز گذشته پس از جلسه هيئت دولت به اتفاق وزرا و اعضاي كابينه به جمع خبرنگاران آمد و گزارشي از فعاليت‌هاي دولت در سال 95 ارائه كرد. سخنان ديروز رئيس‌جمهور بيش از آنكه يك ارائه گزارش عملكرد تلقي شود را بايد پاسخ به مطالبات مردم دانست كه پيش از اين به واسطه توافق برجام وعده آن را به مردم داده بود. توافقي كه قرار بود از روز اجراي آن همه تحريم‌ها يكجا برداشته و موانع بانكي از ميان برداشته شود. موضوعي كه با گذشت بيش از 15 ماه به اعتقاد منتقدان دستاوردي نداشته و برخي اعضاي كابينه تعبير « تقريباً هيچ» براي آن به‌كار برده‌اند. به اين موارد بايد سال اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل را اضافه كرد كه انتظار مي‌رود اقدامات دولت در اين زمينه هم احصا شود و به اطلاع مردم برسد. دكتر روحاني در اين زمينه تصريح كرد: در زمينه اقتصاد مقاومتي چه در برنامه‌ريزي براي طرح‌هاي بلندمدت و چه كوتاه‌مدت قدم‌هاي بسيار خوبي برداشتيم.
 
آنگونه كه خبرگزاري فارس، گزارش كرده است، رئيس‌جمهور ديروز با حضور در جمع خبرنگاران، ابتدا به خاطر الطاف بيكران الهي به كشور و ملت‌ تشكر و سپاسگزاري كرد و سپس افزود: امنيتي كه خداوند به ملت ما در اين سال ارزاني داشت و شرايط اقتصادي كه داشتيم باعث شد قدم‌هايي با كمك و حمايت مردم به پيش برداريم. خودكفايي كه در گندم داشتيم، تحولاتي كه در زمينه انرژي داشتيم و در توليد نفت وگاز و در زمينه صادرات نفت خام ميعانات گازي موفقيت‌هايي كه به دست آورديم و توانستيم عقب‌ماندگي‌هاي گذشته را در زمينه انرژي پشت‌سر بگذاريم. وي با بيان اينكه در زمينه مواد غذايي و كشاورزي داراي رشد خوبي بوديم، گفت: در زمينه حمل‌ونقل ريلي، جاده‌اي و ناوگان هوايي قدم‌هايي به پيش برداشتيم، در زمينه صنعت، ‌گردشگري و منابع آبي نيز همچنين. در كنار آن توانستيم سدها و نيروگاه‌هاي جديدي را در سال جاري افتتاح كنيم.
   
از اقتصاد مقاومتي به مردم گزارش مي‌دهيم
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه در زمينه زيرساخت‌ها، ‌اقتصادي و توليد حركت بسيار مثبتي داشتيم، گفت: سالي كه رو به پايان است سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل بود. ما در زمينه اقتصاد مقاومتي چه در زمينه برنامه‌ريزي براي طرح‌هاي بلندمدت و چه در زمينه طرح‌هاي كوتاه‌مدت قدم‌هاي بسيار خوبي برداشتيم. روحاني در همين خصوص گفت: در اين باره به مردم گزارش داده خواهد شد كه در اين يك سال چه اقداماتي در زمينه اقتصاد مقاومتي انجام شده است.
همين قدر كه اتكاي ما به نفت كمتر و به ماليات بيشتر شده، همين كه صادرات ما بر واردات فزوني گرفته، همين كه در زمينه رشد اقتصادي قدم‌هاي خوبي برداشتيم، همين كه در زمينه صادرات نفت جايگاه گذشته را به دست آورديم، همين كه در زمينه حمل‌ونقل به تدريج مي‌توانيم مشكلات گذشته را پشت‌سر بگذاريم. وي در ادامه پيرامون بهبود روابط بانكي، گفت: در اين زمينه گشايش‌هايي كه امسال داشتيم نسبت به سال گذشته بسيار بيشتر شده است. اينها نشانه‌اين است كه ما در زمينه اقتصاد مقاومتي اقدامات خوبي را داشتيم كه اين اقدامات به اطلاع مردم مي‌رسد، البته اقتصاد مقاومتي اختصاص به سال 95 ندارد. اقتصاد مقاومتي به عنوان يك سياست كلي پيش‌روي ما است و ما بايد آن را ادامه دهيم تا زماني كه به اهدافمان برسيم. در حقيقت يك برنامه هميشگي به نام اقتصاد مقاومتي پيش‌روي ما است.
   
قدرداني از نيروهاي نظامي و انتظامي  
رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به امنيت و آرامش كشور گفت: در زمينه امنيت و آرامش كه يك هدف مهم براي دولت و نظام ما بوده، توانستيم كشور را از معضلاتي كه امروز منطقه ما گرفتار آن است مصون بداريم و حفاظت كنيم. به همه نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي دست ‌مريزاد مي‌گوييم كه كشور را به خوبي حراست و حفاظت كردند. روحاني با بيان اينكه از مسائل مهمي كه پيش‌رو داريم مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي است، گفت: در اين زمينه در سال جاري قدم‌هاي خوبي برداشته شده است. رهبري نيز در اين زمينه اهتمام ويژه‌اي دارد، جلساتي نيز در محضر ايشان تشكيل شده است. معاونت اجتماعي وزارت كشور براي اينكه بتواند اقدامات بهتري در همين خصوص انجام دهد تبديل به سازمان شد. وي افزود: طبق همان جلساتي كه محضر رهبري داشتيم شوراي اجتماعي به رياست رئيس‌جمهور شروع به كار كرد تا بتوانيم با آسيب‌هاي اجتماعي بهتر مقابله كنيم. مجموعه آمارها در اين زمينه نشان مي‌دهد موفقيت‌هايي داشتيم، گرچه راه طولاني در پيش داريم.‌  
   
از آغاز سال به فكر تفرقه‌ها و مسائل جناحي نباشيم
وي با اشاره به قرار داشتن در آستانه سال جديد و تعطيلات نوروزي، گفت: مردم در آستانه سال جديد دنبال تنوع هستند، اولين كار مهمي كه در جامعه ما انجام مي‌گيرد مسئله صله رحم است. اميدواريم آغاز سال جديد سال محبت، دوستي و برادري باشد. كينه‌ها را كنار بگذاريم. از آغاز و در سال نو به فكر تفرقه‌ها، انشقاق‌ها و مسائل جناحي نباشيم و به فكر وحدت، اتحاد، برادري، منافع ملي، مصالح ملي و امنيت ملي باشيم. رئيس‌جمهور با بيان اينكه امسال بايد سال انسجام بيشتر اجتماعي باشد تا بتوانيم به هم نزديك‌تر شويم، گفت: در سال آينده آزمايش‌هاي بزرگي پيش‌رو داريم كه با همين وحدت و برادري مي‌توانيم به اهداف بلندمان برسيم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار